Dominantie: Schumacher vs Vettel.

Gestart door Wings, 07 februari 2013 - 17:52:44

« vorige - volgende »

Iceman2012

Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 22:31:03
Citaat van: Iceman2012 op 08 februari 2013 - 22:03:57
Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:51:28
Nja, waarom moet dat? Je ziet toch ook wat ik zie? Je kunt het wel willen zoeken in details, prima, maar het verandert niks aan de titels van Vettel en Schumacher. En de overeenkomsten.
Red Bull is iig zeker nooit zo dominant geweest als Ferrari in 2002 of 2004. Zelfs in 2011 werden er nog 7 wedstrijden door andere teams gewonnen, afgelopen jaar 14 en in 2010 10! De dominantie van Vettel in 2011 is vergelijkbaar met die van Schumacher in 2001, de andere 2 jaren (2010 en 2012) zijn misschien enigzins vergelijkbaar met 2000.

Niet mee eens. Dit is detailsneukerij. Red Bull was in 2011 dominant, Ferrari 2002. Klaar.
begin er dan de volgende keer gewoon niet meer over. Wat wil je dan?? dat we allemaal ja en amen zeggen?? Dat Vettel in 2011 dominant was zal echt niemand ontkennen, de andere seizoenen waren gewoon erg spannend en werden in de laatste race beslist.

Wings


Enzo

Nou ja, wat het vergelijk nog meer lastig maakt is de sport zelf. Deze veranderd continu en is nauwelijks te vergelijken met 10 jaar geleden. Beide staan echt op zichzelf en verdienen ook een individuele waardering imo.

Wings

Zeker. Maar wees eerlijk, ook nu wordt gesproken van een Red Bull tijdperk of Vettel tijdperk. In diverse topics las ik uitspraken dat Alonso de titel meer werd gegund dan Vettel waarin mensen refereren aan de eerder behaalde titels. Begrijpelijk. En er zijn altijd verschillen. Door reglementswijzigingen is een identieke situatie nimmer mogelijk. En dat impliceer ik dan ook niet. Wat ik echter opmerk ik dat deze situatie, Red Bull nu, qua ervaren, vergelijkbaar is aan Ferrari begin deze eeuw. Ik zet het dus niet statistisch 1 op 1 tegen elkander af.

Vandaar ook mijn oprechte vraag dat als men destijd na 2002, 3 Schumacher titels, de interesse verloor, waarom het nu juist aanwakkert. Het andere uiterste.

Citaat van: Sabai op 08 februari 2013 - 16:44:36
Op 2011 na is Vettel bij lange na niet zo dominant zoals Schumacher destijds.Ik kan me herinneren dat schummi elke gp gewoon even een heel veld op een rondje zette en nog een pitstop meer deed dan de rest.
Dus imho is het appels met peren vergelijken.

Het zijn andere tijden, Sabai. Hetgeen wat de meesten het meest stoort is dat niet voluit gereden kan worden. En ook dominantie evalueert mee. De tijden dat rijders het hele veld op een ronde zette zijn vervlogen. Plus, nu spaar je ook motoren en heb je een beperkt aantal liters brandstof. Daar bovenop nog eens het banden verhaal. De dominantie van Vettel en Red Bull haal je dan ook uit de 15 poles (19 races). Red Bull was onaantastbaar snel. En ook in races kon niemand écht een vuist maken. Hooguit eens plagen. Dit jaar was de start matig maar uiteindelijk was Vettel onbereikbaar voor Alonso wiens Ferrari qua rauwe snelheid te kort schoot. De reden dat het zo spannend werd is dan ook omdat Vettel de laatste 2 races achteraan reed in de beginfase niet omdat anderen bij hem in de buurt konden komen. Als je dan na 2002 geen zin hebt omdat dezelfde man in het zelfde team het veld oprolt, zou je na 2011 ook moeten zijn gestopt met kijken want toen rolde Vettel alles op. Dat is dan ook mijn enige vergelijk.

Sabai

Ben ik niet helemaal met je eens. Als je naar de laatste 4 races van 2012 was het toch mclaren die de boventoon voerde en het alleen niet omzette naar een goed resultaat. Vettel daarintegen had zowel pech als geluk en zette het wel om in een goed resultaat . Maar dominant was hij zeker niet wel fenomenaal  :)

Wings

Citaat van: Sabai op 09 februari 2013 - 10:57:47
Ben ik niet helemaal met je eens. Als je naar de laatste 4 races van 2012 was het toch mclaren die de boventoon voerde en het alleen niet omzette naar een goed resultaat.

