Webber stopt, wie wordt zijn opvolger?

Gestart door jende, 27 juni 2013 - 10:53:58

« vorige - volgende »

Wings

Ik las het. Grote teleurstelling! Zou toch jammer zijn als competitieve topteams verdwijnen en de rijder dadelijk puur en alleen rationeel zijn keuze moet maken. Geen positieve ontwikkeling.

P@trick

Een gek idee, en ik weet dat Kimi is gewieberd bij Ferrari,

Maar waarom zou Ferrari kimi niet aannemen. 


Franky R.

Citaat van: Enzo op 28 juli 2013 - 00:37:18
Citaat van: Wings op 27 juli 2013 - 14:41:32
Kimi moet gewoon blijven. De Lotus is goed. Én hij kan bij Lotus het team en auto naar zijn hand zetten. Ik denk dat Kimi meer kans maakt op het kampioenschap als hij blijft waar hij nu zit.

Zag op Sky vandaag dat Lotus weer in financiële problemen zit en Kimi's salaris niet meer kan betalen.
Wellicht maakt dit de keuze voor de Fin wat makkelijker...
Niet de eerste keer voor Lotus / Genii Capital...En ja, dit maakt hun positie t.o.z. van Kimi er niet sterker op. Dan kunnen ze nog zulke grappige cartoon laten maken [Kimi and de Red Bull-side. Vrij naar Star Wars]...EN een auto die tekort komt EN een organisatie die geld tekort komt...Dat is teveel van het foute!


Mijn verdict...Kimi gaat naar RBR...

Franky R.

Citaat van: P@trick op 28 juli 2013 - 10:01:14
Een gek idee, en ik weet dat Kimi is gewieberd bij Ferrari,

Maar waarom zou Ferrari kimi niet aannemen.
Verstoorde relatie wellicht? Domenicali was destijds de teambaas, dat is de man nu nog altijd...Het zou raar zijn om dan weer samen te werken. Just IMHO...

Wings

Citaat van: P@trick op 28 juli 2013 - 10:01:14
Een gek idee, en ik weet dat Kimi is gewieberd bij Ferrari,

Maar waarom zou Ferrari kimi niet aannemen.

Omdat Kimi eerder aan de kant werd geschoven omdat hij te kort schoot. Hij vertrok en kreeg doorbetaald. Ferrari wilde te graag van Kimi af om hem nu terug te nemen. Dat zou pas heel raar zijn. Bovendien heeft Ferrari met Alonso al een kopman in huis waarmee men titels kan winnen. Wat moet Kimi daar positief aan bijdragen? Daarom snap ik Red Bull ook niet.

Maikel0230

Nu zal de deal wel zeker rond zijn, zet STR dan ook maar te koop RB, zo met de mensen hun voeten spelen zeg  :'(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Beetje voorbarig, niet? Zover ik begreep pleit Bouillier nog steeds voor het aanblijven van Kimi dus zal dat financieel wel onderbouwd zijn.

0634

Bovendien zouden ze bij Red Bull wel ubermongolen moeten zijn om Raikkonen aan te nemen. Ik schat ze hoger in dan dat.

Kootje

Dat zijn ze dan blijkbaar.
Los van wat wij ervan vinden staat Kimi niet voor niets op pole-position om de plaats van Webber in te nemen.

0634

Volgens horen zeggen, ja. Al verwacht ik het op een of andere manier toch.

Maar dan zijn het inderdaad ubermongolen.

a. Je zet je eigen opleidingsteam te kakken.
b. Je moet een godsvermogen aan salaris betalen
c. Je hebt al een kopman, wat moet je met iemand die ook voor die status zal gaan
d. Ricciardo doet niets onder voor Raikkonen qua talent en snelheid, alleen qua ervaring.

Wat is precies het voordeel van Kimi dan? Leg het eens uit?

