Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Kootje op 28 juli 2013 - 19:19:43
1- Die tijdelijke aard geld voor iedereen, ook voor Ricciardo. Nu kan die, als alles goed gaat, nog wel wat langer mee, maar .... die moet eerst nog maar eens dat sterke merk zien te worden. Kimi is dat al. Uiteraard kost dat meer, maar daar liggen ze bij RBR volgens mij niet echt wakker van.

Geldt ook voor Ricciardo met de kanttekening dat het toekomstmuziek is.

Citaat2- Oké, ik dacht dat hij 'n contract t/m 2014 had en dat maakt het idd iets minder aannemelijk dat dit de reden is waarom ze Kimi willen. Anderzijds zie ik geen belemmering in het feit dat Kimi dan al 35 is. Zoals ik al eerder aangaf zijn er genoeg coureurs die op latere leeftijd met pensioen gingen.

Kimi wordt dan 37. En laten we elkaar niet voor de gek houden, het is geen beste basis om een nieuw tijdperk in te luiden. Een rijder die 10 jaren jonger is heeft natuurlijk meer te bieden op langer termijn. Dus mocht Kimi komen is hij plaatsvervanger van Webber. Voor de successen hebben ze Vettel al.

Citaat3- Nee .... doen ze niet, en zeker niet zoals McLaren-Honda (80's), Williams-Renault (90's) en Ferrari (00's) dit deden. Dat ze nu al 'n aantal jaar op rij de titels pakken, maakt ze nog niet dominant. Dat zijn ze slechts één seizoen geweest, de rest vd jaren absoluut niet.

Dan hanteren we een andere definitie van dominantie. Feit is dat Red Bull kampioenschappen wint en beter dan kampioenschappen winnen kun je niet in de Formule 1.

CitaatMaar goed, ik weet ook niet wat Red Bull's beweegredenen zijn om Kimi aan te nemen. Ik weet alleen dat Kimi samen met Ricciardo bovenaan de shortlist prijkt, en wellicht komt Alonso daar nu bij.

Dat spreek ik ook niet tegen. Wel dat Kimi toekomstmuziek is. Dus bekeken over een langer termijn. Kimi is niet de rijder die de eventuele afwezigheid van Vettel gaat ondervangen, Webber opvolgen, prima. En die rol aanmetend geloof ik daar ook wel in. Hoewel ik het nog steeds een discutabele keuze vind en hoop dat men uiteindelijk vist in eigen wateren.

0634

Citaat van: Jozef op 28 juli 2013 - 19:15:35
Maar het marketingargument van Kootje houdt wel steek. Kimi is op dit moment misschien wel de meest geliefde F1-coureur ter wereld: hij is momenteel de underdog die af en toe ook kan winnen (dus iedereen vindt het supermooi wanneer hij wint), hij is down to earth en men vindt hem ontzettend grappig. Aangezien Red Bull vooral in de F1 zit voor de marketing, kan Kimi voor hen wel eens de ezel zijn die goud kakt. Zelfs al is het maar voor 2 jaar.

Hoezo is Kimi misschien wel de meest geliefde F1-coureur? Ik vraag me dat namelijk sterk af.

Los van het feit dat hij niet van promotionele activiteiten houdt, heeft hij geen groot raceland achter zich staan in aantallen. Neem bijvoorbeeld Alonso, Hamilton of Vettel, die commercieel gezien enorme naties vertegenwoordigen.

Bovendien, niet iedereen vindt hem ontzettend grappig. Ik hoef geen conference van de man te zien. Hij heeft soms leuke oneliners, zekers, maar zijn interviews zijn ronduit slaapverwekkend en nimmer spraakmakend.

Als laatste: zodra hij naar Red Bull vertrekt is hij geen underdog meer. Dus ook die status is dan weg.

Commercieel gezien lijken Alonso, Vettel en Hamilton, (ieder met grote naties achter zich en ieder welbespraakt en van tijd tot tijd controversieel) mij commercieel gezien minimaal even aantrekkelijk, zo niet aantrekkelijker. Hoe denk jij dat Red Bull scoort als Alonso ineens langs komt waaien?

Maikel0230

Kimi is zeker een geliefd coureur maar de meest geliefde? Ik zie tijdens de TV uitzendingen veel Finse vlaggen dat klopt maar om nu aan te nemen dat er veel mensen achter hem staan......

Kijk hij is tijdens zijn comeback op een of andere manier wat losser geworden. Ik merk dat vooral aan mijn vader, vroeger verachte hij de Fin maar nu staat hij door de kamer te springen als een aap in een zoo. Noemt het een rare manier van volwassenheid, de man is immers bijna 34.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian


Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2013 - 21:17:36
Kimi is zeker een geliefd coureur maar de meest geliefde? Ik zie tijdens de TV uitzendingen veel Finse vlaggen dat klopt maar om nu aan te nemen dat er veel mensen achter hem staan......

Kijk hij is tijdens zijn comeback op een of andere manier wat losser geworden. Ik merk dat vooral aan mijn vader, vroeger verachte hij de Fin maar nu staat hij door de kamer te springen als een aap in een zoo. Noemt het een rare manier van volwassenheid, de man is immers bijna 34.


