WTCC topic

Gestart door Edwin90, 24 maart 2013 - 11:59:15

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Mooie 2e race van Coronel, knap die overwinning!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 29 april 2013 - 15:29:55
Mooie 2e race van Coronel, knap die overwinning!


Heeft Coronel ook niet een keer in Mexico gewonnen?

Sphinx

Ja en nee. Hij was in 2005 een keer snelste Independent in een Seat Toledo
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 29 april 2013 - 16:33:11
Citaat van: gloudiesaurus op 29 april 2013 - 15:29:55
Mooie 2e race van Coronel, knap die overwinning!


Heeft Coronel ook niet een keer in Mexico gewonnen?

Ik herinner me wel een overwinning van hem in Japan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Twee stuks zelfs. Een op het circuit van Aida (heeft nu een andere naam, maar die ben ik kwijt) met voor droogweerbanden en achter regenbanden!

In 2011 won hij op (geloof ik) Suzuka.

SDG

Citaat van: Edwin90 op 30 april 2013 - 10:26:08
Twee stuks zelfs. Een op het circuit van Aida (heeft nu een andere naam, maar die ben ik kwijt) met voor droogweerbanden en achter regenbanden!

In 2011 won hij op (geloof ik) Suzuka.

Okayama.

Sphinx

De maatregel om de BMW's zo licht mogelijk te maken bleek ook in Hongarije zijn vruchten af te werpen. In de kwali's was het nu Mehdi Bennani die de 9e plek pakte en als 2e in race 2 mocht starten, terwijl Coronel nu de vijfde plaats veroverde (met dank aan Tarquini die hem een goede slipstream gaf in de laatste flying lap). Pole was voor Muller die de Honda's van Michelisz, Tarquini en Monteiro voorbleef, pole voor race 2 ging naar Alex MacDowall

En daar waar de F1 race hier meestal alleen tactisch spannend genoemd mag worden, blijven toerwagenraces op dit baantje erg leuk. De start van race 1 verliep goed en Muller kon makkelijk weglopen, maar na twee bochten mistte James Nash zijn rempunt, ramde Coronel, die daarop vol in Monteiro knalde. In  de Chaos gingen Thompson en Oriola van de baan, ging O"Young achterstevoren en moesten Barth en Monteiro door de brokstukken laveren. Het leverde de Portugees een lekke voorband op, die hem met blokkerende remmen . Muller liep inmiddels snel weg samen met Michelisz, die elke keer een orkaan van airhorns veroorzaakte als ie langskwam. Tarquini had het daarachter zwaar tegen een aandringende Huff, die op zijn beurt twee Tom's achter zich moesten. Coronel was Chilton voorbij, maar liep zelf stuk op Huff en raakte bij de zoveelste mislukte poging een plek kwijt aan Bennani en kwam als zesde binnen. Muller hield tot de finish Michelisz achter zich voor de winst, Tarquini komt als derde binnen voor Huff



In race 2 net zoveel drama bij de start. MacDowall startte slecht en zag Bennani en Huff langskomen, wist echter Tom en Tom achter zich te houden. Tarquini en Muller kregen daarachter ruzie om plek zes . De Honda werd door de Chevy in de vangrail gelanceerd en kaatste op de terugweg de BMW van Engstler uit de race. Michelisz kon er nipt langs. Na een beetje veegwerk kwam de groene vlag en was Bennani een bocht later de leiding kwijt. Huff ging er buitenom voorbij en maakte de rest van de race zijn auto zo breed mogelijk. Aan de streep hield de Brit 4 tienden over op de Marokkaan, die als tweede de beste Indie werd. MacDowall hield zijn derde plek vast ondanks aandringen van Nash en Muller, en toen Nash in de laatste ronden niet meer op aanvallen kon concentreren was zijn podiumplek zeker. Nash werd vierde voor Muller. Coronel en Chilton hadden daarachter een leuk duel en ondanks dat Chilton Coronel een keer aan de kant ramde, pakte Coronel zijn 6e plek weer terug tegen het einde, hij kon Muller echter wel achterhalen, maar niet meer inhalen. Michelisz kon niet hoger komen dan plek 8, maar gooide er wel een paar mooie inhaalacties uit.



In de stand is Muller (160pt) verder weggelopen bij Tarquini (114pt), die wegens nekproblemen een check in het ziekenhuis moest ondergaan. Huff klimt door zijn overwinning naar plek 3 met 68pt, één punt meer dan Chilton, twee punten meer dan Nash. Coronel is nu zesde in de stand met 60pt. Bij de Indies staan er drie Chevy's op de eerste drie plaatsen. Nash heeft de leiding voor MacDowall en Nykjaer. Volgend weekend is met Pinksteren op de Salzburgring.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Mooi verslagje weer!  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Oostenrijk heb ik helaas gemist, maar ik heb hem later teruggekeken. De kwalificatie was een chaos doordat iedereen op de Salzburgring probeerde de perfecte slipstream te vinden en niet vooraan wilde rijden. De organisatie deelde zoveel straffen uit dat uiteindelijk de prive-Chevy's van Nykjaer en Nash op rij 1 mochten starten. Nykjaer won race 1 ook voor Nash terwijl Yvan Muller zich van 13 naar 3 opwerkte. Tom Coronel kwam van 19 naar 10 terug. In race 2 was Nash het snelste voor Muller, die opnieuw van 13 naar voren door het veld ploegde, maar de Brit niet meer in komen halen. Norbert Michelisz  haalde de laatste podiumplaats binnen en Coronel hield aan zijn inhaalrace opnieuw 1 punt over



