Grand Prix Zandvoort

Gestart door Edwin90, 04 april 2013 - 18:49:24

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 28 maart 2015 - 11:51:25
Dank voor de tip. Ik heb nog wel interesse in dit boek maar dan voor een leuk prijsje zoals op marktplaats.nl  ;)


Dus je hebt meteen gebeld naar deze aanbieder? ;D ;D ;D

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 28 maart 2015 - 12:25:29
Citaat van: gloudiesaurus op 28 maart 2015 - 11:51:25
Dank voor de tip. Ik heb nog wel interesse in dit boek maar dan voor een leuk prijsje zoals op marktplaats.nl  ;)


Dus je hebt meteen gebeld naar deze aanbieder? ;D ;D ;D

Er staat geen telefoonnummer bij  ;D
Ik heb wel een bericht gestuurd  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik heb het boek gekocht  8)

Ik zag in het magazine dat je de film nu voor 19 euro ook los kunt kopen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Zeeuw

Ik had commissie moeten vragen bij de verkoper  ::)  ;)

gloudiesaurus

Citaat van: Zeeuw op 02 april 2015 - 10:40:53
Ik had commissie moeten vragen bij de verkoper  ::)  ;)

Te laat  ;)
Maar nogmaals dank voor de tip!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Boek vandaag ontvangen. Schitterend boek, met heel veel mooie foto's. De film zit er los bij (zit los in het boek), jammer dat daar geen doosje bij zit. Dat had voor 89 euro wel gemogen...

Alles is in het Engels en Nederlands. De hele historie zit erin. De schrijver lijkt de nadruk wel op de eerste jaren te leggen dan bijv. de jaren '80. Zo staat er bijv. niet in waarom de Formule 1 na 1985 niet meer naar Zandvoort kwam. Dat had ik dan bijv. wel in het boek verwacht.

Maar voor de liefhebber is het een mooi boek, alleen 89 euro dat is wel erg veel geld...

Gelukkig heb ik dankzij zeeuw het voor de halve prijs in handen gekregen  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.


gloudiesaurus

Het is nog geen 1 april  ;D
Maar moeten we dit topic binnenkort uit de geschiedenis-sectie halen?

CitaatZandvoort wil Formule 1 terughalen

Zandvoort zou graag de Formule 1 terughalen naar de badplaats. Op initiatief van de VVD-fractie gaat de gemeente onderzoeken of het haalbaar is.

De laatste Grand Prix van Nederland op het circuit in de Zandvoortse duinen was in 1985. Niki Lauda won. "Het is een historisch circuit, het zou toch mooi zijn als we weer op de kalender kunnen komen. Ik realiseer me dat het tientallen miljoenen euro's kost om de Formule 1 terug te halen, maar we moeten zeker de mogelijkheden onderzoeken."

Gezien de hoge kosten denkt Kramer aan een uitwisseling met andere historische circuits in Europa. "Ik las dat Bernie Ecclestone, de baas van de Formule 1, onlangs (in De Telegraaf, red.) zei; we zijn liever in Sotsji dan in Zandvoort. Die uitspraak 'triggerde' mij, waarom niet én in Sotsji én in Zandvoort. Je zou bijvoorbeeld eens in de vijf jaar de race in Zandvoort kunnen houden en dan de andere jaren op andere circuits", licht Kramer zijn ideeën toe.
Max Verstappen

Een woordvoerder van Circuit Park Zandvoort reageert enthousiast. "Een overwinning van Max Verstappen op ons circuit zou toch fantastisch zijn. Het zou mooi zijn als we samen de schouders eronder zetten. Wij willen wel, maar we kunnen die entreekosten van tientallen miljoenen euro's niet in ons eentje opbrengen. Daarvoor is de steun van commerciële partijen onontbeerlijk."

Het circuit kan de organisatie zeker aan, zegt de woordvoerder. "We hebben bij onze investeringen in de jaren 90 rekening gehouden met een eventuele terugkeer van de Formule 1. We beschikken nog steeds over een testlicentie en met enkele bouwkundige aanpassingen is het circuit Formule 1-waardig. Ook de stroom aan toeschouwers kunnen we aan, dat hebben we in het verleden bewezen."
Bron: Telegraaf
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 06 november 2015 - 17:42:42
Het is nog geen 1 april  ;D
Maar moeten we dit topic binnenkort uit de geschiedenis-sectie halen?

CitaatZandvoort wil Formule 1 terughalen

Zandvoort zou graag de Formule 1 terughalen naar de badplaats. Op initiatief van de VVD-fractie gaat de gemeente onderzoeken of het haalbaar is.