Wie Kimi of je vader? ;D ;D ;D ;D


;)

Super Seb

Alonso en Vettel in een team dezelfde wagen lijkt me wel wat. Alonso lijkt me echter geen Red Bull man/uitstraling hebben. Vettel bij Ferrari is echter ook iets waarvan ik mag hopen dat het nooit zal gebeuren. Ergens zou het wel fantastisch zijn om deze 2 heren elkaar het vuur aan de schenen te zien leggen in gelijkwaardig materiaal. Hmmm, over enkele weken weten we het....
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Fietser

Ik zeg 'Raikkonen' en niet 'Kimi', want ik ken hem niet persoonlijk, maar dat terzijde.

Buitengewoon interessant als de Fin naar Red Bull gaat. We komen dan immers meer te weten over zowel Vettel als Raikkonen. De eerste heeft zich vooral naast (en tegen) Webber kunnen presenteren en het wordt tijd dat we meer vergelijkingsmateriaal krijgen. Maar ook kunnen we straks misschien zien waar Raikkonen werkelijk staat. Naar mijn mening rijden hij en Grossjean namelijk in de beste F1's van (vorig en) dit jaar. Verrassend wellicht, deze mening, want velen roepen dat de Red Bulls oppermachtig zijn. Ik denk dus van niet. Waarom? Grossjean is een rappe piloot, maar niet eentje die ineens om podiumplekken vecht, dit dankt hij volledig aan zijn materiaal. Raikkonen is van wereldklasse, maar bij Ferrari was hij niet sneller/beter dan teamgenoot Massa. Nu, jaren ouder en bij het 'Franse' Lotus, is hij kandidaat om (weer) wereldkampioen te worden, wat best opzienbarend is.
Vanwege deze gedachtegang hoop ik van harte dat de Fin de plek van Webber in gaat nemen. Maar of dat voor hem verstandig is, betwijfel ik. Bij Lotus zit hij immers (hartstikke!) goed.

P.S.
Dat Red Bull geheel om Vettel is gebouwd is onzinnig geroep. De nieuwe rijder krijgt ongetwijfeld hetzelfde materiaal en behandeling. Iets anders speculeren komt voort uit sensatiezucht of paranoia.

0634

Citaat van: Fietser op 30 juli 2013 - 15:52:18
Ik zeg 'Raikkonen' en niet 'Kimi', want ik ken hem niet persoonlijk, maar dat terzijde.
Kimi typt makkelijker. Gekke, lange Finse achtenamen... ;)

P@trick

Citaat van: P@trick op 28 juli 2013 - 10:01:14
Een gek idee, en ik weet dat Kimi is gewieberd bij Ferrari,

Maar waarom zou Ferrari kimi niet aannemen.


Bild  :D komt nu ook met bovenstaande gerucht en het staat zelf hier op de frontpage

Fabian

Citaat van: P@trick op 31 juli 2013 - 18:34:47
Citaat van: P@trick op 28 juli 2013 - 10:01:14
Een gek idee, en ik weet dat Kimi is gewieberd bij Ferrari,

Maar waarom zou Ferrari kimi niet aannemen.


Bild  :D komt nu ook met bovenstaande gerucht en het staat zelf hier op de frontpage
Yep. T staat hier ook. http://www.gppits.net/nieuws/kimi_terug_naar_oude_werkgever/

Ferrari zoekt iemand om t eventuele vertrek van Alonso op te vangen. Dus komen ze uit bij Kimi of Seb...

Gerard

Feit dat Kimi niet sneller was dan Massa (in 2008, totaan Hongarije)had wellicht ook te mken met het feit dat hij [Kimi] zich niet prettig in het team voelde, en toen duidelijk werd dat Alonso hem ging vervangen was sowieso alle motivatie weg... Hier zijn al eerder discussies over gevoerd op dit forum  ;)

Ik denk dan ook niet dat Kimi terug gaat naar Ferrari....

robbert

ik ook niet, tenzij ferrari raikkonen kan beloven, om hem een topwagen te geven. Of anders zal de fin niet gemotiveerd zijn zoals de voorgaande jaren bij ferrari

Super Seb

Kimi blijft eerder bij Lotus dan nog een keer naar Ferrari te gaan. RBR zou absoluut bij hem passen. Kan me ook absoluut niet voorstellen dat de Scuderia onze Fin opnieuw benaderd. Het is gewoon geen match. Dat alles even terzijde, het is weel een heerlijk silly season zo. Wat valt er veel te speculeren!
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Gerard

Citaat van: Super Seb op 31 juli 2013 - 22:22:04
het is weel een heerlijk silly season zo. Wat valt er veel te speculeren!
Absoluut! Altijd leuk als een stoeltje bij een topteam zo vroeg vrij komt!!

Jehoentelaar

Citaat van: Super Seb op 31 juli 2013 - 22:22:04
Kimi blijft eerder bij Lotus dan nog een keer naar Ferrari te gaan. RBR zou absoluut bij hem passen. Kan me ook absoluut niet voorstellen dat de Scuderia onze Fin opnieuw benaderd. Het is gewoon geen match. Dat alles even terzijde, het is weel een heerlijk silly season zo. Wat valt er veel te speculeren!
Hoe kan de PR-machine Red Bull bij Kimi passen, maar doet Ferrari dat niet? Uiteraard was Kimi + Ferrari uiteindelijk geen beste match, maar ik snap niet hoe Red Bull dat dan wel kan zijn.