Poll: Wat vind jij minder leuk aan de F1?

Gestart door Enzo, 23 januari 2013 - 16:35:29

« vorige - volgende »

Zelfs de Formule 1 heeft minpunten, wat is jouw grootste ergenis?

Het tankverbod
Het kunstmatige van DRS en KERS
De snelslijtende banden met verplichte pitstops
De innovatieve beperkingen ten gevolgen van de regelgeving
Het grote prestatieverschil tussen de grote en de kleine teams
Het verliezen van historische circuits aan nieuwe karakterloze banen in niemandsland
Het willekeurige beleid tijdens de races (penalty)
De dure toegangskaartjes
Dat formule 1 steeds langzamer word ipv sneller
Dat een paydriver vaak de voorkeur krijgt boven talent
Dat Formule 1 steeds moeilijker te volgen is. (decoder)
Het testverbod

Enzo

Over het algemeen is de formule 1 natuurlijk een geweldige sport waar ik al meer dan 20 jaar met volle teugen van geniet. Maar in die 20 jaar is er ook een hoop veranderd. Formule 1 veranderd sowieso continu en dat zal altijd zo blijven. Verandering ansich is dus helemaal niet verkeerd, maar ook niet persé goed te noemen. Ik heb een tiental stellingen in de poll gezet en ik vraag me af wat jullie nu als het meest vervelend ervaren. Beargumentatie kan in de post... ;)

Gerard

Dat een paydriver vaak de voorkeur krijgt boven talent
en dat het achter de decoder verdwijnt!
nu heeft de BBC goede uitzendingen,maar die zenden maar de helft uit!

robbert

ik heb gekozen voor die decoder, maar ik zou ook voor de circuits gaan

0634

Het verliezen van de historische banen tov de nieuwe banen! Al irriteren de hoge entreeprijzen me ook!

Iceman2012

Toch wel het bandensparen van tegenwoordig. Liever banden waar ze gewoon 20-30 ronden vol mee kunnen knallen en dan naar binnen kunnen voor nieuwe banden EN benzine. Tankverbod mag ook snel weer verdwijnen wat mij betreft. Bandensparen moet weer een kunst worden, dus zonder significant aan rondetijd in te leveren, niet een verplichting zoals dat het afgelopen seizoen was!

Jehoentelaar

Die flutbanen op de huidige kalender zijn belachelijk. Speeltjes van Bernie en consorten die niks met autosport te maken hebben. Het is samen met de decoderperikelen en de idiote entreeprijzen een kunstmatige manier om de Formule 1 groter te laten lijken dan het is.

Kootje

De willekeur aan straffen is toch wel hetgeen waar ik me het meest aan stoor. Daar moet imo echt eens wat aan gedaan worden. ik denk daarbij aan vastgelegde straffen voor de verschillende vergrijpen en 'n vast team van stewards die deze beoordeeld. Oké .... met 'n vast team van stewards zal het ook geregeld voorkomen dat ik het met de beslissing an sich niet eens ben, maar nu gebeurd het te vaak dat gelijke incidenten verschillend beoordeeld worden, denk bv aan Vettel vs Alonso in Monza de voorbije twee jaar, en dit mag imo toch echt niet gebeuren. 


Had ik meerdere stemmen uit mogen brengen, dan had ik ook op de circuits, de reglementaire beperkingen en de decoder gestemd. Die laatste behoeft geen uitleg lijkt me, want wie wil er nu graag betalen voor iets wat altijd gratis was? Wat de reglementaire beperkingen betreft ben ik van mening dat dit niet goed is voor de sport. Formule 1 is juist de koningsklasse vanwege de hoogstaande en vernieuwende technologische innovaties, deze worden nu de kop in gedrukt om het spannend te houden, maar daar zijn denk ik ook andere manieren voor. Voordat alles aan banden werd gelegd had je nog 'n grote diversiteit aan auto's, nu kijken ze allemaal eender, en was er ook spanning genoeg. Daarnaast vind ik het maar moeilijk te verteren dat in eerste instantie goedgekeurde innovaties zoals het Blown Diff gebeuren van Red Bull ineens verboden worden omdat het wel erg in hun voordeel werkt, om nog maar niet te spreken over het Ride Hight System van Lotus-Renault.

