Round 10: Formula 1 Magyar Nagydij 2013, Budapest

Gestart door Super Seb, 18 juli 2013 - 11:42:15

« vorige - volgende »

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Maar voor wie?

Vettel
Alonso
Hamilton
Kimi
Webber
Rosberg
Massa
Grosjean
Iemand anders, nl........

Wings

Laat ik vooropstellen dat ik Grosjean deze derde startplek gun maar wat een zwak excuus. Ik heb het reglement vluchtig doorgebladerd maar lees nergens terug dat indien de auto beschadigd is, het technisch reglement over boord kan.

P@trick

Weet iemand nog een goede link naar een livestream voor morgen.

SDG

Citaat van: P@trick op 27 juli 2013 - 21:16:44
Weet iemand nog een goede link naar een livestream voor morgen.

PB verstuurd.

Edwin90

Heeft iemand enig idee waarom Van Der Garde vandaag reed met de oude getrapte neus? En Pic met de nieuwe inclusief vanity panel?? ???

Maikel0230

#79
Citaat van: Wings op 27 juli 2013 - 21:09:49
Laat ik vooropstellen dat ik Grosjean deze derde startplek gun maar wat een zwak excuus. Ik heb het reglement vluchtig doorgebladerd maar lees nergens terug dat indien de auto beschadigd is, het technisch reglement over boord kan.

Ik was ook al aan het zoeken en kan dus ook niets vinden, met andere woorden dit was niet de juiste beslissing. Sorry maar het excuus van die kerb werkt bij mij niet, we hebben allemaal wel al gezien hoe die Lotus 'sparkt' als hij over een kerb gaat, die kerels stellen hun wagens veel te laag af, dan verbaast het me niet dat die plank een keer teveel afgesleten zal zijn. Ik gun Gorsjean zijn derde plek met 100%, daar heeft hij hard voor gewerkt maar zijn team begeeft zich op glad ijs.

Slechte beslissing als je het mij vraagt, soms vraag ik mij af waarom we een reglement hebben. Tegenwoordig hanteert men het pirates of the caribean moto. "It's more off a guideline really"

Het zal zo moeten zeker  ;)

Citaat van: Franky R. op 27 juli 2013 - 19:57:29Geen goed nieuws voor Alonso.


Grosjean wordt neit bestraft. De vloer was eerder in Q2 beschadigd, waardoor het te zwak was om de test met gewichten van de FIA te doorstaan.


Grosjean blijft daardoor op P3 staan.... ;) ;) ;)

Nu staat hij toch nog op de juiste kant van de grid, die linkerkant is echt wel vuil met marbles, HAM zou nog wel eens P1 kunnen zijn in bocht 1. Vettel zal een perfecte start nodig hebben om daar goed van start te kunnen komen  ;) ;) ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2013 - 23:14:37


Citaat van: Franky R. op 27 juli 2013 - 19:57:29Geen goed nieuws voor Alonso.


Grosjean wordt neit bestraft. De vloer was eerder in Q2 beschadigd, waardoor het te zwak was om de test met gewichten van de FIA te doorstaan.


Grosjean blijft daardoor op P3 staan.... ;) ;) ;)

Nu staat hij toch nog op de juiste kant van de grid, die linkerkant is echt wel vuil met marbles, HAM zou nog wel eens P1 kunnen zijn in bocht 1. Vettel zal een perfecte start nodig hebben om daar goed van start te kunnen komen  ;) ;) ;)


Ik hoop het. Lewis startte niet best in de laatste twee GP's.. :-X

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2013 - 23:14:37
Citaat van: Wings op 27 juli 2013 - 21:09:49
Laat ik vooropstellen dat ik Grosjean deze derde startplek gun maar wat een zwak excuus. Ik heb het reglement vluchtig doorgebladerd maar lees nergens terug dat indien de auto beschadigd is, het technisch reglement over boord kan.

