Teambattle: Der Nico vs King Lewis

Gestart door 0634, 26 mei 2013 - 17:27:30

« vorige - volgende »

Wie gaat uiteindelijk kopman worden?

Nicooooooo!!!!
1 (9.1%)
Forget it: Lewis natuurlijk!
4 (36.4%)
Geen verschil. Precies evengoed.
6 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 02 juni 2013 - 17:31:22

0634

Citaat van: Wings op 26 mei 2013 - 22:43:47

Toevoeging aan deze topic is dat Rosberg onderschat wordt. De meesten dachten dat Lewis rondjes om Nico zou rijden maar tot nu toe gaat het gelijk op en lijkt Rosberg de overhand te hebben als de auto competitief is. Hamilton heeft een flinke kluif aan Rosberg. Overigens heb ik wel bedenkingen bij Hamilton. Veelal door de escapades buiten de sport om geven het beeld af dat hij minder serieus is als een Alonso of Schumacher die dag en nacht trainen en écht leven voor de Formule 1. Dat beeld kan vertekend zijn maar weegt wel mee in mijn oordeel. Ik denk dat Hamilton, met een andere houding, veel verder zou zijn gekomen.

Dat laatste gevoel heb ik ook een beetje. Ik heb altijd het idee dat hij eigenlijk, in aanleg, misschien wel de beste is van allemaal, maar dat bewijzen zijn cijfers niet. En dat ligt niet alleen aan de teams waar hij voor rijdt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommigen net even wat meer voor hun sport leven als hij.

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 23:00:39
Citaat van: Wings op 26 mei 2013 - 22:43:47
@Jeroen: Als de succesvolste rijder aller tijden naast je instapt jou niet motiveert, weet ik het ook niet. De meesten vreesde voor de carrière van Rosberg toen bekend werd wie naast hem zou komen te rijden.
Ik weet wel zeker dat hem dat motiveerde!

Maar na drie jaar was dat wel klaar he. Hij had getoond tegen hem op te kunnen, de wagen werd steeds slechter, en Rosberg reed kleurloos in de rondte.

Dat zie ik nu veel minder. Ik zie echt weer iemand op de baan rijden met vuur. Remember dat teamorder incident. Ik weet niet of het zo is hoor, maar ik denk dat de komst van Lewis hem nieuw elan heeft gegeven, zoals inderdaad MS dat drie jaar geleden zeker zal hebben gedaan.

Als je het zo belicht heb je een punt natuurlijk. Ik sluit me er bij aan. Maar, ik ben blij dat hij opstaat en zich laat gelden. Kan nog wel eens leuk worden nu.

gloudiesaurus

Op dit moment is Rosberg msischien zelfs wat beter, zeker over een ronde. Maar ik vind Hamilton een veel betere racer dan Rosberg.

Daarnaast geeft Hamilton zelf aan dat hij zich nog niet helemaal 100% thuis voelt bij Mercedes. Logisch ook.
Ik denk dat Hamilton uiteindelijk als beste uit de bus komt  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Ik denk niet dat Rosberg nu meer gemotiveerd is dan de afgelopen jaren. Een 7-voudig wereldkampioen als teammate is voor hem ongetwijfeld veel spannender geweest dan zijn oude kartmaatje Hamilton. Ik vond, in tegenstelling tot sommige van jullie, Schumacher de afgelopen twee seizoenen de betere racer t.o.v. Rosberg. Overduidelijk zelfs, zeker in 2012.

Maar dat neemt niet weg dat Rosberg goed partij bood aan Schumacher en hij met opgeheven hoofd de strijd met zijn oude teamgenootje Hamilton aan kon gaan. De verhoudingen tussen Rosberg en Hamilton zijn min of meer wat ik er van verwachte, geen verrassingen hier. Ze zullen beide hun momenten van glorie hebben dit seizoen.


Arthur

Citaat van: Figge op 26 mei 2013 - 19:55:40
In de voorgaande jaren: Rosberg vs. Schumacher, heeft ie voor mij al bewezen dat Nico goed genoeg zou moeten zijn voor overwinningen en als de omstandigheden goed zijn misschien zelfs een titel. Rosberg vs. Hamilton zal close zijn. Een beetje ala Button vs. Hamilton.
Echter heeft Hamilton het vermogen laten zien ets extra's te kunnen hebben tijdens races en zo een uitmuntende prestatie neer te zetten.
Rosberg heeft niet die gelegenheid eigenlijk nog niet echt gehad. Hoewel ik in zijn overwinning vandaag wel iets extra's in zijn prestatie heb gezien. Hij was vandaag gewoon onverslaanbaar.

Mwoah, als je vooraan rijdt in Monaco ben je bij voorbaat al [bijna] onverslaanbaar. Ik denk persoonlijk dat LH op termijn echt de betere is van de twee.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Wings op 26 mei 2013 - 22:35:22
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 18:45:33
Tevens rijdt Nico al jaren rond en kan hij bijvoorbeeld de knopjes op zijn stuur al dromen. Lewis moet zich [kennelijk] nog aanpassen?

