24 uur van Le Mans 2013

Gestart door gloudiesaurus, 07 mei 2013 - 14:15:49

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Nog even en is het weer zover, de 24 uren van Le Mans.

Goede nieuws is dat Jeroen Bleekemolen op het laatste moment nog een stoeltje heeft gevonden en dat RTL alles live uitzend  :)

CitaatJeroen Bleekemolen zal volgende maand wederom deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. De 32-jarige coureur maakte dit vanochtend bekend via Twitter.
Goede rijdersbezetting
Bleekemolen zal uitkomen in de LMP2-klasse met het team van Race Performance. Het Zwitserse team stond al meerdere malen aan de start in Le Mans maar wist nog nooit een topprestatie neer te zetten. Dit jaar zet het team echter hoog in met een goede rijdersbezetting. Bleekemolen, die zelf al zeven keer aan de start stond van de legendarische 24 uur van Le Mans, zal samen met Michel Frey en Patrick Niederhauser aan de start staan op 22 juni.

Enorme concurrentie
Het team van Race Performance komt uit in de LMP2-klasse met een Oreca-Judd BMW. De LMP2-klasse is met 22 deelnemers de grootste klasse op Le Mans. "De concurrentie is enorm, dus we staan voor een zware opgave om een goed resultaat te behalen". Aldus Bleekemolen, die het onder andere zal opnemen tegen Ho-Pin Tung, die met het Chinese KC Motorgoup ook in de LMP2-klasse aan de start zal staan.

Bleekemolen won eerder dit jaar met het team van Black Falcon al de 24 uur van Dubai en zal onder andere op 19 mei aan de start staan tijdens de 24 uur van de Nürburgring. Het zal voor Bleekemolen de eerste keer sinds 2008 worden dat de coureur op Le Mans uit zal komen in de LMP2-klasse. In dat jaar won hij samen met Jos Verstappen en Peter van Merksteijn de LMP2-klasse in een Porsche RS Spyder. Het team van Race Performance is het jaar in elk geval goed begonnen met een tweede plek tijdens de 3 uur van Silverstone vorige maand.

RTLGP zal ook dit jaar weer de volledige 24 uur van Le Mans live uitzenden op RTL7.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Dat wordt weer een dagje doorhalen!

Edwin90

In de nacht is vaak niet zoveel te zien. Dang aan de meeste camera's uit en zie je hoofdzakelijk de pitstraat. Ik volg zo veel mogelijk, maar ga wel slapen tussendoor.

gloudiesaurus

Ik ook  :)
Al vind ik de nacht juist gaaf, met die lampen etc.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Ik kijk meestal tot een uurtje of een 's nachts en ga dan halverwege de ochtend weer verder. Zit nu wel vlak voor twee herkansingen dus het wordt allemaal een beetje lastig deze keer. :(

gloudiesaurus



Een week voor Le Mans 2013 heeft Porsche, dat terugkeert in 2014, de eerste foto van de nieuwe Porsche LMP1 laten zien.
Wat vinden we ervan?

En wat te denken van Le Mans 2013? Word het Toyota of toch weer Audi...?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Normaal gesproken Audi. Toyota heeft tussen neus en lippen door al aangegeven dat ze niet kapot zijn van hun nieuwe P1. Hun succesvolle reeks in de WEC vorig jaar na Le Mans is verder niet representatief voor waar ze staan. Het wordt pas interessant als Audi collectief de mist in gaat, zoals in 2011 gebeurde met de gigantische klappers van McNisch en Rockenfeller.

De interessantste strijd zal ongetwijfeld worden uitgevochten in GT-Pro. Porsche, Ferrari, Corvette, Dodge en Aston Martin zullen er een mooie show van gaan maken. Van BMW weet ik niet waar ze uithangen, maar volgens mij doet hun verkapte GT3-auto niet mee.

Fabian

Audi zal wel weer winnen. Ben benieuwd naar Porsche in 2014. Hoop dat die weer wat strijd kunnen terugbrengen.

gloudiesaurus

Toyota heeft iig. de snelheid/ betrouwbaarheid nog niet  >:(

Jammer, Le Mans is zo toch een stuk minder leuk zonder de concurrentie van bijv. Peugeot.
En er doen dit jaar wel erg weinig Nederlanders mee...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Slim van Porsche om nu de wagen te laten zien.  Aandacht genoeg.

Ik hoop trouwens dat Toyota het Audi lastig kan maken.

gloudiesaurus

Voor de geinterreseerden, Eurosport en RTL7 brengen uitgebreid verslag uit van de 24 uur van Le Mans  :)

Audi is toch wel oppermachtig...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Op http://www.spotterguides.com/ komt vanmiddag de definitieve versie van de LM24 guide online te staan. Enkele veranderingen t.o.v. de vorige versie, waaronder enkele zwarte onderdelen op de auto van Tracy Krohn (voorheen groen).

Edwin90

Nu classics race op Eurosport. Erg leuk om te kijken. Ging net een Aston Martin van een paar ton over z'n dak.

Prima uitzending van Eurosport met goed commentaar van Nelson Valkenburg. De 24uur doet hij met Ronald Van Dam *zap* en nog zo'n andere knakker. RTL7 heeft Allard Kalff, Jan Lammers en Tom Coronel. Vanmiddag kijk ik dus RTL7  :)

Fabian

Ik kijk vanmiddag ook lekker naar RTL. Vanavond effe werken en dan in de nacht weer lekker verder kijken tot het einde van de race!

Volgend jaar wil ik er live bij zijn!

Jehoentelaar

Ik blijf bij Eurosport met de race, omdat zij ook een heel internationaal team ter plekke hebben. Verder kan ik Radio Le Mans aanraden; lopen voor het liveverslag een stuk achter maar hebben wel tonnen aan informatie die Eurosport en RTL7 niet hebben.

Ik ga vanavond een flink stuk kijken tot het donker is, daarna 's ochtends verder tot de finish.