Dominantie: Schumacher vs Vettel.

Gestart door Wings, 07 februari 2013 - 17:52:44

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

2012 is echt niet het 2002 van toen.

In 2002 was Schumacher dominant, mede dankzij Bridgestone die zich volledig op Schumacher focuste. Ik geloof dat Schumacher al in Frankrijk wereldkampioen was???

En dan daarbij de anti - races in Oostenrijk en Indianapolis. Nee 2002 was aan saai jaar, in 2012 was het tot de laatste race spannend... Schitterende races en vele winnaars. De eerste Grand-Prix in 2012 kenden allemaal andere winnaars....

Dit is appels met peren vergelijken....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Erwin-82 op 08 februari 2013 - 17:35:18
Inderdaad, ook vervelend, maar toch lang niet  zo erg als toen.

Exact het zelfde. Alleen gooit Pirelli roet in het eten van Red Bull. Maar na de zomerstop was de strijd gestreden en niet de vraag wie kampioen werd maar wanneer.

CitaatBovendien rosten de red bulls mekaar er af in ik meen de Turkse grand prix. Zoiets zag je bij Ferrari toen niet.
Sterker nog, toen had je de aanfluiting dat Barichello plaats moest maken voor Schumacher in de Oostenrijkse GP, mijn god wat was ik toen kwaad. Daarna maakten mijn pa, met wie ik toen de meeste GP's keek, de afspraak dat als in de races die volgden Schumacher als eerste de bocht indook we de TV zouden uitzetten en wat anders gingen doen, wat dus ook veelvuldig voorkwam.
[/quote]

Dus, verschil is dat Ferrari opzichtig teamorders uitvoerden, Red Bull niet.

Al met al, ik zie weinig verschil tussen de dominantie ven Ferrari toen en Red Bull nu. Mocht Red Bull komend jaar iedereen oprollen kun je bijna spreken van identieke situaties. In de details kun je de verschillen vinden.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2013 - 21:08:57
2012 is echt niet het 2002 van toen.

In 2002 was Schumacher dominant, mede dankzij Bridgestone die zich volledig op Schumacher focuste. Ik geloof dat Schumacher al in Frankrijk wereldkampioen was???

En dan daarbij de anti - races in Oostenrijk en Indianapolis. Nee 2002 was aan saai jaar, in 2012 was het tot de laatste race spannend... Schitterende races en vele winnaars. De eerste Grand-Prix in 2012 kenden allemaal andere winnaars....

Dit is appels met peren vergelijken....

Je moet 2002 dan ook niet afzetten tegen 2012. Eerder 2000.

Erwin-82

Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:09:31
Al met al, ik zie weinig verschil tussen de dominantie ven Ferrari toen en Red Bull nu. Mocht Red Bull komend jaar iedereen oprollen kun je bijna spreken van identieke situaties. In de details kun je de verschillen vinden.

Gewoon Adrian Newey ontvoeren. dan zijn ze nergens meer  ;)
"De formule 1 is een machtstrijd tussen prutsers en geldwolven geworden, een poel van plagiaat en achterklap" © Colin Chapman

Iceman2012

Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:10:14
Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2013 - 21:08:57
2012 is echt niet het 2002 van toen.

In 2002 was Schumacher dominant, mede dankzij Bridgestone die zich volledig op Schumacher focuste. Ik geloof dat Schumacher al in Frankrijk wereldkampioen was???

En dan daarbij de anti - races in Oostenrijk en Indianapolis. Nee 2002 was aan saai jaar, in 2012 was het tot de laatste race spannend... Schitterende races en vele winnaars. De eerste Grand-Prix in 2012 kenden allemaal andere winnaars....

Dit is appels met peren vergelijken....

Je moet 2002 dan ook niet afzetten tegen 2012. Eerder 2000.
dat zeg je zelf in je openingspost!