Jij denkt dat Hamilton de knopjes niet weet te vinden en mogelijkerwijs daardoor tijd verliest of hoe moet ik dit lezen?
Ga je dat nog letterlijk nemen? ::)  Kom op, je weet heus wel wat ik bedoelde...

Bart VD

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 18:45:33
Ik vind ze wel gelijkwaardig...Lewis zat er zeer kort achter na de QT. En vandaag had hij pech met de SC. Tevens rijdt Nico al jaren rond en kan hij bijvoorbeeld de knopjes op zijn stuur al dromen. Lewis moet zich [kennelijk] nog aanpassen?

Hij stopt intussen toch al aan de juiste pitbox. ;)
This space for rent

Bart VD

Ik denk dat we nog 1 factor aan het vergeten zijn: rijstijl.  Ik weet niet wat Nico's stijl juist is, maar die van Hami is heel erg agressief en aanvallend.  En dat is dit jaar nu net een probleem, want de banden laten dergelijke rijstijl eigenlijk niet toe.  Jammer, want ik zie liever een Hami die tot in de laatste bocht voor het extra puntje strijdt (zoals we hem kennen) dan een Hami die misschien nog niet goed in de vingers heeft hoe hij zijn banden moet doen werken met zijn rijstijl en dan ofwel gaat treintje rijden, ofwel aan het einde door zijn banden zit.
This space for rent

Franky R.

Citaat van: Bart VD op 27 mei 2013 - 08:17:51
Ik denk dat we nog 1 factor aan het vergeten zijn: rijstijl.  Ik weet niet wat Nico's stijl juist is, maar die van Hami is heel erg agressief en aanvallend.  En dat is dit jaar nu net een probleem, want de banden laten dergelijke rijstijl eigenlijk niet toe.  Jammer, want ik zie liever een Hami die tot in de laatste bocht voor het extra puntje strijdt (zoals we hem kennen) dan een Hami die misschien nog niet goed in de vingers heeft hoe hij zijn banden moet doen werken met zijn rijstijl en dan ofwel gaat treintje rijden, ofwel aan het einde door zijn banden zit.
Hm,


Dat is idd. een factor. Maar we hebben deze Pirelli's al een tijdje...Ook bij McLaren zat zijn rijstijl hem soms in de weg. Maar het zou best kunnen, Bart.

Wings

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2013 - 01:16:22
Citaat van: Wings op 26 mei 2013 - 22:35:22
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 18:45:33
Tevens rijdt Nico al jaren rond en kan hij bijvoorbeeld de knopjes op zijn stuur al dromen. Lewis moet zich [kennelijk] nog aanpassen?

Jij denkt dat Hamilton de knopjes niet weet te vinden en mogelijkerwijs daardoor tijd verliest of hoe moet ik dit lezen?
Ga je dat nog letterlijk nemen? ::)  Kom op, je weet heus wel wat ik bedoelde...

Jij schetst een voorbeeld waar ik vervolgens op inhaak. Don't blame me.

Wings

Citaat van: Enzo op 26 mei 2013 - 23:40:35
Ik denk niet dat Rosberg nu meer gemotiveerd is dan de afgelopen jaren. Een 7-voudig wereldkampioen als teammate is voor hem ongetwijfeld veel spannender geweest dan zijn oude kartmaatje Hamilton. Ik vond, in tegenstelling tot sommige van jullie, Schumacher de afgelopen twee seizoenen de betere racer t.o.v. Rosberg. Overduidelijk zelfs, zeker in 2012.

Maar dat neemt niet weg dat Rosberg goed partij bood aan Schumacher en hij met opgeheven hoofd de strijd met zijn oude teamgenootje Hamilton aan kon gaan. De verhoudingen tussen Rosberg en Hamilton zijn min of meer wat ik er van verwachte, geen verrassingen hier. Ze zullen beide hun momenten van glorie hebben dit seizoen.

Ook ik ben van mening dat Schumacher niet onderdeed. Punttechnisch alleen. Een beeld dat naar mijn mening geflatteerd is doordat Schumacher in de fase dat de Mercedes competitief was, veel uitviel door technisch falen. Wel had ik het idee dat hij de het ontbreken van de absolute overhand probeerde te compenseren waardoor hij minder beheerst en bedacht reed. Ook dat heeft punten gekost. Al met al denk ik dat beiden elkander niet veel ontliepen. Net als Hamilton en Rosberg nu. Ook lees ik rijstijl in dit topic. Klopt deels wel maar in mijn beleving dien je de rijstijl aan te passen aan de situatie. Als je dit niet kunt wat zegt dat over 'jou' als rijder?

