GP bezoek: Monza

Gestart door P@trick, 21 februari 2013 - 21:47:46

« vorige - volgende »

P@trick

Zojuist mezelf voorgesteld in een ander topic en val meteen maar met de deur in huis.

Wie heeft er hier ervaring met een GP bezoek in Monza?

Ik en twee vrienden zijn van plan op een 5daags bezoek aan Monza te brengen. Van donderdag tot maandag. Met de auto en tent op de nabijgelegen camping.
Wij hebben ervaring met de combi camping in Spa. 1x op een echte camping op 5 km van het circuit en 2 jaar gelegen in Francorchamps zelf op het voetbalveld van fc Francorchamps. Zonder stroom en Andere luxe.

Vandaag telefonisch contact met ticket+travel waar ik meestal bestel. Zij gaven aan dat de algemene entree tickets ( bronzen ticket van Spa) niet fantastisch zijn. Het zicht is stukken minder als in Spa. Is dat zo.

Iceman2012

Met de General Admission tickets kun je op de vrijdag overal zitten, zaterdag en zondag moet je t idd doen met staanplaatsen aan t hek of als je geluk hebt (op tijd bent) kun je op één van de kleine tribunes zitten die aan de binnenkant van de baan staan. Maar zicht is idd niet geweldig, dr zijn geen rotsen en heuvels zoals in Spa, afgezien van het rechte stuk voor de Parabolica.
Wat betreft campings, dr zitten er 2 bij het circuit en eentje een stukje verder op, één station vanaf het station bij de Lesmo ingang (Biassono-Lesmo). Ik vond de campings daar vrij duur, dus ben op een camping op zo'n 30 km gaan zitten. Met de auto  heen en weer dus en t allerlaatste stukje met de trein (gratis parkeren en zwart rijden). Donderdag kun je trouwens een pitwalk doen, zeker de moeite waard!

P@trick

Gister kort het de 2 andere het weekend kort besproken. We gaan voor de General Admission tickets. Het is ons eerste bezoek en willen graag wat vrijheid hebben om te gaan waar we willen ( ja ja dat kan ook met tribune plekken)
Daarnaast gaan we voor camping autodromo, ben erg benieuwd naar hoe dat geregeld is. Douches, sanitair en is er plek als je donderdag middag zo rond 14u aan komt.


Iceman2012

Citaat van: P@trick op 25 februari 2013 - 08:09:05
Gister kort het de 2 andere het weekend kort besproken. We gaan voor de General Admission tickets. Het is ons eerste bezoek en willen graag wat vrijheid hebben om te gaan waar we willen ( ja ja dat kan ook met tribune plekken)
Daarnaast gaan we voor camping autodromo, ben erg benieuwd naar hoe dat geregeld is. Douches, sanitair en is er plek als je donderdag middag zo rond 14u aan komt.
2 jaar geleden zat die camping donderdagmiddag (ik was er rond uurtje of 5) al vol. Maar dr zit ook nog een camping bij de Lesmo's (Grand Prix Village), daar was nog wel ruimte. Op de site staat dat het 15 euro kost per nacht, maar in mijn herinnering was t wel een stuk duurder (daarom ben ik er uiteindelijk ook niet gaan staan). Per persoon zal er ook zeker nog een behoorlijk bedrag betaald moeten worden naast de standplaats.
Wat betreft GA, is iig verreweg de goedkoopste optie. Mooiste (en drukste) plekken voor vrijdag zijn de Variante Della Roggia en Ascari. Zaterdag en zondag moet je echt wel op tijd komen voor een goed plekje. Maar Monza is sowieso een geweldige ervaring ook met GA.

JaneDoe11

Ik ben in 2009 er geweest, niet op de camping maar in een hotel, sorry hou van luxe :P

En ook dit jaar gaan we weer naar Monza, het sfeertje is er prima, drinken kan je beter in een winkel kopen of voor dat je het circuit op gaat, prijzen liggen daar wat lager, in 2009 betaalde we op het circuit 4 euro voor een halve liter cola of icetea of water met of zonder bubbels, best prijzig.

Hopelijk werkt het weer ook mee, 2009 was 28 graden het minimum, dus thuis gekomen met een mooi bruin kleurtje, hoewel we toch ook wat buitjes hebben gehad.
Wij gaan van woensdag tot zondagavond, zodat we op donderdag de pitwalk mee kunnen maken, hebben we de eerste keer niet gehad omdat we donderdag laat aankwamen.

Laat het nieuwe F1 seizoen maar beginnen.

I'm not interested in what people think about me. I'm not Michael Schumacher.

P@trick

De camping is gereserveerd. Nu nog de tickets bestellen  8)

Vorige week teruggekomen van vakantie aan het Gardameer, tijdens deze vakantie het circuit bezocht. Mochten gewoon op de baan en ook in een VIPlounge in aanbouw mogen kijken.

Enorm zin in dit GP weekend, we komen overigens aan op woensdag (laatste dag dat je kan inchecken) en blijven tot maandag.


Fabian

Ik ga ook naar Monza. Ik heb echter een geheel verzorgde reis dus ik maak me nergens druk over.

P@trick

Zoo, ik kan eindelijk mn verhaal kwijt.

Begin juli kon ik reserveren voor camping autodromo di monza, dit was snel geregeld en bevestigd. Kreeg ik vorige week een mailtje. Kortweg: alle reserveringen zijn geannuleerd. Deze organisatie managed niet de camping.
Wat nu? Eerst op zoek naar een alternatief.  Campingf1, een engelse site. Zag er goed uit, maar 4km van het circuit en 200,- duurder.
Eenmaal van de schrik bekomen, nuchter nagedacht. Ze zullen die camping echt niet dichthouden tijdens de GP. Na wat email contact met de oude organisatie en een aantal mensen die in de CC zaten van de annuleringsmail was de verwachting groot dat het goed zou komen.

En gelukkig, deze week was er nieuwe organisatie,  nieuwe reservering gedaan, moest wel vantevoren betalen (nog steeds spannend dus). Maar de reservering is (weer) binnen.

Kaartjes via ticket+travel trouwens ook.

Nu wachten op 4 september,  dan vertrekken we en blijven tot maandag 9 september.

P@trick

Hallo,

Ik heb vanmorgen een heel verhaal weggetypt over mn F1weekend.

Waar is het? >:(


gloudiesaurus

Citaat van: P@trick op 15 september 2013 - 13:10:29
Hallo,

Ik heb vanmorgen een heel verhaal weggetypt over mn F1weekend.

Waar is het? >:(

Er is een back terug gezet van woensdag ivm problemen met het script op de site.
Helaas betekent dit dat de forumposts vanaf woensdagavond verloren zijn gegaan  :(

Onze excuses!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: P@trick op 15 september 2013 - 13:10:29
Hallo,

Ik heb vanmorgen een heel verhaal weggetypt over mn F1weekend.

Waar is het? >:(

Ik heb het nog kunnen lezen en zo te zien heb je het goed naar je zin gehad daar. Jammer dat de post weg is.

Edwin90

Heb het ook nog kunnen lezen!  :) Was een leuk stuk! En jaloersmakend  ;)

gloudiesaurus

Ik heb het niet gelezen en ben toch wel benieuwd nu  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Ik heb het ook gelezen en het was iid erg leuk. Je hebt het dus niet voor niets getypt [blijft natuurlijk jammer dat het weg is maar dat is niet anders]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

ik heb het ook gelezen. Echt schitterend. Wel jammer dat het weg is. Een verstrooiheid mss