Kootje

Op D na ben ik het op zich wel met je eens, al zou ik het graag zien gebeuren. Maar idd, waarom heb je 'n duurbetaalde 2e kopman nodig? Ik kan me 'n 3-tal redenen indenken, en dat zijn:

1- PR technisch gezien is Kimi Räikkönen, ondanks z'n afkeer hiervan, 'n sterker merk dan Daniël Ricciardo.
2- Men weet dat Vettel ná 2014 opstapt en willen zo alvast 'n goede kopman in huis halen. Iets wat ze, net als ik, in Ricciardo niet zien.
3- Men wil het WK domineren zoals McLaren-Honda, Ferrari en Williams-Renault in het verleden ook al deden en zichzelf zo eindelijk van het stigma "energiedrankjesfabrikant" te ontdoen.


Wings

1) Is van tijdelijke aard. En het kost ook bakken meer.
2) Vettel stapt na 2015 op. In 2016 wordt Kimi 37. Geen beste basis om te bouwen aan een nieuw tijdperk.
3) Domineren doet Red Bull al jaren. De komst van Kimi kan daar dus eerder roet in gooien mocht hij, zoals jullie beweren, in het vaarwater van Vettel rijden. Tegensprekend argument dus.

Jozef

Maar het marketingargument van Kootje houdt wel steek. Kimi is op dit moment misschien wel de meest geliefde F1-coureur ter wereld: hij is momenteel de underdog die af en toe ook kan winnen (dus iedereen vindt het supermooi wanneer hij wint), hij is down to earth en men vindt hem ontzettend grappig. Aangezien Red Bull vooral in de F1 zit voor de marketing, kan Kimi voor hen wel eens de ezel zijn die goud kakt. Zelfs al is het maar voor 2 jaar.

Kootje

1- Die tijdelijke aard geld voor iedereen, ook voor Ricciardo. Nu kan die, als alles goed gaat, nog wel wat langer mee, maar .... die moet eerst nog maar eens dat sterke merk zien te worden. Kimi is dat al. Uiteraard kost dat meer, maar daar liggen ze bij RBR volgens mij niet echt wakker van.

2- Oké, ik dacht dat hij 'n contract t/m 2014 had en dat maakt het idd iets minder aannemelijk dat dit de reden is waarom ze Kimi willen. Anderzijds zie ik geen belemmering in het feit dat Kimi dan al 35 is. Zoals ik al eerder aangaf zijn er genoeg coureurs die op latere leeftijd met pensioen gingen.

3- Nee .... doen ze niet, en zeker niet zoals McLaren-Honda (80's), Williams-Renault (90's) en Ferrari (00's) dit deden. Dat ze nu al 'n aantal jaar op rij de titels pakken, maakt ze nog niet dominant. Dat zijn ze slechts één seizoen geweest, de rest vd jaren absoluut niet.


Maar goed, ik weet ook niet wat Red Bull's beweegredenen zijn om Kimi aan te nemen. Ik weet alleen dat Kimi samen met Ricciardo bovenaan de shortlist prijkt, en wellicht komt Alonso daar nu bij.   

Wings

Citaat van: Jozef op 28 juli 2013 - 19:15:35
Maar het marketingargument van Kootje houdt wel steek. Kimi is op dit moment misschien wel de meest geliefde F1-coureur ter wereld: hij is momenteel de underdog die af en toe ook kan winnen (dus iedereen vindt het supermooi wanneer hij wint), hij is down to earth en men vindt hem ontzettend grappig. Aangezien Red Bull vooral in de F1 zit voor de marketing, kan Kimi voor hen wel eens de ezel zijn die goud kakt. Zelfs al is het maar voor 2 jaar.

Nu moet ik grif toegeven dat ik geen hout snap van marketing. Nou ja, niet meer dan iedere andere leek. Maar ik denk dat de hype snel slijt als Kimi komt en wordt ondergesneeuwd door Vettel's successen en prestaties. Dan doen ze het nu toch slimmer door de naam Räikkönen te linken aan Red Bull zonder dat een handtekening wordt gezet? Bovendien lijkt me dat ook geen goede reclame voor hun kweekvijver. Los daarvan zijn de rijders van Red Bull juist communicatief sterk en extrovert. Een plaatje waar ik Kimi niet in thuis vind passen. Ik denk dat nu het meeste winst wordt geboekt qua media-aandacht.