Enzo

Citaat van: Wings op 27 mei 2013 - 18:09:18
Citaat van: Enzo op 26 mei 2013 - 23:40:35
Ik denk niet dat Rosberg nu meer gemotiveerd is dan de afgelopen jaren. Een 7-voudig wereldkampioen als teammate is voor hem ongetwijfeld veel spannender geweest dan zijn oude kartmaatje Hamilton. Ik vond, in tegenstelling tot sommige van jullie, Schumacher de afgelopen twee seizoenen de betere racer t.o.v. Rosberg. Overduidelijk zelfs, zeker in 2012.

Maar dat neemt niet weg dat Rosberg goed partij bood aan Schumacher en hij met opgeheven hoofd de strijd met zijn oude teamgenootje Hamilton aan kon gaan. De verhoudingen tussen Rosberg en Hamilton zijn min of meer wat ik er van verwachte, geen verrassingen hier. Ze zullen beide hun momenten van glorie hebben dit seizoen.

Ook ik ben van mening dat Schumacher niet onderdeed. Punttechnisch alleen. Een beeld dat naar mijn mening geflatteerd is doordat Schumacher in de fase dat de Mercedes competitief was, veel uitviel door technisch falen. Wel had ik het idee dat hij de het ontbreken van de absolute overhand probeerde te compenseren waardoor hij minder beheerst en bedacht reed. Ook dat heeft punten gekost. Al met al denk ik dat beiden elkander niet veel ontliepen. Net als Hamilton en Rosberg nu. Ook lees ik rijstijl in dit topic. Klopt deels wel maar in mijn beleving dien je de rijstijl aan te passen aan de situatie. Als je dit niet kunt wat zegt dat over 'jou' als rijder?

Eensch

0634

Citaat van: Wings op 27 mei 2013 - 18:09:18
Citaat van: Enzo op 26 mei 2013 - 23:40:35
Ik denk niet dat Rosberg nu meer gemotiveerd is dan de afgelopen jaren. Een 7-voudig wereldkampioen als teammate is voor hem ongetwijfeld veel spannender geweest dan zijn oude kartmaatje Hamilton. Ik vond, in tegenstelling tot sommige van jullie, Schumacher de afgelopen twee seizoenen de betere racer t.o.v. Rosberg. Overduidelijk zelfs, zeker in 2012.

Maar dat neemt niet weg dat Rosberg goed partij bood aan Schumacher en hij met opgeheven hoofd de strijd met zijn oude teamgenootje Hamilton aan kon gaan. De verhoudingen tussen Rosberg en Hamilton zijn min of meer wat ik er van verwachte, geen verrassingen hier. Ze zullen beide hun momenten van glorie hebben dit seizoen.

Ook ik ben van mening dat Schumacher niet onderdeed. Punttechnisch alleen. Een beeld dat naar mijn mening geflatteerd is doordat Schumacher in de fase dat de Mercedes competitief was, veel uitviel door technisch falen. Wel had ik het idee dat hij de het ontbreken van de absolute overhand probeerde te compenseren waardoor hij minder beheerst en bedacht reed. Ook dat heeft punten gekost. Al met al denk ik dat beiden elkander niet veel ontliepen. Net als Hamilton en Rosberg nu. Ook lees ik rijstijl in dit topic. Klopt deels wel maar in mijn beleving dien je de rijstijl aan te passen aan de situatie. Als je dit niet kunt wat zegt dat over 'jou' als rijder?

Niks. Je kan je rijstijl niet zomaar aanpassen. Als jij zoals Button relatief veel onderstuur wil en soepele lijnen rijdt, kan je niet zomaar ineens agressief en oversturend gaan insturen. Andersom geldt hetzelfde: Hamilton kan niet ineens als Button gaan rijden. Je rijstijl kan je niet zo 1,2,3 aanpassen hoor zonder dat het je tijd kost.

Wings

In mijn beleving is het juist alles zeggend. Als rijder zal je mee moeten evalueren. Blijf jij achter en heb je meer tijd nodig dan anderen om te wennen aan vormverandering staat dat gelijk aan minder kwaliteit. De actuele benodigde skills zeggen hoe goed jij bent. Niks anders.

0634

Het ligt eraan wat je precies bedoeld. Button heeft zich bij McLaren razendsnel aangepast en past zich op de baan ook altijd makkelijk aan de omstandigheden aan. Je zou dus kunnen stellen dat Button daar behoorlijk goed in is.

Echter, jij hebt het over een verandering in rijstijl. Tot op zekere hoogte zal dat best kunnen, maar als je zoals hij met relatief veel onderstuur wil rijden, kan je niet ineens gedwongen door de specs van een wagen toptijden gaan rijden met veel overstuur.

Zo'n radicale verandering van rijstijl, lijkt mij vrijwel onmogelijk, althans zonder tijdverlies. Een rijstijl is een natuurlijk aangeboren iets, net als links- of rechtshandigheid. Je kan dat best trainen een andere kant op, maar het blijft altijd de natuurlijke manier van rijden voor een coureur en dus altijd de snelste manier van rijden.