Giedo van der Garde topic

Gestart door jende, 08 november 2012 - 15:37:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Als Giedo met de muntjes zwaait dan is hij zo F1 - coureur hoor....  :)

En Gutierrez  heeft me nog niet overtuigd... hij kan wel wat sturen dat wel  :) Maar dankzij Slim is hij iig. heel interessant voor de teams, zeker voor Sauber...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 08 november 2012 - 22:05:11
Als Giedo met de muntjes zwaait dan is hij zo F1 - coureur hoor....  :)
Laten we het hopen dat het Giedo dit jaar wel lukt.

Citaat van: gloudiesaurus op 08 november 2012 - 22:05:11
En Gutierrez  heeft me nog niet overtuigd... hij kan wel wat sturen dat wel  :) Maar dankzij Slim is hij iig. heel interessant voor de teams, zeker voor Sauber...
Gutierrez heeft mij ook nog niet echt kunnen overtuigen. Ik zie liever Koba in die Sauber zitten, maar mocht Koba weg moeten dan maar Kovalainen, Pic of Alguersuari in die Sauber.

Gerard

Zou mooi zijn, al zou k liever een Giedo zien nàast een ervaren man (bv Kova)....

Kootje

Citaat van: Folkert op 08 november 2012 - 20:30:27
Citaat van: gloudiesaurus op 08 november 2012 - 20:01:10
Pic eindigde toen wel boven Vd Garde in het kampioenschap.
meer door pech dan dat Pic beter was.

Meer door Jules Bianchi bedoel je !? ;D

Jehoentelaar

2011 Was volgens mij ook dat jaar dat Giedo het eeuwige gedoe had met motoren die maar niet wilden.

Het begint een aardige waslijst te worden van coureurs die het op zich wel kunnen, maar helaas geen stoeltje kunnen vinden. Zou het persoonlijk ook wel leuk vinden als Kobayashi en Kovalainen blijven. Toch denk ik dat beide heren op een ander platform ook niet slecht zouden presteren (ik neig vrij snel te verwijzen naar andere kampioenschappen inderdaad). Kobayashi kan lekker boenderen dus een touringcar past hem sowieso wel.

Als Alguersuari geen kans meer maakt, zou ik eens aan zijn voormalig teamgenoot Buemi vragen hoe het is om hele lange races te rijden. Anderzijds hebben ze bij HRT de wens om zoveel mogelijk Spaans te worden, dus als Dani Clos het niet wordt hebben ze daar nog een alternatief in.

Gutiérrez heb ik nooit echt in actie gezien (d.w.z. meerdere races over meerdere jaren), maar die centen zullen wel de doorslag geven bij Sauber. Juich ik toe, Sauber heeft in Hülkenberg een rappe gozer en het is een te leuk team om weg te zien zakken. Mag Frijns het in 2014 proberen.

Fabian


Enzo

Citaat van: Fabian op 09 november 2012 - 09:35:05
Citaathttp://www.gppits.net/nieuws/giedo_over_zijn_toekomst/
Giedo lijkt het dan toch voor elkaar te gaan boksen...

Ja, maar wat...
Prut team met een slecht toekomstperspectief...

Fabian

Citaat van: Enzo op 09 november 2012 - 13:50:34
Citaat van: Fabian op 09 november 2012 - 09:35:05
Citaathttp://www.gppits.net/nieuws/giedo_over_zijn_toekomst/
Giedo lijkt het dan toch voor elkaar te gaan boksen...

Ja, maar wat...
Prut team met een slecht toekomstperspectief...
Maar wat wil je anders. Giedo kan echt niet zomaar instappen bij een middenmoot team. Williams, Sauber en Force India zitten niet te wachten op Giedo. Caterham wil hem misschien wel hebben dus waarom moeilijk doen. Dit zal zijn laatste en enige kans zijn dus hij zal wel moeten. Misschien dat een goed seizoen Giedo een stapje hogerop kan brengen.

Enzo

Citaat van: Fabian op 09 november 2012 - 13:52:34
Citaat van: Enzo op 09 november 2012 - 13:50:34
Citaat van: Fabian op 09 november 2012 - 09:35:05
Citaathttp://www.gppits.net/nieuws/giedo_over_zijn_toekomst/
Giedo lijkt het dan toch voor elkaar te gaan boksen...

Ja, maar wat...
Prut team met een slecht toekomstperspectief...
Maar wat wil je anders. Giedo kan echt niet zomaar instappen bij een middenmoot team. Williams, Sauber en Force India zitten niet te wachten op Giedo. Caterham wil hem misschien wel hebben dus waarom moeilijk doen. Dit zal zijn laatste en enige kans zijn dus hij zal wel moeten. Misschien dat een goed seizoen Giedo een stapje hogerop kan brengen.

Ja misschien...

Maar ik zie het niet in Giedo en de meeste teams ook niet. Waarom dan miljoenen betalen om mee te doen achterin het veld? Ik zou daarvoor passen en dan gewoon in een klasse gaan rijden waar je wel goed in mee kan komen zonder al te veel eigen bijdrage. Formule 1 is niet voor iedereen weggelegd en ik heb het niet zo op pay-drivers. Het sluit de deur voor het echte talent, om Frijns maar als voorbeeld te nemen.