Over de circuits kan ik kort zijn. Met het verdwijnen van de historische banen valt 't (nog) best mee, dat is dan ook niet mijn grootste probleem. Ook het "karakterloze" van de nieuwe circuits zegt mij weinig, zeker omdat 'n aantal nieuw banen voor mij nu al onmisbaar zijn. Waar ik me wel aan erger is dat het erop lijkt dat iedereen die bereid is $40 miljoen neer te tellen 'n race mag organiseren, ongeacht of er überhaupt interesse voor autosport bestaat onder het volk. Formule 1 was natuurlijk altijd al 'n speeltje ván de rijken, maar nu wordt het ook nog eens het speeltje vóór de rijken. 

gloudiesaurus

Allereerst aan de decoder! Dat gaat de Formule 1 echt niet vooruit helpen maar alleen de portemonnee van Ecclestone spekken.

En aan de fantasieloze- Tilke - circuits in landen waar niemand op zit te wachten...

En natuurlijk de hoge toegangsprijzen voor een Grand-Prix...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Wat mij persoonlijk ook irriteert is dat door de politieke correctheid die de enorme financiële belangen die aan de F1 vasthangen met zich meebrengt het laatste greintje spontaniteit verloren is gegaan. Coureurs zijn verworden tot poppetjes die een rolletje moeten spelen en ieder woord dat ze op of naast het circuit uitspreken wordt minutieus afgemeten alsof het van staatsbelang is.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 23 januari 2013 - 18:32:04
Allereerst aan de decoder! Dat gaat de Formule 1 echt niet vooruit helpen maar alleen de portemonnee van Ecclestone spekken.
Sja, we kunnen heel moeilijk doen over decoders, maar uiteindelijk, denk ik althans, zullen alle tv-uitzendingen achter een decoder verdwijnen. We betalen overal voor, dan is het toch gek dat één van 's werelds grootste mediums gewoon gratis blijft.

Figge

Ik vind dat het met F1 de verkeerde kant op gaat nu het achter de decoder verdwijnt. Ik zou het slimmer vinden om F1 makkelijk toegangelijk te houden voor het grote publiek.
Naar de toekomst toe zullen veel zaken betaald moeten gaan worden maar voor nu kost F1 kijken thuis voor de buis je gewoon € 100 per seizoen ofzo. Het is volgens mij niet perse een zaak van Ecclestones zakken vullen, maar F1 is dus te duur geworden voor de nederlandse markt om het op het open net uit te zenden.

Jehoentelaar

Ja, en wie vraagt er van die idiote bedragen om Formule 1 te mogen uitzenden?

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 23 januari 2013 - 19:36:37
Ja, en wie vraagt er van die idiote bedragen om Formule 1 te mogen uitzenden?

De vraag is in dit geval meer hoe je de investering terug verdient. Dat lukt met een relatief klein aantal nieuwe aboneees bij Sport 1 sneller dan met bakken reclamekblokken...

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 23 januari 2013 - 19:36:37
Ja, en wie vraagt er van die idiote bedragen om Formule 1 te mogen uitzenden?
Het wordt betaald. Dus de vraag is niet zo idioot. Als ik iets wil verkopen doe ik dat ook voor een zo hoog mogelijke prijs.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 januari 2013 - 19:20:35
dan is het toch gek dat één van 's werelds grootste mediums gewoon gratis blijft.

Hoezo gratis? Welke provider heb jij? Ik betaal namelijk maandelijks 'n fiks bedrag voor oa TV, ik weet 't niet hoor. ::)