WTCC topic

Gestart door Edwin90, 24 maart 2013 - 11:59:15

« vorige - volgende »

Edwin90

Vanmiddag begint het WTCC op Monza. De AutoGP is daar nu bezig (Eurosport2) en de regen komt met bakken uit de hemel. Wordt leuk.

Vanmiddag Race1 op Eurosport2 en Race2 op de normale Eurosport.

Chevrolet is als fabrieksteam gestopt dus het veld zit weer wat dichter bij elkaar. Ik ben benieuwd!

Fabian

Lada doet in ieder geval niet mee in de race...

Edwin90

Citaat van: Fabian op 24 maart 2013 - 12:06:15
Lada doet in ieder geval niet mee in de race...

Klopt, die reden elkaar gisteren in de kwalificatie gewoon van de baan. Niet geheel schadevrij inderdaad.

Fabian

Citaat van: Edwin90 op 24 maart 2013 - 12:07:38
Citaat van: Fabian op 24 maart 2013 - 12:06:15
Lada doet in ieder geval niet mee in de race...

Klopt, die reden elkaar gisteren in de kwalificatie gewoon van de baan. Niet geheel schadevrij inderdaad.
Tja. Het zijn en blijven Russen!  ;)

Jehoentelaar

En Barth reed Rob Huff stuk. Ging lekker daar gisteren. Vandaag regent het kneiterhard in Monza, ben benieuwd!

Edwin90

Zo he. De laatste ronde werd even verreden terwijl er een Seat op de ideale lijn stond.  :o

Coronel van de 15e naar de 9e plaats. Muller winst.
Maar wat een pleurisweer daar zeg. My god.

Sphinx

Het weekend in Marrakech heeft twee winnaars opgeleverd die voor het eerst op de hoogste trede stonden. In de kwalificatie waren de RML-Chevy lang op koers voor een 1-2, maar ze kwamen in een treintje met Fernando Monje aan kop, waardoor het net te langzaam ging. Tarquini bezorgde Honda de pole, voor James Nash in de Bamboo-Chevy. Yvan Muller zette nog wel de 3e tijd voor Michel Nykjaer op en Tom Chilton op 5.

Tarquini had een goede start en hield de leiding, maar Nykjaer ging als een raket weg en verraste zowel Muller als Nash. Muller kreeg even niet de tijd om aan een remonte te denken, want zijn voormalig teamgenoot Rob Huff kwam ook meedoen in de Seat en ook teamgenoot Chilton wou er graag langs. Huff slaagde daar uiteindelijk in, Chilton beschadigde zijn grille toen hij Muller ramde. Hij moest later zich met mechanische pech terugtrekken. Voor Honda eindigde de race helaas met gemengde gevoelens. Nykjaer bleek op de lange rechte stukken sneller dan Tarquini en passeerde hem dan ook snel. Kort daarna knalde Tiago Monteiro in de muur na zes rondes en het duurde vijf rondjes om de wagen op te ruimen. De sprint van twee rondjes daarna leverde geen problemen op voor Nykjaer, die na twee mislukte pogingen eerder eindelijk een overwinning in zowel de Indie-categorie als een echte overwinning op mag tekenen, Tarquini werd 2e, Nash 3e en Muller pas vierde. Coronel haalde mede dankzij de incidenten een nette 9e plaats op.



In race 2 mochten de Campos Seats van de eerste rij vertrekken met de twee All Inkl Seats achter hen. Oriola passeerde Monje al in de eerste ronde en toen Huff dat ook probeerde botsten ze op elkaar, waardoor Huff moest uitvallen. Monje viel terug en probeerde weer plaatsen goed te maken, maar mistte compleet zijn rempunt en ramde de Lada van Thompson van de baan.  Het gaf Oriola even de tijd om weg te lopen met de RML-Chevy's in zijn kielzog, terwijl Basseng de rest ophield. Oriola bleef zijn plaats goed verdedigen en kreeg hulp van Tarquini, die een curb verkeerd aansneed en zijn Honda in de muur lanceerde waarbij ook MacDowall geraakt werd die te dicht achter hem reed om uit te wijken. Het kostte de bergers 4 rondjes om de boel op te ruimen, waarna een "last lap dash" de beslissing bracht. Oriola kon zijn leiding vasthouden tot de finish en wint zijn eerste race ooit. Muller en Chilton werden 2e en 3e en Nash vierde. Basseng bracht zijn Seat als vijfde thuis en Coronel was door alle drama voor hem naar 6 opgeklommen.



In de stand loopt Muller nog iets verder weg van het veld met 88pt, Nykjaer en Tarquini staan gelijk 2e met 51pt, Chilton is vierde met 48pt en Nash is vijfde met 43pt. Bij de Indies heeft Nash de leiding met 35pt, Nykjaer is 2e met 29pt en MacDowall 3e met 20pt. Volgende race is op de Slovakiaring over drie weken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Edwin90

Twee leuke races. Gave baan ook! Maar wat worden de Track limits daar overschreden zeg. Niet normaal. Leg er dan geen lijnen neer als dat mag.