SDG

Citaat van: Fabian op 09 november 2012 - 13:52:34
Dit zal zijn laatste en enige kans zijn dus hij zal wel moeten.

Mee eens. Als dit niet lukt, is zijn kans om ooit nog Formule 1 te rijden voorgoed voorbij. Dus, hoe weinig competitief de Caterham ook is, met beide handen aannemen die kans.

Fabian

Citaat van: Enzo op 09 november 2012 - 13:55:58
Ja misschien...

Maar ik zie het niet in Giedo en de meeste teams ook niet. Waarom dan miljoenen betalen om mee te doen achterin het veld? Ik zou daarvoor passen en dan gewoon in een klasse gaan rijden waar je wel goed in mee kan komen zonder al te veel eigen bijdrage. Formule 1 is niet voor iedereen weggelegd en ik heb het niet zo op pay-drivers. Het sluit de deur voor het echte talent, om Frijns maar als voorbeeld te nemen.
Tja. Het is Giedo zijn droom. Als hij(en zijn schoonpa) miljoen over hebben om achterin rond te rijden dan is dat hun goed recht. Giedo wil zijn droom vervullen dus ja. Giedo is een paydriver en Robin een talent. Dat klopt helemaal. Maar zou je dan liever Frijns zien bij Caterham? Giedo zal de deur voor echte talenten niet zo gauw sluiten. Echte talenten worden wel door andere teams opgepikt denk ik...

Citaat van: SDG op 09 november 2012 - 13:56:11
Mee eens. Als dit niet lukt, is zijn kans om ooit nog Formule 1 te rijden voorgoed voorbij. Dus, hoe weinig competitief de Caterham ook is, met beide handen aannemen die kans.
Dat vind ik dus ook.

SDG

Citaat van: Enzo op 09 november 2012 - 13:55:58
Ja misschien...

Maar ik zie het niet in Giedo en de meeste teams ook niet. Waarom dan miljoenen betalen om mee te doen achterin het veld? Ik zou daarvoor passen en dan gewoon in een klasse gaan rijden waar je wel goed in mee kan komen zonder al te veel eigen bijdrage. Formule 1 is niet voor iedereen weggelegd en ik heb het niet zo op pay-drivers. Het sluit de deur voor het echte talent, om Frijns maar als voorbeeld te nemen.

Dat is natuurlijk jouw mening, maar de Formule 1 oefent op vele coureurs zo'n onvoorstelbare aantrekkingskracht uit dat ze vaak een jaar in de achterhoede prefereren boven vooraan meedraaien in een andere klasse. Bovendien is het een notering op je CV die nooit verloren gaat, wanneer je ooit Formule 1-coureur geweest bent. Je mag in andere klassen nog zoveel scoren als je wilt, iedereen zal je blijven herkennen als een ex-F1-rijder.

Enzo

Citaat van: SDG op 09 november 2012 - 14:02:49
Citaat van: Enzo op 09 november 2012 - 13:55:58
Ja misschien...

Maar ik zie het niet in Giedo en de meeste teams ook niet. Waarom dan miljoenen betalen om mee te doen achterin het veld? Ik zou daarvoor passen en dan gewoon in een klasse gaan rijden waar je wel goed in mee kan komen zonder al te veel eigen bijdrage. Formule 1 is niet voor iedereen weggelegd en ik heb het niet zo op pay-drivers. Het sluit de deur voor het echte talent, om Frijns maar als voorbeeld te nemen.

Dat is natuurlijk jouw mening, maar de Formule 1 oefent op vele coureurs zo'n onvoorstelbare aantrekkingskracht uit dat ze vaak een jaar in de achterhoede prefereren boven vooraan meedraaien in een andere klasse. Bovendien is het een notering op je CV die nooit verloren gaat, wanneer je ooit Formule 1-coureur geweest bent. Je mag in andere klassen nog zoveel scoren als je wilt, iedereen zal je blijven herkennen als een ex-F1-rijder.

Zeker waar, ik gun het hem ook wel en ik zie ook wel dat hij best kan sturen. Maar ik ben enorm tegen de ontwikkelingen van de afgelopen jaren dat geld wordt verkozen boven talent. Het druist totaal in tegen de essentie van wat de sport zou moeten zijn imo.

Folkert

Prut team? Misschien, maar nog niet zo slecht als HRT. Caterham zou niet zo heel slecht zijn denk ik. Ik zou ook miljoenen over hebben om F1 te rijden.

Maar ben het ook wel met Enzo eens, dit gaat ten koste van talenten en dat is toch jammer soms
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 09 november 2012 - 14:24:23
Prut team? Misschien, maar nog niet zo slecht als HRT. Caterham zou niet zo heel slecht zijn denk ik. Ik zou ook miljoenen over hebben om F1 te rijden.

Maar ben het ook wel met Enzo eens, dit gaat ten koste van talenten en dat is toch jammer soms

Maar wat ik me afvraag is het volgende. Zitten jongens die er ten volle van overtuigd zijn dat ze veel talent hebben wel te wachten op Caterham. Wachten die gasten niet liever even totdat bijvoorbeeld een SRT of Force India voorbij komt? Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar zou dat er ook niet mee te maken hebben? Dan is het niet zo gek dat Caterham kiest voor bijvoorbeeld een Van der Garde. Als het talent niet wil, dan maar een redelijke rijder met een bak centen.