Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

Robbert65

Hij had de keuze tussen Sauber uit de wedstrijd halen en die tante Kaltenborn in de boeien laten slaan of een hoop geld meenemen. Monisha speelde het ook hard...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 03 maart 2016 - 08:52:58
Citaat van: gloudiesaurus op 02 maart 2016 - 00:41:25
http://www.gppits.net/nieuws/manager_van_der_garde_over_sauber/

Langzaam worden er steeds meer details bekend! Ecclestone speelde dus een grote rol daar in Australië...

En toch... Als Giedo had mogen kiezen tussen een paar miljoen rijker of een seizoen bij Sauber had hij denk ik toch voor het laatste gekozen.

Dat denk ik ook. Sowieso was het geld al betaald aan Sauber.
Alleen had Sauber Van der Garde nooit meer een goede auto gegeven, die relatie was verstoord...

Goed dat ze het management van Van der Garde het zo heeft gespeeld. Met zijn schoonvader heeft hij natuurlijk goede support gehad.
De F1-carierre van Giedo was toch voorbij, wat had hij te verliezen...
Wel grappig dat Bernie zich er uiteindelijk mee ging bemoeien toen het uit de hand ging lopen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 03 maart 2016 - 20:47:27
Alleen had Sauber Van der Garde nooit meer een goede auto gegeven, die relatie was verstoord...

Die snap ik niet. Waarom zou je 100 miljoen uitgeven om een paar puntjes in het jaar bij elkaar te sprokkelen, om dan een rijder expres tegen te werken? Het was een zakelijk geschil, geen persoonlijke vete. Zand erover en samen doorgaan.

Sphinx

Denk inderdaad niet dat het zover was gekomen. De leiding pruimde Giedo niet meer, maar de mechaniciens hadden geen moeite met hem. Ze werden zelfs verplicht m te negeren toen hij in Australië door de paddock struinde.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 04 maart 2016 - 08:19:06
Citaat van: gloudiesaurus op 03 maart 2016 - 20:47:27
Alleen had Sauber Van der Garde nooit meer een goede auto gegeven, die relatie was verstoord...

Die snap ik niet. Waarom zou je 100 miljoen uitgeven om een paar puntjes in het jaar bij elkaar te sprokkelen, om dan een rijder expres tegen te werken? Het was een zakelijk geschil, geen persoonlijke vete. Zand erover en samen doorgaan.

Nah vergeet niet dat Monisha Kaltenborn (teambaas) het bloed van Giedo wel kon drinken... en nog steeds. Daar was niet zo makkelijk overheen te stappen.
Daarnaast waren er ook veel Sauber monteurs boos omdat Giedo het zover liet komen. Al werden ze wel verplicht hem te negeren.

En je het als coureur niet willen denk ik. Rijden voor een team waar ze je eigenlijk niet willen hebben...

Jammer dat het Formule 1-boek gesloten is, maar in dat jaar bij Caterham deed hij het niet onaardig.
Al is Giedo niet het mega-talent zoals Max Verstappen bijvoorbeeld wel is.


Giedo zit nu mooi op zijn plek bij JOTA. Deze week test hij voor het eerst  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Waarom kon Kaltenborn Giedo's bloed wel kunnen drinken? Ik blijf erbij dat het een zakenlijk geschil was. Kaltenborn had een team te redden en maakte keuzes waarvan zij ook wel wist dat ze niet stand zouden houden. Maar Sauber overleefde het wel.


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Leuk! Maar daar zal het ook bij blijven qua Formule 1 denk ik  :)

Hij gaat nu goed in de sport cars, vorig weekend in zijn klasse gewonnen.

Als je naar zijn laatste tweet op Twitter kijkt lijkt hij de Formule 1 toch wel te missen  ;) Begrijpelijk ook wel. En hij heeft gelijk, die Caterham was schitterend. Heb hem hier als schaalmodel, een van de mooiste modellen die ik heb.

https://twitter.com/GvanderGarde/status/723105195484418048
GPPits.net: als Formule 1 een passie is