Het eerste weekend in Rusland verliep ook niet helemaal vlekkeloos voor Coronel. Hij zat er goed bij in de trainingen, maar in de kwali kwam regen opzetten waardoor hij nét de pole mistte. Dat bleek later cruciaal, want al in de eerste bocht na de start ging het mis. Stefano d'Aste tikte Fredy Barth vanachteren aan, die vervolgens Charles Ng ramde. Mikhail Kozlowski kon de twee net ontwijken, Daryll O'Young en Sergei Karamchev konden dat niet. Gevolg: safetycar om de auto's van Ng en Barth weg te slepen. Echter, een van de kranen ging stuk. De race werd gestopt om het ding weg te halen, maar helaas, dat lukte de marshalls niet. Er werd permanent geel gezwenkt in turn 1, zodat er de rest van de race eigenlijk nauwelijks inhaalacties waren. Muller kon op de rechte stukken weglopen en verdedigde te goed in de bochten om Coronel een kans te geven op een inhaalactie. Toch een mooie tweede plaats voor de Huizenaar. Michelisz claimde opnieuw een podiumplek en beste Indie. En na veel pech eerder in het jaar slaagde James Thompson er eindelijk in om zijn Lada in de top10 over de finish te krijgen op plaats vijf, al liet commentator Martin Haven zich wel een paar keer opnaaien toen Tarquini dicht achter hem kwam rijden: "Do not hit him, do NOT hit him!!"



Team Engstler had tijdens race 1 hard gewerkt om Ng's auto klaar te krijgen, want de Chinees zou van pole mogen starten als dat lukte. Helaas, ze waren na het vallen van de finishvlag nog steeds aan het schroeven, waardoor Ng toch achteraan moest vertrekken. Lang hield zijn BMW het niet uit, na een rondje parkeerde Ng al in de pits. Bennani was met zijn BMW het snelst weg bij de start, maar Nykjaer had hem na twee rondjes al te pakken. Achter hem liet Tarquini zich weer eens van zijn slechtste kant zien. De Italiaan vocht met Pepe Oriola om plaats 3 en tikte de Spanjaard van de baan, zodat die als zevende moest aansluiten. Coronel had nog minder geluk toen hij en Thompson Tarquini van twee kanten aanvielen en ze met zn drieën van de baan gingen. Thompson viel uit, Coronel viel buiten de punten en kwam uiteindelijk als 14e binnen. Vooraan liep Nykjaer weg terwijl Bennani aardig onder druk kwam te staan van Muller, Huff en Oriola. Muller kwam hem voorbij en toen Huff het probeerde spinde Bennani waardoor hij ook buiten de punten viel. Muller kwam ook nog dichtbij Nykjaer, maar de Deen hield de leiding vast en wist zijn derde overwinning van het seizoen te scoren. Muller werd 2e en Huff pakte op 6 tellen een derde plek. Beste Indie werd Oriola, die na de race tevens bekendmaakte Seat te ditchen voor een RML Chevy, met sponsoring door Tuenti.



In de stand is Muller dik de leider met 246pt, Tarquini heeft nu 133pt, Nykjaer staat nu 3e met 126pt. Coronel is nu 7e met 88pt. In het Indie-klassement is Nykjaer de nieuwe leider met 92pt, maar Nash heeft maar 1 punt achterstand op twee. Alex MacDowall is derde met 74pt. Volgende race is eind juni in de straten van Porto, Portugal.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Dit weekend in de vroege ochtend het event van Japan. Las zonet het nieuws dat Lada wilt uitbreiden naar drie full-time auto's voor 2014.

Edwin90

Nykjear is overigens ingeruild voor een coureur met poen. Broodnodig waarschijnlijk, maar doodzonde. De man stond gewoon netjes derde.

Sphinx

En zelfs eerste in de Independents Trophy voor Nash en McDowall >:(
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

Ik heb gehoord dat Renault volgend jaar ook zou willen toetreden tot het WTCC?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Daar heb ik al even niks meer over gehoord. Wel werken ze aan een terugkeer in het BTCC: http://www.autosport.com/news/report.php/id/109901

SDG

Tom Coronel was deze morgen geheel volgens traditie ijzersterk in Japan, met een zege in race 2!  8)

En met Yvan Muller is de eerste wereldkampioen van 2013 meteen ook bekend, nog voor Sebastian Vettel of Sébastien Ogier zelfs.  :o