Nascar

Gestart door wijba, 16 maart 2013 - 08:37:22

« vorige - volgende »

wijba

Ik zie dat er nog helemaal geen topic hier is voor de tak Nascar.

Ik vind dat toch wel jammer dat er hier in Europa zo weinig aandacht is voor Nascar. Ik volg het al een tijdje via P2P downloads, en ik vind het toch wel mooi om te zien en te volgen.

Het lijkt heel saai, rondjes rijden, maar het gaat zo hard en zo close allemaal, dat het toch spannend is. En regelmatig is iemand die slecht kwalificeert toch vooraan in het veld te vinden, en ook te winnen.

Ik ben benieuwd of er hier nog meer fans zijn die Nascar volgen.

GTZ Wijnand

Fabian

Ik volg t niet, maar wil wel vaker NASCAR kijken. Weet alleen nooit wanneer de races zijn

wijba

Je kunt de races downloaden via torrent of Usenet, vaak al een dag na de wedstrijd, en in HD (x264)

Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen naar auto- en motorsport torrent sites.

Fabian

Citaat van: wijba op 16 maart 2013 - 08:41:10
Je kunt de races downloaden via torrent of Usenet, vaak al een dag na de wedstrijd, en in HD (x264)

Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen naar auto- en motorsport torrent sites.
Dat is niet zo handig om openbaar te plaatsen. Een mailtje kan wel.  ;)

wijba

Is niks illegaals aan hoor, wordt gewoon via amerikaanse TV uitgezonden. Dan kun je het toch ook gewoon opnemen. Alleen hier niet bereikbaar.

Stuur wel een PB.

Fabian


Jehoentelaar

NASCAR Nationwide is op MotorsTV (meeste races live), een leuke klasse met wat kortere races en veel jonge talenten. De Sprint Cup is natuurlijk het grote werk, maar die races zijn zo lang dat ik dat niet altijd volhoud. Heb tot nu toe drie NNS en een NSCS-race gezien. Truck Series zijn bijna altijd 's avonds in de VS (= 's nachts hier), dus dat mis ik vaak.

NASCAR is er bijna elk weekend, dus het is bijna niet te missen. Wel zijn er veel circuits die niet echt de moeite waard zijn. De piepkleine ovals waarin de Sprint Cup ruim duizend bochten maakt is mij wat te dol. Daytona, Talladega (de twee superspeedways), Texas-Fort Worth en veel andere 1.5 mile ovals zijn wel leuke banen vanwege de hogere snelheden.

T.Nuvolari

Volgde het vroeger wel op Eurosport, net als de Indycars. Sinds een paar jaar ben ik de weg naar dat kanaal wat kwijtgeraakt. Vooral vanwege de kwaliteit van de geleverde sporten die, naar mijn gevoel, enorm achteruit is gegaan. 

Jehoentelaar

In tegenstelling tot mijn vorige post hier heb ik wel de Sprint Cup race op Bristol Motor Speedway gezien. Circuitje van een mijl en vijfhonderd rondjes, dat maakt duizend keer linksaf. Heb me prima vermaakt, zat veel actie in. 8)

Jehoentelaar

De notable races voor de rest van het Sprint Cup seizoen. Voor de beginnende en sporadische NASCAR-kijker zijn dit mijns inziens de races waarin je de meeste actie kan verwachten.

24 Maart - Auto Club Speedway, Fontana
13 April - Texas Motor Speedway, Fort Worth
5 Mei - Talladega Superspeedway, Talladega
26 Mei - Charlotte Motor Speedway, Concord
16 Juni - Michigan International Speedway, Brooklyn
29 Juni - Kentucky Speedway, Sparta
6 Juli - Daytona International Speedway, Daytona Beach
1 September - Atlanta Motor Speedway, Hampton
15 September - Chicagoland Speedway, Joliet
20 Oktober - Talladega Superspeedway, Talladega

Dikgedrukte races worden gehouden op superspeedways, waar de snelheden zeer hoog liggen. Dit zijn de zogenaamde 'restrictor plate'-races, omdat het vermogen van de auto's niet maximaal ingezet mag worden omwille de veiligheid.

Overigens worden er niet alleen ovals aangedaan:
23 Juni - Sonoma Raceway, Sonoma
11 Augustus - Watkins Glen International, Watkins Glen

SDG

Een te drukke kalender naar mijn zin. Ik volg al iets te veel competities om dat er ook nog bij te nemen.

Franky R.

NASCAR is wel gaaf, maar net wat SDG zegt...ze hebben een wel erg drukke kalender om het erbij te volgen.

Jehoentelaar

Haha ja, het is nogal een hoop... maar Daytona en Talladega zijn allebei wel een must-see denk ik. :)

Jehoentelaar

De naamgever voor de op een onooglijk tijdstip gehouden Sprint Cup race van morgennacht in Fort Worth, Texas: de National Rifle Association. Inderdaad, de wapenlobby die, ondanks de herhaaldelijke wapenproblemen in de VS, nog altijd sterk staat tegen strengere eisen voor wapenbezig. Het is pas april, maar het is alweer de zoveelste controversy van het seizoen.

Ricky Stenhouse Jr. won vorig jaar in Atlanta (GA) zelfs een (machine?)geweer met zijn Nationwide-zege... en ik maar denken dat de grote klok van Martinsville bezopen was.

USA Today heeft er een aardig (lang) artikel over: http://www.usatoday.com/story/sports/nascar/2013/04/11/nascar-nra-500-texas-motor-speedway-guns/2075319/

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 12 april 2013 - 19:32:39
De naamgever voor de op een onooglijk tijdstip gehouden Sprint Cup race van morgennacht in Fort Worth, Texas: de National Rifle Association. Inderdaad, de wapenlobby die, ondanks de herhaaldelijke wapenproblemen in de VS, nog altijd sterk staat tegen strengere eisen voor wapenbezig. Het is pas april, maar het is alweer de zoveelste controversy van het seizoen.

Ricky Stenhouse Jr. won vorig jaar in Atlanta (GA) zelfs een (machine?)geweer met zijn Nationwide-zege... en ik maar denken dat de grote klok van Martinsville bezopen was.

USA Today heeft er een aardig (lang) artikel over: http://www.usatoday.com/story/sports/nascar/2013/04/11/nascar-nra-500-texas-motor-speedway-guns/2075319/


Sinds dat Michael Moore aantoonde dat je een geweer kado krijgt bij inschrijving voor een bankrekening, verbaas ik mij niet zo snel meer over dat land.


Ik kijk vaak naar Discovery en NCG, en zie ook de infodocu's van American Guns, Sons of Guns of Family Guns.


Onthullend hoe mensen gewoon hun machinegeweer komen brengen voor onderhoud. Alsof het om een auto gaat. :o ...Maar zo'n ding spuugt kogels eruit als pepernoten!