De laatste Grand Prix van Nederland op het circuit in de Zandvoortse duinen was in 1985. Niki Lauda won. "Het is een historisch circuit, het zou toch mooi zijn als we weer op de kalender kunnen komen. Ik realiseer me dat het tientallen miljoenen euro's kost om de Formule 1 terug te halen, maar we moeten zeker de mogelijkheden onderzoeken."

Gezien de hoge kosten denkt Kramer aan een uitwisseling met andere historische circuits in Europa. "Ik las dat Bernie Ecclestone, de baas van de Formule 1, onlangs (in De Telegraaf, red.) zei; we zijn liever in Sotsji dan in Zandvoort. Die uitspraak 'triggerde' mij, waarom niet én in Sotsji én in Zandvoort. Je zou bijvoorbeeld eens in de vijf jaar de race in Zandvoort kunnen houden en dan de andere jaren op andere circuits", licht Kramer zijn ideeën toe.
Max Verstappen

Een woordvoerder van Circuit Park Zandvoort reageert enthousiast. "Een overwinning van Max Verstappen op ons circuit zou toch fantastisch zijn. Het zou mooi zijn als we samen de schouders eronder zetten. Wij willen wel, maar we kunnen die entreekosten van tientallen miljoenen euro's niet in ons eentje opbrengen. Daarvoor is de steun van commerciële partijen onontbeerlijk."

Het circuit kan de organisatie zeker aan, zegt de woordvoerder. "We hebben bij onze investeringen in de jaren 90 rekening gehouden met een eventuele terugkeer van de Formule 1. We beschikken nog steeds over een testlicentie en met enkele bouwkundige aanpassingen is het circuit Formule 1-waardig. Ook de stroom aan toeschouwers kunnen we aan, dat hebben we in het verleden bewezen."
Bron: Telegraaf

De enige F1 auto's die er rijden zijn de historische, en ik ben bang dat het zo blijft. Als Bernie dit leest doet hij het spontaan in zijn broek.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Mwah ... voor de juiste prijs gaat Bernie wel overstag hoor, maak je daar maar geen zorgen om. Vraag is alleen of Zandvoort die juiste prijs ook op weet te hoesten? En helaas denk ik dat dat niet het geval zal zijn, maar ach ... misschien is dat maar goed ook. Hoe leuk het voor ons Nederlanders ook zou zijn om (weer) eens 'n GP in de duinen te mogen aanschouwen, ben ik bang dat het circuit niet echt geschikt meer is voor de huidige generatie F1's, waardoor de oude glorie nog verder zal vergaan. Ik bedoel ... nu denken wij oudjes nog met weemoed terug en is Zandvoort nog 'n naam met 'n zekere allure. Maar van dat alles blijft weinig over na 'n aantal veredelde optochten.

janke

Citaat van: Kootje op 07 november 2015 - 08:27:57
Mwah ... voor de juiste prijs gaat Bernie wel overstag hoor, maak je daar maar geen zorgen om.

En daar zit nou het probleem.  ;)
Some things are too important to be left in the past.

Kootje


C.G. de Beaufort

Misschien kunnen de politiek een deel van de 'ontwikkelingshulp' gaan à 4,8 miljard geven. B.v Afrika,  daar gaat zo'n de helft er naar toe, zo'n 2,4 miljard...

Groet,

C.G. de  Beaufort


gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/zandvoort_wil_grand-prix_terug/

Allereerst moet er enorm veel geïnvesteerd worden in het circuit. Er moeten uitloopstroken bij, de pitstop moet op de schop.
Hiervoor is eigenlijk de ruimte al niet.

Daarnaast de infrastructuur, parkeerplekken, en aan en - afvoerwegen. Dat is nu al een drama als er bijv. een demo is van Verstappen of DTM.

En als laatste zal er geld moeten worden betaald aan Ecclestone.

Alles kan. Het zal alleen honderden miljoenen kosten. In Mexico en Oostenrijk ging het ook. Maar vergeet niet dat dit Carlos Slim en Dieter Mateschitz zijn die het met privé-geld financierden. Niet direct de overheid...

En vergeet ook niet dat circuits in Duitsland, Italië verlies maken op de Formule 1. Als Monza of Hockenheim het al niet rond krijgt, waarom Zandvoort dan wel?

En als ik mag kiezen dan is ontwikkelingshulp waarvoor het bedoeld is, voor de armere mensen die het nodig hebben. En niet de heer Ecclestone  ;)

Onderzoek lijkt me totaal niet haalbaar. Geldverkwisting.

Al zou het natuurlijk prachtig zijn, een Grand-Prix van Nederland. Maar ik zie het niet gebeuren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

http://nos.nl/video/2065553-zonder-geld-geen-gp-in-zandvoort.html

Dit is nog wel een leuk filmpje van Ecclestone over Zandvoort. Geld was 30 jaar geleden al het probleem...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is