Conditie Perez niet goed genoeg voor McLaren

Gestart door Enzo, 20 november 2012 - 20:24:29

« vorige - volgende »

Enzo

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20403485

CitaatPerez, 22, has recently conducted a fitness test to which McLaren submit all their drivers and it proved he is a long way short of the physical condition of Hamilton and his team-mate Jenson Button.

Whitmarsh admitted in an interview with the official F1 website that Perez had a lot of preparation work to do before the start of the 2013 season in Australia in March next year.

Ik begin steeds minder vertrouwen te krijgen in de Perez McLaren combo. Hij is wisselvallig, niet fit genoeg en pas 22 jaar oud. Komt McLaren niet iets te vroeg voor Perez?

Fabian

Dit vind ik een lastige. Perez begint pas over een paar weken bij McLaren. Het seizoen begint pas echt in Maart dus Perez heeft meer dan genoeg tijd om zich helemaal in het zweet te werken en fit aan de start te verschijnen. Wat dat betreft zie ik vrij weinig problemen. Hij zal niet meteen naar het niveau van Button en Hamilton gaan, maar hij heeft genoeg tijd om vooruitgang te boeken.

Over het wisselvallige maak ik me ook een beetje zorgen. Misschien zit Perez met zijn hoofd al te veel bij McLaren en is dat volgend jaar over. Ik weet het niet, het is allemaal maar gissen wat betreft de wisselvalligheid.

Figge

Intensieve training over de winter en een goed marcobionisch dieet. Komt wel goed...
Maar... McLaren had ook Hulkenberg kunnen scoren...

0634

Wie weet. Maar tijdig fit raken voor maart is nou niet bepaald een onoverkomelijke hindernis. Dat lukt wel.

Button is overigens een slechte om mee te vergelijken. Die gast is echt mega-megafit. Doet ook veel van die triathlons en zo.

Figge

Tis ook veel lifestyle he...
Voeding en slaap zijn zeer belangrijk...

Enzo

Citaat van: Figge op 20 november 2012 - 20:29:14
Intensieve training over de winter en een goed marcobionisch dieet. Komt wel goed...
Maar... McLaren had ook Hulkenberg kunnen scoren...

Nou inderdaad, ik had eerder voor Hulkenberg gekozen.
Misschien zelfs Kobayashi eerder dan Perez.

Gerard

Misschie moet Sergio eens met Jenson mee gaan als hij weer eens een triathlon doet ;D

0634

Mja, laten we Perez nou maar tijd geven. Snel is ie wel, en hij kan ook racen. Soms nog wat te druistig, de laatste tijd zeker, maar m.i, wel echt iemand met potentie.

gloudiesaurus

Heb ook het idee dat het kopje een beet laat hangen nu hij een contract heeft bij McLaren. Maar Sauber is ook zo sterk niet meer als in het begin van het seizoen...

Ik had iig. ook voor Hulkenberg gekozen, of Di Resta misschien. Perez is wel snel maar moet nog wat rijpen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Victor Monza 2008

Carlos Slim en zijn telmex dollars zullen wel niet vreemd zijn aan deze transfert. Denk dat  Mac Laren in deze onzekere tijden ook meer financiele zekerheden wil inbouwen en CS is steeds op overnamepad voor andere telecombedrijven en we weten allemaal wie de huidige sponsor is van de zilveren bolides.

Franky R.

Citaat van: Victor Monza 2008 op 21 november 2012 - 01:51:33
Carlos Slim en zijn telmex dollars zullen wel niet vreemd zijn aan deze transfert. Denk dat  Mac Laren in deze onzekere tijden ook meer financiele zekerheden wil inbouwen en CS is steeds op overnamepad voor andere telecombedrijven en we weten allemaal wie de huidige sponsor is van de zilveren bolides.
Welkom op de Pits!
En wie weet, maar Vodafone / Verizon is wel andere koek vergeleken met KPN... ;) ...Bovendien blijft Slim HelĂș Sauber sponsoren, mits Sauber Gutierrez laat rijden...

gloudiesaurus

Vodafone/ Telmex zou elkaar dat niet bijten? Twee Telecom - maatschappijen. Dus vraag me of dat een reden is voor McLaren om hem te nemen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Gerard op 20 november 2012 - 22:23:03
Misschie moet Sergio eens met Jenson mee gaan als hij weer eens een triathlon doet ;D

Lijkt me een leuk scenario voor een toekomstige aflevering van Tooned.

0634

Citaat van: Victor Monza 2008 op 21 november 2012 - 01:51:33
Carlos Slim en zijn telmex dollars zullen wel niet vreemd zijn aan deze transfert. Denk dat  Mac Laren in deze onzekere tijden ook meer financiele zekerheden wil inbouwen en CS is steeds op overnamepad voor andere telecombedrijven en we weten allemaal wie de huidige sponsor is van de zilveren bolides.
Dat denk ik dus ook. McLaren gaf zelf al aan dat Di Resta geen optie was om dat de Britse markt al uit gemolken was met het superduo Hamilton/Button en met di Resta voor Lewis zou dat niet beter worden. Commerciele redenen spelen dus mee, al weet ik niet of Slim zelf McLaren in de toekomst zal gaan sponsoren. Maar een Mexicaan is wellicht een stuk interessanter dan een Duitser die in de schaduw staat van Vettel en Mercedes.

Victor Monza 2008

Nu ja, Button en Hamilton behoren niet voor niets tot de absolute top in het F1wereldje. Wanneer deze tests inderdaad medebepalend zijn voor succes in F1, getuigt het van weinig professionalisme van Mac Laren dat deze gebeurden na de contractondertekening of dat de benchmark te hoog gezet werd. Anderzijds zou men ook kunnen stellen dat Mac Laren in deze terug kiest voor een eerste en een tweede rijder en we dit volgend seizoen zullen merken in de bedrijfszekerheid van de wagens, bij RB en Ferrari zijn het vooral de wagens van Massa en Webber die te kampen hebben met technische problemen, bij Mac Laren hadden Button en Hamilton beide problemen, alleen zij hadden bij de topteams twee gelijkwaardige piloten en het is de vraag of het in dit geldverslindende wereldje zelfs voor topteams nog mogelijk is beide wagens op eenzelfde niveau te prepareren.