Waarmee ben je het dan niet eens? Ik heb het over onbereikbaar voor Alonso. Jij komt nu met een tegenverhaal welke ik nergens betwist.

CitaatVettel daarintegen had zowel pech als geluk en zette het wel om in een goed resultaat . Maar dominant was hij zeker niet wel fenomenaal  :)

Daarentegen. ;)

En nee, Vettel was niet dominant dit jaar. Maar ook dat roep ik nergens.

Sabai

zit hier op de  ipod heb je bericht verkeerd gelezen zie ik nu. Maar idd mits alles voor vettel goed ging was hij redelijk ongrijpbaar voor alonso. Alleen wist Alonso toch telkens weer een top resultaat uit zijn hoge hoed te toveren.

Breaktest

Ik plaats 'm hier maar even want vind het geen nieuw topic waard. Lees net dat Schumacher zich zojuist heeft teruggetrokken van het kart event in Genk. Na twee dagen vrije trainingen waarbij hij naar verluid door de jonge garde om zijn oren werd gereden heeft ie zijn conclusies getrokken.

Iceman2012

#38
Citaat van: Breaktest op 28 februari 2013 - 23:34:18
Ik plaats 'm hier maar even want vind het geen nieuw topic waard. Lees net dat Schumacher zich zojuist heeft teruggetrokken van het kart event in Genk. Na twee dagen vrije trainingen waarbij hij naar verluid door de jonge garde om zijn oren werd gereden heeft ie zijn conclusies getrokken.
terwijl ie in de F1 (op zn 43e) toch nog redelijk mee kon komen;) wat zegt dat??

Jehoentelaar

Dat karts en Formule 1 heel verschillende dingen zijn. ;)

Gerard

Citaat van: Enzo op 08 februari 2013 - 23:37:51
Nou ja, wat het vergelijk nog meer lastig maakt is de sport zelf. Deze veranderd continu en is nauwelijks te vergelijken met 10 jaar geleden. Beide staan echt op zichzelf en verdienen ook een individuele waardering imo.
Helemaal mee eens!!! En dat is het enige wat ik erover ga "zeggen" ;)

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 28 februari 2013 - 23:58:23
Dat karts en Formule 1 heel verschillende dingen zijn. ;)
Schumacher was ook altijd goed met karts. Mocht ie echt om zn oren zijn gereden dan kun je in de F1 blijkbaar langer mee als in de karts, of misschien is de nieuwe generatie gewoon weer een stukje beter?

Enzo

#42
Citaat van: Breaktest op 28 februari 2013 - 23:34:18
Ik plaats 'm hier maar even want vind het geen nieuw topic waard. Lees net dat Schumacher zich zojuist heeft teruggetrokken van het kart event in Genk. Na twee dagen vrije trainingen waarbij hij naar verluid door de jonge garde om zijn oren werd gereden heeft ie zijn conclusies getrokken.

Waar lees je dat?

Laat maar, heb het al gevonden.
Nice try, zullen we maar zeggen.

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 01 maart 2013 - 00:35:00
Citaat van: Jehoentelaar op 28 februari 2013 - 23:58:23
Dat karts en Formule 1 heel verschillende dingen zijn. ;)
Schumacher was ook altijd goed met karts. Mocht ie echt om zn oren zijn gereden dan kun je in de F1 blijkbaar langer mee als in de karts, of misschien is de nieuwe generatie gewoon weer een stukje beter?
Weet het niet, hoor. Maar zo'n kart is toch wel erg elementair. Wat kun je daar nu aan veranderen, behalve nieuwe lasmethodes [laser] toe te passen?


Maar Schumi bevindt zich in goed gezelschap. Deze bijna veertiger kwam er al eerder achter dat je op die leeftijd weinig te zoeken hebt in zo'n dingetje... ;D ;D ;D ...Tenminste, op hoog niveau.

Arthur

Dit is volgens mij bijzonder moeilijk [eigenlijk onmogelijk] te vergelijken. Hetzelfde als wie nu de beste coureur ooit is. Kijk naar techniek, welk team het beste was, heeft de coureur bij meerdere teams gereden, hoe sterk was de concurrentie/teamgenoot etc. APPELS/PEREN dus. Het maximale wat je kunt bereiken is vergelijkbare omstandigheden [plussen/minnen]. Oneindige discussie dus. Enkel in een seizoen is er wat te vergelijken. Voor de rest, emotie/nostalgie....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel