Dominantie: Schumacher vs Vettel.

Gestart door Wings, 07 februari 2013 - 17:52:44

« vorige - volgende »

Wings

We gaan weer een poging wagen!

"kon de Schumacher/Ferrari dominantie niet meer aanzien"

Wat vind je van de Vettel/Red Bull dominantie? Want, 2012 is het 2002 van toen. Alleen een andere Duitser en ander team in de hoofdrol.

SDG

Citaat van: Wings op 07 februari 2013 - 17:52:44
We gaan weer een poging wagen!

"kon de Schumacher/Ferrari dominantie niet meer aanzien"

Wat vind je van de Vettel/Red Bull dominantie? Want, 2012 is het 2002 van toen. Alleen een andere Duitser en ander team in de hoofdrol.

Ik herinner me toch van 2002 dan het iets minder spannend was dan 2012, hoor.  ;)

Wings

Alleen dit jaar was het (schijn) spannend omdat Vettel slecht uit de startblokken kwam. Met Pirelli in de hoofdrol. In 2011 en 2010 was Red Bull heer en meester. Net als Ferrari dat in 2002 en 2004 was. Ik zie hierin weinig verschil. Ja, je kunt er over mierenneuken maar het onaantastbare maakt dominant en saai.

Sabai

Op 2011 na is Vettel bij lange na niet zo dominant zoals Schumacher destijds.Ik kan me herinneren dat schummi elke gp gewoon even een heel veld op een rondje zette en nog een pitstop meer deed dan de rest.
Dus imho is het appels met peren vergelijken.

Jehoentelaar

Het voorbeeld wat jij aanhaalt is ook maar sporadisch voorgekomen. ;)

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 08 februari 2013 - 17:01:03
Het voorbeeld wat jij aanhaalt is ook maar sporadisch voorgekomen. ;)

Oke misschien een beetje overdreven  ;) Maar het was wel vervelend op een gegeven moment zo dominant was hij.

Erwin-82

Citaat van: Wings op 07 februari 2013 - 17:52:44
We gaan weer een poging wagen!

"kon de Schumacher/Ferrari dominantie niet meer aanzien"

Wat vind je van de Vettel/Red Bull dominantie? Want, 2012 is het 2002 van toen. Alleen een andere Duitser en ander team in de hoofdrol.

Inderdaad, ook vervelend, maar toch lang niet  zo erg als toen. Bovendien rosten de red bulls mekaar er af in ik meen de Turkse grand prix. Zoiets zag je bij Ferrari toen niet. Sterker nog, toen had je de aanfluiting dat Barichello plaats moest maken voor Schumacher in de Oostenrijkse GP, mijn god wat was ik toen kwaad. Daarna maakten mijn pa, met wie ik toen de meeste GP's keek, de afspraak dat als in de races die volgden Schumacher als eerste de bocht indook we de TV zouden uitzetten en wat anders gingen doen, wat dus ook veelvuldig voorkwam.
"De formule 1 is een machtstrijd tussen prutsers en geldwolven geworden, een poel van plagiaat en achterklap" © Colin Chapman

Fabian

#7
Misschien is het slim op de 'discussie' omtrent Schumacher en dominantie te laten voor wat het is. Dit is tenslotte een voorsteltopic....

;)


Edit: Je hebt gelijk Fabian, daarom heb ik er 'n apart topic van gemaakt. Discussieer dus vrolijk verder heren. :).

Fabian

Nu het toch een discussiepuntje is geworden doe ik ook effe mee!  ;)

De dominantie van Schumacher heb ik anders ervaren. Ik begon toen net met F1 kijken en werd fan van Schumacher. Dat was iets wat gebeurde mede door het merk Ferrari. Ik was gek op Ferrari dus vandaar.

De dominantie van Vettel begint me de strot uit te komen. Al moet ik toegeven dat vorig jaar een fantastisch seizoen was wat wel de pijn verzachtte.

0634

Citaat van: Wings op 07 februari 2013 - 21:14:50
Alleen dit jaar was het (schijn) spannend omdat Vettel slecht uit de startblokken kwam. Met Pirelli in de hoofdrol. In 2011 en 2010 was Red Bull heer en meester. Net als Ferrari dat in 2002 en 2004 was. Ik zie hierin weinig verschil. Ja, je kunt er over mierenneuken maar het onaantastbare maakt dominant en saai.
En 2002 won Ferrari bijna alles, dat was dominant en saai, nu wonnen een man of 8 races. Nogal een verschil. 2011 was dominant van RBR, maar vorig jaar totaal niet. Ik zie werkelijk het vergelijk niet.

Figge

Tot zover heeft Vettel alleen in 2011 een dominant jaar achter de rug. 2010 en 2012 kun je met die punten verschil in de eindstand toch niet dominant spreken lijkt mij.
Ook al heeft Vettel de wind in de zeilen, hij heeft net zoveel mogelijkheden als alle andere (top)rijders. Er wordt niet tussendoor getest zoals in 2002. Ik wil niet zeggen dat Ferrari de titels kocht, maar gezien alles en iedereen van uitzonderlijke klasse was met een ongelimiteerd budget was er soms meer sprake van formule Schumacher dan van formule 1. Dat kan van deze tijd niet gezegd worden.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 07 februari 2013 - 21:14:50
Alleen dit jaar was het (schijn) spannend omdat Vettel slecht uit de startblokken kwam. Met Pirelli in de hoofdrol. In 2011 en 2010 was Red Bull heer en meester. Net als Ferrari dat in 2002 en 2004 was. Ik zie hierin weinig verschil. Ja, je kunt er over mierenneuken maar het onaantastbare maakt dominant en saai.
volgens mij stond Vettel in 2012 na de 4 eerste races nog gedeeld 1e met Alonso. Bovendien was McLaren vorig jaar qua pace gemiddeld ook minstens gelijkwaardig aan Red Bull.

SDG

Citaat van: Figge op 08 februari 2013 - 20:00:07
Tot zover heeft Vettel alleen in 2011 een dominant jaar achter de rug. 2010 en 2012 kun je met die punten verschil in de eindstand toch niet dominant spreken lijkt mij.
Ook al heeft Vettel de wind in de zeilen, hij heeft net zoveel mogelijkheden als alle andere (top)rijders. Er wordt niet tussendoor getest zoals in 2002. Ik wil niet zeggen dat Ferrari de titels kocht, maar gezien alles en iedereen van uitzonderlijke klasse was met een ongelimiteerd budget was er soms meer sprake van formule Schumacher dan van formule 1. Dat kan van deze tijd niet gezegd worden.

In 2011 viel er ondanks de dominantie van Vettel nà hem echter vaak nog steeds voldoende te beleven in de races. In 2002 gebeurde zelfs dat niet eens; toen hadden ze ook nog geen DRS of Pirelli-banden en de enige inhaalmaneuvers vonden dan ook vaak nog eens plaats tijdens de tankstops.

Enzo

Het vergelijk tussen het Schumacher en Vettel tijdperk gaat voor mij nog niet echt op. Ferrari had hun zaakjes nog net ff iets beter voor elkaar. Hoewel het altijd lastig inschatten is of het door toedoen van de rijder komt of de mechanica.

Dat gezegd hebbende, kunnen we vertrouwen op de FIA om het reglement in het nadeel van het snelste team te wijzigen. Zo ging dat vroeger en zo gaat dat nu ook.

Wings

Citaat van: Jeroen op 08 februari 2013 - 18:48:16
Citaat van: Wings op 07 februari 2013 - 21:14:50
Alleen dit jaar was het (schijn) spannend omdat Vettel slecht uit de startblokken kwam. Met Pirelli in de hoofdrol. In 2011 en 2010 was Red Bull heer en meester. Net als Ferrari dat in 2002 en 2004 was. Ik zie hierin weinig verschil. Ja, je kunt er over mierenneuken maar het onaantastbare maakt dominant en saai.
En 2002 won Ferrari bijna alles, dat was dominant en saai, nu wonnen een man of 8 races. Nogal een verschil. 2011 was dominant van RBR, maar vorig jaar totaal niet. Ik zie werkelijk het vergelijk niet.

Je bent niet oprecht, Jeroen. Ferrari was in 2000 ook niet dominant.