WSR - Formula Renault 3.5

Gestart door Jehoentelaar, 03 december 2012 - 21:32:34

« vorige - volgende »

Matthijs

Nou, dit jaar vond ik het veld nog best sterk. Maar de FIA heeft met de superlicentiepunten wel een mes in de rug van de World Series gestoken ja.

Sphinx

Dat geknoei met die punten vind ik persoonlijk een schande. Het is eigenlijk alleen maar een politiek besluit geweest om die vermaledijde F2 belangrijk te maken, die nog niet eens is opgezet en zelfs tot 2017 is uitgesteld (Bruno Michel was de enige operator die zich aanbood, en die wilde de GP2 gewoon F2 noemen)

Aangezien de meeste races volgend jaar in hetzelfde weekend als de GT Open en de Formula Open vallen, krijg je wss een World Series Open kampioenschap voor iedereen die niet in de GP3, GP2 of F3 terecht kan.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

De klasse stopt ermee, na bijna 20 jaar succes. De redenen kun je hierboven vinden. Bedankt FIA voor het om zeep helpen van een succesvolle klasse.

https://www.motorsport.com/f3.5/news/formula-v8-3-5-cancels-2018-season-due-to-lack-of-entries-979551/

gloudiesaurus

De FIA gaf minder punten, Renault trok de stekker eruit... dat zijn de oorzaken van de teloorgang van deze klasse.
Hoogtepunt is voor mij het gevecht tussen Bianchi en Frijns in 2012.

Er deden de laatste races nog maar 10 coureurs mee, dat is te weinig voor een levensvatbare klasse. Enige voordeel is dat de juniorklasse nu, als ze het goed ordenen, wat overzichtelijk worden. Formule Renault - GP3/ Formule 3 - GP2- Formule 1
GPPits.net: als Formule 1 een passie is