Iceman2012

Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:09:31
Al met al, ik zie weinig verschil tussen de dominantie ven Ferrari toen en Red Bull nu. Mocht Red Bull komend jaar iedereen oprollen kun je bijna spreken van identieke situaties. In de details kun je de verschillen vinden.
Dan moet dat wel eerst gebeuren. Vooralsnog zijn er slechts enkele overeenkomsten, verre van identiek.

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 08 februari 2013 - 21:26:29
Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:10:14
Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2013 - 21:08:57
2012 is echt niet het 2002 van toen.

In 2002 was Schumacher dominant, mede dankzij Bridgestone die zich volledig op Schumacher focuste. Ik geloof dat Schumacher al in Frankrijk wereldkampioen was???

En dan daarbij de anti - races in Oostenrijk en Indianapolis. Nee 2002 was aan saai jaar, in 2012 was het tot de laatste race spannend... Schitterende races en vele winnaars. De eerste Grand-Prix in 2012 kenden allemaal andere winnaars....

Dit is appels met peren vergelijken....

Je moet 2002 dan ook niet afzetten tegen 2012. Eerder 2000.
dat zeg je zelf in je openingspost!

Ja, qua periode, dus 3 kampioenschappen aaneengesloten.

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 08 februari 2013 - 21:28:17
Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:09:31
Al met al, ik zie weinig verschil tussen de dominantie ven Ferrari toen en Red Bull nu. Mocht Red Bull komend jaar iedereen oprollen kun je bijna spreken van identieke situaties. In de details kun je de verschillen vinden.
Dan moet dat wel eerst gebeuren. Vooralsnog zijn er slechts enkele overeenkomsten, verre van identiek.

Qua dominantie wel. Niet voor niks wordt Vettel de nieuwe Schumacher genoemd en regefereerd aan begin deze eeuw. Ik verzin het niet zelf.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:35:00
Citaat van: Iceman2012 op 08 februari 2013 - 21:28:17
Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:09:31
Al met al, ik zie weinig verschil tussen de dominantie ven Ferrari toen en Red Bull nu. Mocht Red Bull komend jaar iedereen oprollen kun je bijna spreken van identieke situaties. In de details kun je de verschillen vinden.
Dan moet dat wel eerst gebeuren. Vooralsnog zijn er slechts enkele overeenkomsten, verre van identiek.

Qua dominantie wel. Niet voor niks wordt Vettel de nieuwe Schumacher genoemd en regefereerd aan begin deze eeuw. Ik verzin het niet zelf.
ja, precies, omdat er overeenkomsten zijn. Vettel werd 5 jaar geleden ook al de nieuwe Schumacher genoemd, dus nee je hebt het niet zelf verzonnen, maar je geeft er wel geheel je eigen betekenis aan.

Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:32:45
Ja, qua periode, dus 3 kampioenschappen aaneengesloten.
ok, misschien moet je eens ff duidelijk de overeenkomsten op een rijtje zetten en welk jaar je met welk jaar vergelijkt dan. Vooralsnog heb je nog niemand overtuigd namelijk

Wings

#24
Nja, waarom moet dat? Je ziet toch ook wat ik zie? Je kunt het wel willen zoeken in details, prima, maar het verandert niks aan de titels van Vettel en Schumacher. En de overeenkomsten.

Iceman2012

Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:51:28
Nja, waarom moet dat? Je ziet toch ook wat ik zie? Je kunt het wel willen zoeken in details, prima, maar het verandert niks aan de titels van Vettel en Schumacher. En de overeenkomsten.
Red Bull is iig zeker nooit zo dominant geweest als Ferrari in 2002 of 2004. Zelfs in 2011 werden er nog 7 wedstrijden door andere teams gewonnen, afgelopen jaar 14 en in 2010 10! De dominantie van Vettel in 2011 is vergelijkbaar met die van Schumacher in 2001, de andere 2 jaren (2010 en 2012) zijn misschien enigzins vergelijkbaar met 2000.

