Teambattle: Der Nico vs King Lewis

Gestart door 0634, 26 mei 2013 - 17:27:30

« vorige - volgende »

Wie gaat uiteindelijk kopman worden?

Nicooooooo!!!!
1 (9.1%)
Forget it: Lewis natuurlijk!
4 (36.4%)
Geen verschil. Precies evengoed.
6 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 02 juni 2013 - 17:31:22

0634

Ik ga dit topic er toch ff ingooien, zo vlak na Rosberg's finest hour (beetje flauwe timing voor Hamilton, niet zo bedoeld overigens). Paar jaar geleden openden we hier het Button vs Hamilton topic, dus dit is een logisch vervolg. 

Hamilton is misschien sowieso nog niet helemaal aangepast binnen het team, en ik moet zeggen: hij rijdt verder ook prima. Niks mis mee.

Maar nadat ik aanvankelijk Rosberg een aantal jaren geleden tipte als een future grootheid, viel hij m.i de laatste jaren ver terug. De snelheid heeft hij altijd gehad, daaraan twijfelde niemand, maar vooral in races vond ik hem ver onder de maat en leek hij zich niet te ontwikkelen.

Vorig jaar vond ik een dieptepunt. De zege in China was mooi, maar daarna viel de Merc terug en Rosberg zo mogelijk nog verder. Geen vuur, geen inspiratie meer. Kleurloos en kansloos.

De komst van Hamilton, toch een beetje een superster die 'wel even' kopman zou worden, heeft hem goed gedaan. Nieuwe inspiratie. Hij wordt weer gepusht. Dat gaat hand in de hand met de prestaties van de auto, die in de basis natuurlijk misschien wel de snelste van allemaal is.

Hij had pech met twee uitvalbeurten buiten zijn schuld en de beruchte 'teamorder' eerder dit jaar, maar met drie poles op rij en een zege in Monaco, maakt hij eindelijk de verwachtingen waar die ik jaren geleden al van hem had.

En Lewis: die komt er wel. Doet het gewoon goed, kan nog niet excelleren, maar dat komt met de tijd wel.

In ieder teval: dit is een leuke teambattle, die we hier eens goed moeten gaan volgen.

Fabian

Geen kopman. Beiden heren houden elkaar in evenwicht denk ik. Ik zie weinig verschil tussen Hamilton en Rosberg.

0634

http://www.autosport.com/news/report.php/id/107683?source=mostpopular

Wel heel eerlijk trouwens, die Hamilton. Ik vond namelijk wél dat hij wat pech had bij de SC situatie. Rosberg net voor de Bulls, hij er net achter. Da's toch lullig.

Kootje

Ik weet niet of we in termen als kopman moeten gaan denken, maar ik denk wel dat de teambattle in het voordeel van Lewis beslist gaat worden. Eerlijkheidshalve moet ik daar wel aan toe voegen dat ik verwacht had dat Lewis nu al de upperhand zou hebben en dat is duidelijk nog niet het geval. Tenminste ... als je verder kijkt dan de ranking alleen. Maar toch ...... uiteindelijk zie ik dat nog wel veranderen.

Franky R.

#4
Citaat van: Kootje op 26 mei 2013 - 18:36:42
Ik weet niet of we in termen als kopman moeten gaan denken, maar ik denk wel dat de teambattle in het voordeel van Lewis beslist gaat worden. Eerlijkheidshalve moet ik daar wel aan toe voegen dat ik verwacht had dat Lewis nu al de upperhand zou hebben en dat is duidelijk nog niet het geval. Tenminste ... als je verder kijkt dan de ranking alleen. Maar toch ...... uiteindelijk zie ik dat nog wel veranderen.
Ik vind ze wel gelijkwaardig...Lewis zat er zeer kort achter na de QT. En vandaag had hij pech met de SC. Tevens rijdt Nico al jaren rond en kan hij bijvoorbeeld de knopjes op zijn stuur al dromen. Lewis moet zich [kennelijk] nog aanpassen?


En stel dat Rosberg de overhand krijgt, volgend jaar hebben we totaal andere auto's...Wie weet wat er dan gebeurt.

0634

Wél heb ik het idee dat Rosberg geinspireerd is door de komst van Lewis. Alsof hij zich opnieuw moet bewijzen en daardoor onbewust een tandje bij schroeft.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 18:51:13
Wél heb ik het idee dat Rosberg geinspireerd is door de komst van Lewis. Alsof hij zich opnieuw moet bewijzen en daardoor onbewust een tandje bij schroeft.
Ok, maar dan zeg je eigenlijk dat Rosberg niet werd geïnspireerd door Schumi? Terwijl die 'ouwe' toch niet al te ver achter Rosberg aan reed.
Dat gezegd hebbende, zich Hamilton OF vlak achter OF vlak voor Rosberg...IMHO is dat het grootste verschil tussen HAM en Schumi vs Rosberg...

0634

Naah, dat bedoel ik niet eens. Ze reden natuurlijk al drie jaar samen, en hij had bewezen Schumacher aan te kunnen. Kwam nog eens bij dat die Merc steeds verder naar achter ging op de grid. Het hele team ging achteruit en Rosberg ging daar in mee.