Ik was ook al aan het zoeken en kan dus ook niets vinden, met andere woorden dit was niet de juiste beslissing. Sorry maar het excuus van die kerb werkt bij mij niet, we hebben allemaal wel al gezien hoe die Lotus 'sparkt' als hij over een kerb gaat, die kerels stellen hun wagens veel te laag af, dan verbaast het me niet dat die plank een keer teveel afgesleten zal zijn. Ik gun Gorsjean zijn derde plek met 100%, daar heeft hij hard voor gewerkt maar zijn team begeeft zich op glad ijs.

Slechte beslissing als je het mij vraagt, soms vraag ik mij af waarom we een reglement hebben. Tegenwoordig hanteert men het pirates of the caribean moto. "It's more off a guideline really"

Het zal zo moeten zeker  ;)

Sorry maar jullie slaan de bal mis. Een voorval als dit is een soort overmacht en wordt dus niet bestraft. Als iemand in zijn outlap zijn vleugel verliest, gaan ze hem ook niet straffen omdat de auto te licht is. Of in de race word je niet bestraft voor flexend bodywork na een aanrijding. De stewards hebben in zulke gevallen de mogelijkheid om het argument overmacht ("force majeure") te aanvaarden.

robbert

Citaat van: Jozef op 28 juli 2013 - 01:53:06
Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2013 - 23:14:37
Citaat van: Wings op 27 juli 2013 - 21:09:49
Laat ik vooropstellen dat ik Grosjean deze derde startplek gun maar wat een zwak excuus. Ik heb het reglement vluchtig doorgebladerd maar lees nergens terug dat indien de auto beschadigd is, het technisch reglement over boord kan.

Ik was ook al aan het zoeken en kan dus ook niets vinden, met andere woorden dit was niet de juiste beslissing. Sorry maar het excuus van die kerb werkt bij mij niet, we hebben allemaal wel al gezien hoe die Lotus 'sparkt' als hij over een kerb gaat, die kerels stellen hun wagens veel te laag af, dan verbaast het me niet dat die plank een keer teveel afgesleten zal zijn. Ik gun Gorsjean zijn derde plek met 100%, daar heeft hij hard voor gewerkt maar zijn team begeeft zich op glad ijs.

Slechte beslissing als je het mij vraagt, soms vraag ik mij af waarom we een reglement hebben. Tegenwoordig hanteert men het pirates of the caribean moto. "It's more off a guideline really"

Het zal zo moeten zeker  ;)

Sorry maar jullie slaan de bal mis. Een voorval als dit is een soort overmacht en wordt dus niet bestraft. Als iemand in zijn outlap zijn vleugel verliest, gaan ze hem ook niet straffen omdat de auto te licht is. Of in de race word je niet bestraft voor flexend bodywork na een aanrijding. De stewards hebben in zulke gevallen de mogelijkheid om het argument overmacht ("force majeure") te aanvaarden.

hmja, ergens heb je gelijk, maar toch de FIA heeft soms rare beslissingen over sancties. De volgende keer kan er iemand dan toch gestraft worden voor hetzelfde...

robbert

Citaat van: Franky R. op 28 juli 2013 - 01:51:59
Citaat van: Maikel0230 op 27 juli 2013 - 23:14:37


Citaat van: Franky R. op 27 juli 2013 - 19:57:29Geen goed nieuws voor Alonso.


Grosjean wordt neit bestraft. De vloer was eerder in Q2 beschadigd, waardoor het te zwak was om de test met gewichten van de FIA te doorstaan.


Grosjean blijft daardoor op P3 staan.... ;) ;) ;)

Nu staat hij toch nog op de juiste kant van de grid, die linkerkant is echt wel vuil met marbles, HAM zou nog wel eens P1 kunnen zijn in bocht 1. Vettel zal een perfecte start nodig hebben om daar goed van start te kunnen komen  ;) ;) ;)


Ik hoop het. Lewis startte niet best in de laatste twee GP's.. :-X

niet mee inzitten. Alonso heeft de laatste gp's toch ook niet echt goeie starts gemaakt. Dus die kan vandaag ook wel eens slecht starten. Maar 1 ding is zeker. Vettel mag niet vlug op p1 rijden, of de race is dus al gereden

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 28 juli 2013 - 01:53:06
Sorry maar jullie slaan de bal mis. Een voorval als dit is een soort overmacht en wordt dus niet bestraft. Als iemand in zijn outlap zijn vleugel verliest, gaan ze hem ook niet straffen omdat de auto te licht is. Of in de race word je niet bestraft voor flexend bodywork na een aanrijding. De stewards hebben in zulke gevallen de mogelijkheid om het argument overmacht ("force majeure") te aanvaarden.