Jehoentelaar

Voor m'n gevoel gaat deze discussie steeds meer over de interpretatie van de cijfers. Vettel heeft inderdaad net als Schumacher vanaf 2000 drie titels op rij geboekt, en scorebordjournalistiektechnisch lijkt dat identiek. Ik kan me echter met name van 2002 herinneren dat er écht geen bal aan was, iets wat in 2012 zeker niet het geval was. Natuurlijk waren Vettel en Red Bull uiteindelijk de beste, maar van dominantie is geen sprake. Eigenlijk is er zelfs niks anders dan in de jaren na Schumacher, toen verschillende coureurs titels gingen pakken. Het was constant close tussen een aantal teams, echter viel van 2005 t/m 2009 het dubbeltje bijna constant de andere kant op. Nu heeft Vettel net die mazzel gehad (iets wat je ook afdwingt, voor ik die discussie weer ontlok) om er drie te pakken.

Een ander groot verschil is dat de titels van Vettel mijns inziens voornamelijk vanuit het team komen. Red Bull heeft zichzelf om Vettel heen gebouwd. Bij Schumacher was het juist (grotendeels) andersom.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 08 februari 2013 - 22:13:52
Voor m'n gevoel gaat deze discussie steeds meer over de interpretatie van de cijfers. Vettel heeft inderdaad net als Schumacher vanaf 2000 drie titels op rij geboekt, en scorebordjournalistiektechnisch lijkt dat identiek. Ik kan me echter met name van 2002 herinneren dat er écht geen bal aan was, iets wat in 2012 zeker niet het geval was. Natuurlijk waren Vettel en Red Bull uiteindelijk de beste, maar van dominantie is geen sprake. Eigenlijk is er zelfs niks anders dan in de jaren na Schumacher, toen verschillende coureurs titels gingen pakken. Het was constant close tussen een aantal teams, echter viel van 2005 t/m 2009 het dubbeltje bijna constant de andere kant op. Nu heeft Vettel net die mazzel gehad (iets wat je ook afdwingt, voor ik die discussie weer ontlok) om er drie te pakken.

Een ander groot verschil is dat de titels van Vettel mijns inziens voornamelijk vanuit het team komen. Red Bull heeft zichzelf om Vettel heen gebouwd. Bij Schumacher was het juist (grotendeels) andersom.
Over cijfers gesproken:
Schumacher won van 2000 t/m 2002 29 van de 51 wedstrijden (57%)
Vettel won van 2010 t/m 2012 21 van de 58 wedstrijden (36 %)

Wings

Citaat van: Iceman2012 op 08 februari 2013 - 22:03:57
Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:51:28
Nja, waarom moet dat? Je ziet toch ook wat ik zie? Je kunt het wel willen zoeken in details, prima, maar het verandert niks aan de titels van Vettel en Schumacher. En de overeenkomsten.
Red Bull is iig zeker nooit zo dominant geweest als Ferrari in 2002 of 2004. Zelfs in 2011 werden er nog 7 wedstrijden door andere teams gewonnen, afgelopen jaar 14 en in 2010 10! De dominantie van Vettel in 2011 is vergelijkbaar met die van Schumacher in 2001, de andere 2 jaren (2010 en 2012) zijn misschien enigzins vergelijkbaar met 2000.

Niet mee eens. Dit is detailsneukerij. Red Bull was in 2011 dominant, Ferrari 2002. Klaar.

Wings

Citaat van: Erwin-82 op 08 februari 2013 - 21:25:25
Citaat van: Wings op 08 februari 2013 - 21:09:31
Al met al, ik zie weinig verschil tussen de dominantie ven Ferrari toen en Red Bull nu. Mocht Red Bull komend jaar iedereen oprollen kun je bijna spreken van identieke situaties. In de details kun je de verschillen vinden.

Gewoon Adrian Newey ontvoeren. dan zijn ze nergens meer  ;)

Hmmm. Kan. ;)