Teambattle: Der Nico vs King Lewis

Gestart door 0634, 26 mei 2013 - 17:27:30

« vorige - volgende »

Wie gaat uiteindelijk kopman worden?

Nicooooooo!!!!
1 (9.1%)
Forget it: Lewis natuurlijk!
4 (36.4%)
Geen verschil. Precies evengoed.
6 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 02 juni 2013 - 17:31:22

Wings

Natuurlijk. Wat dus blijft staan is dat de actuele benodigde skills zeggen hoe goed jij bent. Als berekend rijden en bandenmanagement de toekomst is en een rijder dit verhaal te agressief benadert, zichzelf niet daar aan kan aanpassen, schiet je te kort. Het is niet zo dat de Formule 1 zich aanpast aan Hamilton.

0634

O, je bedoelt berekender rijden? Ik versta wat anders onder rijstijl, maar dan heb je natuurlijk volkomen gelijk.

Arthur

Maar iedere coureur heeft natuurlijk een voorkeur qua rijstijl waarbij een bepaalde auto daar net wat beter [of helemaal] bij past. Als die auto er niet is zul je je daar mee aan de bak moeten!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Wings op 27 mei 2013 - 20:37:37
Natuurlijk. Wat dus blijft staan is dat de actuele benodigde skills zeggen hoe goed jij bent. Als berekend rijden en bandenmanagement de toekomst is en een rijder dit verhaal te agressief benadert, zichzelf niet daar aan kan aanpassen, schiet je te kort. Het is niet zo dat de Formule 1 zich aanpast aan Hamilton.
Maar de Formule 1 veranderde wel toen de FIA met 'verplichte' snel slijtende banden kwam. Vorig jaar ging het nog. Nu komt Hamilton duidelijk te kort!


Of neem een Kobayashi! Sinds die DRS en banden hebben we toch zelden meer een 'banzai-move' van die gekke Jap gezien?

Arthur

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2013 - 23:18:37
Citaat van: Wings op 27 mei 2013 - 20:37:37
Natuurlijk. Wat dus blijft staan is dat de actuele benodigde skills zeggen hoe goed jij bent. Als berekend rijden en bandenmanagement de toekomst is en een rijder dit verhaal te agressief benadert, zichzelf niet daar aan kan aanpassen, schiet je te kort. Het is niet zo dat de Formule 1 zich aanpast aan Hamilton.
Maar de Formule 1 veranderde wel toen de FIA met 'verplichte' snel slijtende banden kwam. Vorig jaar ging het nog. Nu komt Hamilton duidelijk te kort!


Of neem een Kobayashi! Sinds die DRS en banden hebben we toch zelden meer een 'banzai-move' van die gekke Jap gezien?

EN volgens mij was de bochtenbenadering [rijstijl] van MSC ook niet lekker voor de huidige banden.....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 27 mei 2013 - 23:48:52
Citaat van: Franky R. op 27 mei 2013 - 23:18:37
Citaat van: Wings op 27 mei 2013 - 20:37:37
Natuurlijk. Wat dus blijft staan is dat de actuele benodigde skills zeggen hoe goed jij bent. Als berekend rijden en bandenmanagement de toekomst is en een rijder dit verhaal te agressief benadert, zichzelf niet daar aan kan aanpassen, schiet je te kort. Het is niet zo dat de Formule 1 zich aanpast aan Hamilton.
Maar de Formule 1 veranderde wel toen de FIA met 'verplichte' snel slijtende banden kwam. Vorig jaar ging het nog. Nu komt Hamilton duidelijk te kort!


Of neem een Kobayashi! Sinds die DRS en banden hebben we toch zelden meer een 'banzai-move' van die gekke Jap gezien?

EN volgens mij was de bochtenbenadering [rijstijl] van MSC ook niet lekker voor de huidige banden.....
Maar van Schumi werd toch gezegd dat de rijstijl tussen Rosberg en Michael vergelijkbaar was? Tenminste, dat hoorde ik vaak in het begin...Later idd niet meer.

Wings

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2013 - 23:18:37
Maar de Formule 1 veranderde wel toen de FIA met 'verplichte' snel slijtende banden kwam. Vorig jaar ging het nog. Nu komt Hamilton duidelijk te kort!


Of neem een Kobayashi! Sinds die DRS en banden hebben we toch zelden meer een 'banzai-move' van die gekke Jap gezien?

Ja okeey, dat kan inderdaad de oorzaak zijn. Dat spreek ik niet tegen. Echter, waar ik het nu over heb, zijn de gevolgen. Mijns inziens een compleet andere discussie. Zoals ik eerder zei; de actuele benodigde skills zeggen hoe goed jij bent. Als berekend rijden en bandenmanagement de toekomst is en een rijder dit verhaal te agressief benadert, zichzelf niet daar aan kan aanpassen, schiet hij te kort.

0634

Sterk weekend van Hamilton. Vettel en Alonso waren simpelweg op het droge te snel helaas.

Maar wat er nou met Rosberg was... Die ging echt heel langzaam op een bepaald moment. Of hij had een probleem, of gewoon een heel slecht weekeinde.

Kootje

Mwah ... dit was gewoon de Rosberg zoals we 'm altijd zien. Snel in de kwalificatie, iets minder in de race. Dan moet hij 't gevecht aan, wat hij in eerste instantie ook doet, en dat verliest hij. Daarna wordt het achteruit rijden geblazen.

0634

Naah, dat ben ik wel met je eens, maar ten eerste was dat de laatste tijd juist prima in de race en ten tweede reed hij in een mum van tijd ineens op 40 seconden! Dat is toch wel bizar veel want hij rijdt het hele jaar ongeveer even snel als Lewis. Dan ineens dit.

Kootje

Tsja ... ik weet 't ook niet wat 't is. Maar ik heb altijd zo 't gevoel dat hij op 'n gegeven moment gewoon opgeeft. Dat hij denkt: "Winnen kan niet meer, het podium is buiten bereik, laat maar zitten dan." ::)

0634

Dat zou ook kunnen. Dat idee had ik bij Webber trouwens ook een beetje nadat Alonso er langs ging.

Kootje

Die leek 't daarna idd ook wel best te vinden zo. :-\

Franky R.

Citaat van: Kootje op 09 juni 2013 - 22:41:39
Die leek 't daarna idd ook wel best te vinden zo. :-\
Webber bedoelen jullie? Ja, na alle vlammen en giftanden na Maleisie had ik wel meer agressie van die Aussie verwacht...Al zijn die twee [Alonso en Webber] vrienden, dan nog hoefde Webber niet zo'n veer te laten...


Of de auto deed lastig in het vuile lucht van de Ferrari.

Jehoentelaar

Webber had gedoe met het koelsysteem, waardoor het sowieso ondoenlijk was om dicht achter een ander te rijden. Rosberg had volgens de BBC een wat sneller verbruik van banden of brandstof dan Hamilton, welke van de twee weet ik niet meer.