WTCC topic

Gestart door Edwin90, 24 maart 2013 - 11:59:15

« vorige - volgende »

Sphinx

Hmm, ben benieuwd of Ribeiro tevreden is met de NL'se lada-rijders  ::) Teambaas Shapovalov zag er in ieder geval wel tevreden uit. Vierde en tiende (race1) ent weede en vierde (race2) in je thuisrace tikt toch wel aan.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Dat zijn inderdaad schandalig slechte resultaten. Goede vooruitziende blik van Ribeiro.

Jehoentelaar

Citaat van: -Nino- op 07 juni 2015 - 13:56:15
Waar zijn die twee finishvlaggen eigenlijk goed voor op verschillende plaatsen op het rechte stuk?

De eerste is de feitelijke finish, die tweede zal wel de werknemer van de maand van Gazprom ofzo zijn.

Sphinx

De Nederlandse Lada's doen weer mee in de top10 in de WTCC Slovakia. Catsburg start vijfde in race1, Van Lagen heeft pole voor race 2.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Domme fout van Tom. Hij wist niet dat Van Lagen er nog zat... waar had hij dan moeten zitten? Opgelost of wat?   

Sphinx

Helaas zat het niet zo mee voor de Lada's. Tempo was er wel, maar geen consistentie. Catsburg viel twee keer uit met pech, Van Lagen kwam in race 2 als zesde binnen, Huff scoorde een vierde plaats in race 1. In race kreeg hij een stuk losgerukte kerbstone in zijn grille, wat tot interne schade en een uitvalbeurt leidde.

In de volgende stoelendans bij Lada wordt nu Nicolas Lapierre  betrokken. De Franse LMP2 winnaar op Le Mans is door Oreca gecharterd om Huff, Van Lagen en Catsburg bij te staan in de volgende test na Paul Ricard. Ook Wtcc-directeur Ribeiro lijkt te zijn bijgedraaid over Van Lagen en Catsburg 

CitaatWhen you see the performance of the car you understand why I said a few races ago that car deserves three top drivers. I'm glad to see the performance of Jaap and Nicky. And when you see who they're testing, you see the ambition of the brand.

Ik doe in een fantasy race poultje mee voor de WTCC en het valt op dat  Van Lagen en Catsburg inmiddels al meer punten waard zijn dan Coronel
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatTom Coronel zal ook in 2016 deelnemen aan het FIA WTCC. Na een lange en spannende voorbereiding kan de coureur uit Eemnes aankondigen, dat hij samen met het Italiaanse ROAL Motorsport weer een jaar uitkomt op het hoogste niveau van de toerwagenracerij. Ook in 2016 verschijnt hij aan de start met de DHL-gele Chevrolet Cruze, die momenteel wordt opgebouwd volgens de laatste specs om zo in Frankrijk van start te gaan in het FIA World Touring Car Championship 2016.

"Nooit eerder was ik zo laat met het aankondigen van mijn autosportplannen", opent Tom Coronel zijn verhaal "Het was spannend tot het laatste moment en ik voel mij dan ook een bevoorrecht mens om nu bekend te maken, dat er een FIA WTCC-seizoen bijkomt. Een raceserie waar ik al sinds het begin aan deelneem en die volgens velen ondenkbaar is zonder Tom Coronel. Maar, dan moeten alle puzzelstukjes wel op hun plaats vallen. Begin dit jaar reed ik Dakar en hielp na mijn uitval broer Tim. Hij wist zijn klasse te winnen. Na terugkomst ben ik gelijk weer met het WTCC-plan aan de slag gegaan. Nadat DHL liet weten mij nog een jaar als hoofdsponsor te ondersteunen en meerdere vaste sponsors aangaven nog een jaar als partner mee te gaan, ontstond er meer zekerheid. Zekerheid die ik ook aan ROAL Motorsport moest geven in verband met de opbouw van de raceauto. Die ligt volledig uit elkaar en wordt nu opgebouwd volgens de laatste specs. Dus inclusief de aanpassingen aan voor- en achterwielophangingen plus de motor. Daarmee zijn de eerste stappen gezet en kunnen we vooruitkijken op die dingen die komen. Vast staat dat wij voor de eerste race twee dagen gaan testen. Naast de sponsors die bleven zijn er ook weer nieuwe toegetreden. Bedrijven die kiezen voor de mogelijkheden die dit Wereldkampioenschap voor Toerwagens biedt. Daarbij zijn ze verzekerd van tv-exposure, want net als vorig jaar en tijdens Dakar zal de TomCam een vervolg krijgen. Met mijn camera zal ik van alles en nog wat vastleggen en dat maakt deel uit van de reportages die RTL 7 gaat uitzenden."

