Nascar

Gestart door wijba, 16 maart 2013 - 08:37:22

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Er heeft een man zich door het hoofd geschoten tijdens deze race. Land of the free and the home of the brainless, ik zou er niet willen wonen.

Jehoentelaar

De wapenvrijheden zijn krankzinnig, maar naar aantallen incidenten worden de Amerikaanse problemen altijd zwaar overtrokken naar mijn mening. Even los van uitzonderingen als Virginia Tech, Newtown etc.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 15 april 2013 - 23:47:42
De wapenvrijheden zijn krankzinnig, maar naar aantallen incidenten worden de Amerikaanse problemen altijd zwaar overtrokken naar mijn mening. Even los van uitzonderingen als Virginia Tech, Newtown etc.
Tja, ik vind die wapens op zich wel mooi. Zo'n Tommygun of een 1911 pistool...Maar helaas zijn het mensen die zo'n pistool hanteren. Is deze persoon goed bij zijn hoofd, zal er nooit iets gebeuren.


Maar neem een willekeurige groep van 1000 mensen met een vuurwapen; Hoeveel idioten kom je dan tegen? Dat is het pijnpunt.

T.Nuvolari

Is 1 idioot op 1000 al niet meer dan genoeg? Ik denk dat het in deze gevallen niet nuttig is om over percentages of statistieken te praten.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 17 april 2013 - 10:39:48
Is 1 idioot op 1000 al niet meer dan genoeg? Ik denk dat het in deze gevallen niet nuttig is om over percentages of statistieken te praten.
Idd. niet nuttig, maar helaas wel onvermijdelijk... :( ...


Jehoentelaar

Gisteren is in een dirt-oval race in New Jersey autocoureur Jason Leffler verongelukt. Leffler, bijnaam LefTurn, reed afgelopen weekend nog de Party in the Poconos 400 van de NASCAR Sprint Cup Series. Hij haalde in USAC drie nationale kampioenschappen (1997-1998-1999), en kwam in 2003 in de USAC Hall of Fame; zijn successen in de NASCAR-series zijn beperkt gebleven tot één zege in de Truck Series, en een hele rits top tien-eindklasseringen in zowel de Truck als de Nationwide Series. Leffler werd 37 jaar.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 13 juni 2013 - 17:16:29
Gisteren is in een dirt-oval race in New Jersey autocoureur Jason Leffler verongelukt. Leffler, bijnaam LefTurn, reed afgelopen weekend nog de Party in the Poconos 400 van de NASCAR Sprint Cup Series. Hij haalde in USAC drie nationale kampioenschappen (1997-1998-1999), en kwam in 2003 in de USAC Hall of Fame; zijn successen in de NASCAR-series zijn beperkt gebleven tot één zege in de Truck Series, en een hele rits top tien-eindklasseringen in zowel de Truck als de Nationwide Series. Leffler werd 37 jaar.


Ik moest even opzoeken wat voor een raceklasse dat was...



Die karren staan bij mij bekend als World of Outlaws Sprint Cars. Een beetje zoals de Formule 1-stockcar waarmee men in Nederland en de UK rijden.




Fabian

Ik heb ook effe wat op het net gezocht maar echte beelden van de crash zelf heb ik niet kunnen vinden.

Perton

Kyle Larson heeft zijn eerste Nationwide-overwinning behaald. Leuk. Persoonlijk vond ik dat Ganassi hem te vroeg in de Sprint Cup heeft laten debuteren, dus het is sowieso goed dat hij daarnaast nog een jaar Nationwide rijdt, al had ik het liever gehad dat hij zich dit jaar volledig op die laatste klasse had kunnen richten. Maar goed, aan de andere kant, welke coureur hadden ze voor één jaar in de #42 moeten plaatsen? Dus ik snap het ook wel dat hij dit jaar al Sprint Cup doet.

Hoe dan ook, leuk dat ie wint, misschien dat zijn critici nu iets de mond gesnoerd zijn. Kijken wat ie morgen in de Sprint Cup doet. Vorige race al zijn eerste top tien-klassering, nu elfde startplek. Kan een leuke race voor hem worden.

sjakie

Jeff Gordon stopt er mee na 2015. Ik dacht dat Gordon wel tot z'n 60e er mee door zou gaan maar ik zit er dus naast...

http://www.theguardian.com/sport/2015/jan/22/jeff-gordon-to-retire-as-full-time-driver-after-2015-season

-Nino-

In het indycar-topic is een discussie gaande over packracing en de gevaren daarvan.
Iemand de crash van afgelopen zondag/maandag gezien bij de Nascar Sprint Cup Daytona400 van o.a. Austin Dillon?

Jehoentelaar

Ja, en daarom moeten we pack racing absoluut niet willen in een formuleklasse.

Edwin90

Ook gezien. Nog nooit op Maandagochtend 9 uur live naar een race zitten kijken, maar dat terzijde. Jehoentelaar heeft gelijk, dit moet je echt niet willen met open wheel wagens.

Franky R.