Het was tijd voor nieuw bloed. Jonge superster erbij om zich aan te meten, een stuk beter materiaal, nieuwe topmannen in het team. Alles bij elkaar is het ingekakte zooitje weer wat opgelapt, dat idee krijg ik. En Rosberg is geen Alonso die het inkakken kon voorkomen, hij ging daarin mee.

Nu is zijn vriend en voormalige teamgenoot erbij gekomen en er waren er veel die toch dachten dat Lewis wel even kopman zou worden. Dat is toch iets waar Rosberg zich wellicht in vast bijt.

Maar goed, dat is slechts mijn gedachte hierover hoor. Ik vond hem heel bleu tweede helft vorig jaar en ik zie nu iemand met inspiratie en drive. Getuige ook dat teamorder incident laatst. Maar het zou ook kunnen dat het feit dat de auto nu beter is, het eea vertekend.

Maikel0230

Ze rijden allebei even goed maar dit is al het 4de seizoen dat Rosberg bij dit team rijdt, Hamilton nog maar het eerste. Niet dat ik daarmee insinueer dat Hamilton volgend jaar Rosberg zoek gaat rijden. Lewis heeft zich al voldoende bewezen aan de top, Nico nog niet echt maar het begint te komen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Toch vraag ik me af hoeveel zo'n rijder nou moet wennen. Ik bedoel: Alonso was van meet af aan uitstekend bij Ferrari. Button stapte meteen goed in bij McLaren en won meteen. Ik weet niet of dat nou echt veel kost, dat wennen.

Figge

In de voorgaande jaren: Rosberg vs. Schumacher, heeft ie voor mij al bewezen dat Nico goed genoeg zou moeten zijn voor overwinningen en als de omstandigheden goed zijn misschien zelfs een titel. Rosberg vs. Hamilton zal close zijn. Een beetje ala Button vs. Hamilton.
Echter heeft Hamilton het vermogen laten zien ets extra's te kunnen hebben tijdens races en zo een uitmuntende prestatie neer te zetten.
Rosberg heeft niet die gelegenheid eigenlijk nog niet echt gehad. Hoewel ik in zijn overwinning vandaag wel iets extra's in zijn prestatie heb gezien. Hij was vandaag gewoon onverslaanbaar.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2013 - 19:34:25
Toch vraag ik me af hoeveel zo'n rijder nou moet wennen. Ik bedoel: Alonso was van meet af aan uitstekend bij Ferrari. Button stapte meteen goed in bij McLaren en won meteen. Ik weet niet of dat nou echt veel kost, dat wennen.

Zal per persoon verschillen denk ik. De een heeft geen aanpassingsproblemen, de ander wel. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat Lewis aanpassingsproblemen heeft hoor. Zou op zich best kunnen, maar weten doe ik dat niet.

Wings

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2013 - 18:45:33
Tevens rijdt Nico al jaren rond en kan hij bijvoorbeeld de knopjes op zijn stuur al dromen. Lewis moet zich [kennelijk] nog aanpassen?

Jij denkt dat Hamilton de knopjes niet weet te vinden en mogelijkerwijs daardoor tijd verliest of hoe moet ik dit lezen?

Wings

Citaat van: Fabian op 26 mei 2013 - 17:50:35
Geen kopman. Beiden heren houden elkaar in evenwicht denk ik. Ik zie weinig verschil tussen Hamilton en Rosberg.

Exactly! Tijd zal leren of er één verschil gaat maken.

@Jeroen: Als de succesvolste rijder aller tijden naast je instapt jou niet motiveert, weet ik het ook niet. De meesten vreesde voor de carrière van Rosberg toen bekend werd wie naast hem zou komen te rijden. Enige demotivatie is de opgelopen achterstand en repeterende problemen. Veel beter dan beiden deden kon niet. Nu lijken ze weer de boel op de rit te hebben. 

Toevoeging aan deze topic is dat Rosberg onderschat wordt. De meesten dachten dat Lewis rondjes om Nico zou rijden maar tot nu toe gaat het gelijk op en lijkt Rosberg de overhand te hebben als de auto competitief is. Hamilton heeft een flinke kluif aan Rosberg. Overigens heb ik wel bedenkingen bij Hamilton. Veelal door de escapades buiten de sport om geven het beeld af dat hij minder serieus is als een Alonso of Schumacher die dag en nacht trainen en écht leven voor de Formule 1. Dat beeld kan vertekend zijn maar weegt wel mee in mijn oordeel. Ik denk dat Hamilton, met een andere houding, veel verder zou zijn gekomen.

0634

Citaat van: Wings op 26 mei 2013 - 22:43:47
@Jeroen: Als de succesvolste rijder aller tijden naast je instapt jou niet motiveert, weet ik het ook niet. De meesten vreesde voor de carrière van Rosberg toen bekend werd wie naast hem zou komen te rijden.
Ik weet wel zeker dat hem dat motiveerde!

Maar na drie jaar was dat wel klaar he. Hij had getoond tegen hem op te kunnen, de wagen werd steeds slechter, en Rosberg reed kleurloos in de rondte.

Dat zie ik nu veel minder. Ik zie echt weer iemand op de baan rijden met vuur. Remember dat teamorder incident. Ik weet niet of het zo is hoor, maar ik denk dat de komst van Lewis hem nieuw elan heeft gegeven, zoals inderdaad MS dat drie jaar geleden zeker zal hebben gedaan.