Je hebt gelijk jozef, je hebt me kunnen overtuigen maar toch vind ik het maar dubieus dat zoiets niet duidelijk in de reglementen is opgenomen, zoals Robbert aanhaalt kunnen de stewards de volgende keer in tegengestelde richting oordelen zonder dat iemand hen dat kwalijk kan nemen.

Toch......... zoals ik aanhaalde stelt men bij Lotus de wagens extreem laag af, men kan zich dan de vraag stellen of dat ding niet gewoon kapot gegaan is doordat het al teveel was afgesleten.

Wat er ook van zei dit is een gebied dat men in dereglementen best op orde brengt voordat de hele grid zo agressief gaat proberen zijn met hun rijhoogte.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Wie zegt er dat het komt door 'n te lage afstelling? De kerbs in de chicane hebben 'n extreem hoge rand, zeker in vergelijking met de rest van het circuit en die kun je dus niet vol nemen. Wellicht dat hij dit wel gedaan heeft en z'n bodem zo beschadigt is geraakt.

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 28 juli 2013 - 11:05:29
Wie zegt er dat het komt door 'n te lage afstelling? De kerbs in de chicane hebben 'n extreem hoge rand, zeker in vergelijking met de rest van het circuit en die kun je dus niet vol nemen. Wellicht dat hij dit wel gedaan heeft en z'n bodem zo beschadigt is geraakt.

Ik heb bijna alle vrije trainingen gezien dit jaar en zijn er mee beginnen spelen in Silverstone, werd toen door hun zelfs bevestigd dat dit hun performance verbetert. Ze verzekerde Ted van Sky sports F1 ervan dat ze de plank goed in de gaten hielden. Dat die plank gebroken is is zeker mogelijk een combinatie van die kerb en een plank die al wat teveel over de grond geschuurd heeft.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

#87
Oke dan.  ;)

Ik denk echter niet dat dit zo'n bijzonder iets is en dat alle teams dit doen. Iedereen gaat voor de laagst mogelijke rijhoogte, want dat is idd performance technisch gezien het beste. Maar misschien heb je wel gelijk hoor, en stelt Lotus hun auto's extreem laag af. In dat geval vind ik het echter vreemd dat dit nooit eerder problemen heeft gegeven.

Sabai

En Lewis zijn wonder heet Button :-) .Word een makkie deze race voor hem.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2013 - 10:53:23
Citaat van: Jozef op 28 juli 2013 - 01:53:06
Sorry maar jullie slaan de bal mis. Een voorval als dit is een soort overmacht en wordt dus niet bestraft. Als iemand in zijn outlap zijn vleugel verliest, gaan ze hem ook niet straffen omdat de auto te licht is. Of in de race word je niet bestraft voor flexend bodywork na een aanrijding. De stewards hebben in zulke gevallen de mogelijkheid om het argument overmacht ("force majeure") te aanvaarden.

Je hebt gelijk jozef, je hebt me kunnen overtuigen maar toch vind ik het maar dubieus dat zoiets niet duidelijk in de reglementen is opgenomen, zoals Robbert aanhaalt kunnen de stewards de volgende keer in tegengestelde richting oordelen zonder dat iemand hen dat kwalijk kan nemen.

Mja dat is ook zo, maar de stewards hebben tijdens een GP-weekend de rol van rechter, en rechters zijn er om de geschreven regels te interpreteren en toe te passen op situaties die niet volledig zijn beschreven. Dus in veel gevallen (zoals, naar mijn mening, dit geval) kun je gewoon vertrouwen op het beoordelingsvermogen van de stewards.

Nu in een ander geval met Grosjean ben ik het dan weer totaal niet eens met zijn DT voor de move op Massa. >:( >:(