Voor het seizoen 2016 zijn de nodige reglementaire veranderingen aangekondigd. Zo zullen na ieder raceweekend de handicapgewichten bepaald worden en kunnen oplopen tot 80 kilogram. "Dat was 60 kilogram en die werden na iedere drie evenementen beoordeeld", vervolgt Tom Coronel. "Nu gaat dat sneller en dat biedt ons als privateer-coureurs zeker meer kansen. De omgekeerde startvolgorde blijft bestaan, maar is voortaan van toepassing op de eerste race. Ook dat is iets waar ik wel blij van word. Tijdens de tijdtrainingen proberen wij altijd rond plaats 9 of 10 uit te komen, om daarmee een plaats op de eerste startrij van tweede race te pakken. In dat geval moest je nog wel de eerste race overleven, om zonder schade deel te kunnen nemen aan die tweede race. Nu is dat dus ook anders en dat biedt ons zeker meer kansen op punten."

DHL, waarvoor Tom ook dit seizoen in alle WTCC landen de nodige activiteiten naast het racen zal verzorgen, bepaalt ook dit jaar in belangrijke mate de kleur van de ROAL Motorsport-bolide van de Nederlander. Die overigens dit jaar (net als in 2012 en 2013) de enige rijder van het team onder leiding van Roberto Ravaglia en Aldo Preo in het FIA WTCC zal zijn. "Tom's team is gelijk aan dat van vorig dus met vaste technicus Pietro", vertelt Roberto Ravaglia, teambaas van ROAL Motorsport. "Ik ben blij dat we weer het zesde jaar met Tom in het FIA WTCC kunnen rijden. Door die lange samenwerking kennen wij elkaar goed en dat werkt plezierig voor hem en voor onze mensen. Als team wil je altijd op het hoogste niveau presteren en met deze deelname aan het Wereldkampioenschap is dat zeker weer het geval. Vorig jaar wist ROAL Motorsport bij de teams de Privateer Cup te winnen en dat is voor dit jaar zeker een van de doelen. Verder proberen wij met Tom zo hoog mogelijk in het kampioenschap voor privérijders te eindigen. Het mooiste zou daarbij uiteraard de titel zijn."

Tom Coronel vult aan: "De circuits die wij dit jaar bezoeken ken ik allemaal. Ik kijk uit naar de races op de Nordschleife van de Nürburgring, Vila Real in Portugal en Hongarije. Circuits waar ik mooie resultaten heb geboekt. Laten we nu eerst zo snel mogelijk de auto in orde krijgen voor de twee testdagen. Daarna kan ik zeggen hoe alles er voor staat. Ondanks de late bekendmaking van de plannen ziet alles er voor dit jaar wel heel goed uit. Ik, of beter wij, hebben er zin in!"

Een nieuwe naam op de geel-rood-zwarte livery van de Cruze is die van Eurol Lubricants. Tom Coronel: "Zij zullen alle noodzakelijke smeermiddelen en vloeistoffen leveren voor de auto. Via onze Dakar-deelnames hebben wij al langer een band met Eurol en weet ik dat hun smeermiddelen zeer goed presteren in zware omstandigheden. Het bedrijf is in de afgelopen periode ook internationaal geweldig gegroeid en is onder meer vertegenwoordigd in alle landen die wij met het FIA WTCC bezoeken. Samen kunnen wij daar dus een win-win situatie van maken en daarom ben ik blij met deze nieuwe sponsor. Andere nieuwe bedrijven die voor ons concept kiezen zijn: Tricorp Workwear, Farmlight lampoil en ASC Group." Naast DHL past het geel van de Cruze ook goed bij ERU Prestige kaas, met het bijzondere design op de helm en de alleszeggende tekst 'Eat My Cheese' op de bumpers. Andere trouwe partners in business zijn: TW Steel -big in oversized watches-, Equinix. Bouwgroep Dijkstra Draisma, 4.Brands (v/h De Wild), Lesonal, Allsecur, Playseat, Intrax, Super-B, RSII Advan Racing en CM sms service.

En Coronel doet ook dit jaar weer mee aan het WTCC. Nice  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is