Round 7: Grand Prix Du Canada, Montreal

Gestart door Super Seb, 02 juni 2013 - 09:25:46

« vorige - volgende »

Zien we opnieuw een Mercedes winnen of toch.........

Alonso
Massa
Vettel
Webber
Kimi
Grosjean
Button
Perez
Rosberg
Hamilton

robbert

hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ik blijf erbij, redbull heeft niks illegaals, want dat zou de fia toch moeten zien bij de technische controle bij iedere race?

0634

Het ene sluit het andere niet uit, weten we uit het verleden. Maar goed, strepen op de weg zeggen niks natuurlijk.

Jozef

Citaat van: Wings op 20 juni 2013 - 21:08:42
Citaat van: Jeroen op 18 juni 2013 - 21:40:15
Natuurlijk zijn er teams die illegale dingen doen, Franky. En wie weet is een van die teams wel Red Bull. Maar afgaande op een paar strepen claimen dat zij dan wel tractiecontrole moeten hebben, gaat wel wat ver hoor. Zeker als die opmerking uit Italiaanse hoek komt...

Wat jij doet is het zelfde als de personen uit die Italiaanse hoek. Op basis van gevoelens, vooroordelen. ;)

Maar, de Ecu's is toch een gesloten/verzegelde-eenheidsworst-box? Lijkt me stug dat daar mee gesjoemeld kán worden.

Natuurlijk kan dat wel, softwarematig dan. Gedoe met de off-throttle blown diffuser al vergeten?

Die strepen van Webber zien er echt wel raar uit en zijn consistent met een tractiecontrole die af en toe de ontsteking onderbreekt, om minder koppel te leveren. Maar ik geloof er niet in, want:
- waarom hebben we die strepen nog nooit eerder gezien?
- in de tijd dat TC toegestaan was, zag je die strepen toch ook niet?
- de strepen zijn m.i. te lang om veroorzaakt te worden door TC; TC werkt veel sneller (denk ik)

Dus conclusie: het zijn wel rare strepen, ik heb geen idee waardoor ze worden veroorzaakt en ik vind het niet gek dat iemand aan TC zou denken, maar ik denk zelf dat het niet door TC kan komen.

robbert

Citaat van: Jozef op 21 juni 2013 - 16:48:37
Citaat van: Wings op 20 juni 2013 - 21:08:42
Citaat van: Jeroen op 18 juni 2013 - 21:40:15
Natuurlijk zijn er teams die illegale dingen doen, Franky. En wie weet is een van die teams wel Red Bull. Maar afgaande op een paar strepen claimen dat zij dan wel tractiecontrole moeten hebben, gaat wel wat ver hoor. Zeker als die opmerking uit Italiaanse hoek komt...

Wat jij doet is het zelfde als de personen uit die Italiaanse hoek. Op basis van gevoelens, vooroordelen. ;)

Maar, de Ecu's is toch een gesloten/verzegelde-eenheidsworst-box? Lijkt me stug dat daar mee gesjoemeld kán worden.

Natuurlijk kan dat wel, softwarematig dan. Gedoe met de off-throttle blown diffuser al vergeten?



ja, dat was blijkbaar niet illegaal, want er is daar nooit een straf voor gegeven

Kootje

Ik ben ook nooit bestraft voor al die omafietsen die ik jatte toen ik 16 was, was dat dan ook legaal?

robbert

Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 18:40:47
Ik ben ook nooit bestraft voor al die omafietsen die ik jatte toen ik 16 was, was dat dan ook legaal?

inderdaad je hebt gelijk.

0634

Citaat van: Kootje op 21 juni 2013 - 18:40:47
Ik ben ook nooit bestraft voor al die omafietsen die ik jatte toen ik 16 was, was dat dan ook legaal?

Was jij dat? En ik maar lopen... >:(


Wings

Citaat van: Jozef op 21 juni 2013 - 16:48:37
Citaat van: Wings op 20 juni 2013 - 21:08:42
Citaat van: Jeroen op 18 juni 2013 - 21:40:15
Natuurlijk zijn er teams die illegale dingen doen, Franky. En wie weet is een van die teams wel Red Bull. Maar afgaande op een paar strepen claimen dat zij dan wel tractiecontrole moeten hebben, gaat wel wat ver hoor. Zeker als die opmerking uit Italiaanse hoek komt...

Wat jij doet is het zelfde als de personen uit die Italiaanse hoek. Op basis van gevoelens, vooroordelen. ;)

Maar, de Ecu's is toch een gesloten/verzegelde-eenheidsworst-box? Lijkt me stug dat daar mee gesjoemeld kán worden.

Natuurlijk kan dat wel, softwarematig dan. Gedoe met de off-throttle blown diffuser al vergeten?

Ik vergat de term 'ongemerkt' toe te voegen aan dus begrijp de onduidelijkheid. Dus, nee, ik ben het gedoe met de off-throttle blown diffuser niet vergeten en ja sjoemelen kan. Want de motorinstellingen kunnen worden gewijzigd. Maar niet ongemerkt.





Jozef

Ik vraag me wel af hoe de FIA dat controleert, gaan ze echt elke GP bij scrutineering duizenden regels software doorkijken om wijzigingen te vinden?

robbert

Citaat van: Jozef op 24 juni 2013 - 04:02:01
Ik vraag me wel af hoe de FIA dat controleert, gaan ze echt elke GP bij scrutineering duizenden regels software doorkijken om wijzigingen te vinden?

normaal zouden ze dat moeten doen, anders kan iedereen zomaar 'illegale' wijzigingen doorvoeren

0634

Daar zal vast programmatuur voor zijn.

KVDracer

Citaat van: Jozef op 24 juni 2013 - 04:02:01
Ik vraag me wel af hoe de FIA dat controleert, gaan ze echt elke GP bij scrutineering duizenden regels software doorkijken om wijzigingen te vinden?

Ze zullen daar wel een programma'ke voor hebben zeker die de software nakijkt.

Fabian

Citaat van: KVDracer op 24 juni 2013 - 20:31:21
Citaat van: Jozef op 24 juni 2013 - 04:02:01
Ik vraag me wel af hoe de FIA dat controleert, gaan ze echt elke GP bij scrutineering duizenden regels software doorkijken om wijzigingen te vinden?

Ze zullen daar wel een programma'ke voor hebben zeker die de software nakijkt.
Daar ga ik wel vanuit. Anders is het heel veel werk waar je gek van wordt!

Wings

Citaat van: Jozef op 24 juni 2013 - 04:02:01
Ik vraag me wel af hoe de FIA dat controleert, gaan ze echt elke GP bij scrutineering duizenden regels software doorkijken om wijzigingen te vinden?

Ja. Daarom zijn de standaard Ecu's in het leven geroepen. De leesbaarheid en waarschijnlijk bijgevoegd programma's deze uit te lezen.

Citaat van: Jeroen op 24 juni 2013 - 18:57:10
Daar zal vast programmatuur voor zijn.

Vast wel.