Jehoentelaar

Hoort een beetje bij de WTCC. Er mag veel meer dan in andere raceklassen. Houd ik wel van; korte races waarin bijna niets te gek is. 8)

Fabian

Mooie race op de Slovakiaring van Coronel. Knappe vijfde plaats. Honda pakt de eerste drie plekken...

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 08 april 2013 - 14:26:12
Twee leuke races. Gave baan ook! Maar wat worden de Track limits daar overschreden zeg. Niet normaal. Leg er dan geen lijnen neer als dat mag.
Nee, dat is juist leuk...Lekker raggen en wheelbangen... :)

SDG

#11
Mooie zege van Coronel in de tweede manche. Het WTCC lijkt dit jaar toch iets leuker en spannender geworden, nu de fabrieks-Chevy's niet langer meedoen. Hopelijk worden de Honda's dus straks ook niet te sterk voor de concurrentie...

Fabian

Citaat van: SDG op 28 april 2013 - 16:12:56
Mooie zege van Coronel in de tweede manche.
Inderdaad. Goede race en mooi zijn pole verzilverd! Mooie overwinning!

Sphinx

De Slovakiaring, een baan net buiten Orechova Poton, zo ongeveer een Hongaarse kolonie in Slowakije. Het circuit is nog niet zo oud, maar heeft al naam gemaakt door "Flugplatz", een heuvel die GT-auto's laat opstijgen, en de hoge bandenslijtage. Aan de vooravond van het weekend werden de BMW's en de Lada's op het minimumgewicht gezet. ROAL, Wiechers en Proteam kregen daarom ook toestemming drie carbondeuren te gebruiken voor hun BMW's, terwijl alleen de deur aan bestuurderskant origineel moest blijven. Voor Tom Boardman begon het weekend heel slecht, hij moest na twee vrije trainingen twee keer zijn motor wisselen en zou achteraan moeten starten. In de kwali zelf was Honda oppermachtig met Tarquini op pole, Monteiro op 2 en Michelisz op drie. Muller en Chilton kwamen op 4 en 5 uit, Huff zette een zevende tijd, maar kwam niet door de keuring en werd naar 17 teruggezet. Coronel zette zijn BMW op tien neer, en dat betekende pole voor race 2. Teamgenoot O'Young baarde opzien met een enorme crash in Q1:

In race waren de Honda's oppermachtig. Tarquini had een prima start en kon makkelijk weglopen bij Monteiro, die alleen maar kon verdedigen tegen een aandringende Michelisz. Coronel had een heel goede start vanaf tien en kwam tot op 6 naar voren in het begin, waarna hij met Nash in de clinch ging voor plaats 5. Voor Chevy verliep de race niet zo best. Muller kon alleen aanklampen en werd vierde, Chilton kreeg een forse crash in de warmup en moest dus ook achteraan starten. Zijn race naar voren was na twee rondjes al over nadat hij in de grindbak strandde. Huff deed met een 17e plek in race 1 niet echt moeite; zijn kans zou in race 2 nog komen. De Honda's kwamen 1-2-3 over de finish en in de laatste ronden wist Coronel dan toch Nash nog voorbij te komen zodat hij op vijf uitkwam.



Voor race2 had Coronel zijn mechanics maar een ding te zeggen over de afstelling: "dont touch the car". Waarom bleek al snel, want hij maakte een prima start en dook als eerste de bocht in, terwijl achter hem het hele veld in een aantal treintjes kwam te rijden. Oriola leek nog aan te dringen de eerste ronden, maar toen Huff bij hem aanklopte en ook Muller en Tarquini mee kwamen doen, kreeg Coronel het al een stuk rustiger, want hoe langer hij aan de leiding bleef, hoe meer bleek dat de FWD's sneller met bandenslijtage te kampen hadden dan hem. Na zes rondes was Coronel 3.4 sec weggelopen terwijl Oriola drie plaatsen had verloren door een foutje. Huff bleef echter zo hardnekkig verdedigen dat tegen de tijd dat Muller en Tarquini hem in hadden gehaald, ze niet meer op tijd waren om Coronel in te halen. Waarmee Coronel zijn eerste WTCC-overwinning  buiten Japan pakt  ;)
Muller werd op 2.9sec tweede, Tarquini 3e op 3.3sec. Huff viel helaas buiten het podium op vier.



In de stand is Muller op 120pt gekomen, Tarquini is nu alleen 2e met 96pt. Nykjaer (3e met 57pt) heeft een slecht weekend achter de rug en scoorde maar zes punten, maar hij blijft evengoed voor Chilton (4e, 55pt) en Nash (5e, 51pt). Coronel klimt op naar 7 met 47pt. Volgende week is het volgende raceweekend in Hongarije.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Edwin90

Waren leuke races! Ik begin het WTCC steeds leuker te vinden!