Boeken

Gestart door Fabian, 15 oktober 2012 - 19:23:06

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Sphinx op 18 juli 2017 - 16:39:03
Net die boekenrecensie van Franky gelezen: http://www.gppits.net/nieuws/boekrecensie_de_geluksmachine/

Wat de schrijver tegen Peugeot heeft kan ik een beetje begrijpen, de 206, 207 en 208 is jarenlang heel populair geweest als standaard leaseauto bij mn werkgever, ondanks stoelen die rugklachten veroorzaakten, motorproblemen en  electronica die je in de steek liet. Velen van mn collega's die tegelijk met me begonnen kozen er zo een. Toen kon je kiezen uit de 206 of een maandbedrag waarvoor je zelf je leaseauto kon uitzoeken. Als je iets pittigers wilde kon dat binnen redelijke grenzen. Bijna niemand deed dat, behalve ondergetekende die een Mini Cooper uit 2006 koos, hoewel de rest het raar vond dat ik niet achter de meute aanliep (dat punt van de schrijver onderschrijf ik dan wel). Qua geld, later heb ik mn keuze voor leuke leaseauto's idd ook los moeten laten, rijd nu vier jaar in een Seat Leon Ecomotive, al is die misschien niet al te uitbundig, maar wel zo compleet als een dikke Golf, en nog mooier ook.


Dank je wel voor je reactie...Wijman verklaarde desgewenst dat hij niets tegen Peugeot had...Zelf vind ik het wel leuk ogende auto's.

Franky R.

Jullie kunnen een exemplaar winnen van het boek 'De geluksmachine'... :)
http://www.gppits.net/nieuws/win-actie_de_geluksmachine/

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 08 januari 2017 - 19:26:51
Net Judas van Astrid Holleeder uit. In twee dagen. Een absolute aanrader.


Staat ook op mijn lijstje...Ben nu bezig een exemplaar over Spyker te pakken te krijgen...

Mickey

Nederlandse true crime. Planken vol hier. Door tijdgebrek staan Judas en Afrekeningen hier op de rit voor de vakantie.

Robbert65

Judas is zeker de moeite waard, verrassend goed geschreven en interessant.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

#245
Jenson Button heeft een biografie uit en ook over Didier Pironi is een nieuw boek geschreven: https://www.amazon.co.uk/Pironi-Champion-that-Never-Was/dp/1785313495/ref=tmm_pap_swatch_0?_encoding=UTF8&qid=&sr=


Hier ook een interessante voorpublicatie van het boek: https://www.amazon.co.uk/Pironi-Champion-that-Never-Was/dp/1785313495/ref=tmm_pap_swatch_0?_encoding=UTF8&qid=&sr=

Ik heb de biografie van Button gekocht, ben benieuwd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Boek van Button is een aanrader!

En ben ook benieuwd naar dit boek: http://www.gppits.net/nieuws/uitgeverij_q_komt_met_nederlandstalige_biografie_raikkonen/

Leuk dat er de laatste tijd zoveel Nederlandse Formule 1 boeken uitkomen. Heeft natuurlijk ook alles met het Max Verstappen effect te maken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

De tatoeëerder van Auschwitz

In april 1942 wordt een jonge Slowaakse Jood naar Auschwitz gedeporteerd. Lale staat vanaf dan bekend als gevangene 32407. De SS-officieren benoemen hem tot 'Tätowierer', tatoeëerder. Tweeënhalf jaar lang is hij degene die van duizenden gevangenen een nummer moet maken. Zoals van Gita, vanaf dan gevangene 34902. Terwijl hij gedwongen wordt haar te brandmerken, kerft zij haar naam voor altijd in zijn hart. Na drie jaar wordt Gita op dodenmars gestuurd en komt Lale in een ander kamp terecht. Beiden weten te ontsnappen en gaan op zoek naar elkaar. Gedurende zeventig jaar zwijgen Lale en Gita over het begin van hun relatie. Pas na Gita's dood durft Lale hun uitzonderlijke overleversverhaal te delen. De tatoeëerder van Auschwitz toont de moed van twee jonge mensen en de kracht van liefde onder de meest extreme omstandigheden.

Toevoeging mijnerzijds, het boek geeft een inkijk in het leven in concentratiekampen. Wel moet ik erbij melden dat er een aantal passages instaan die gruweldaden beschrijven die veel indruk maken. Het zijn een tweetal momenten geweest dat ik de passage nog een keer las -heb ik het goed gelezen?- en het boek even moest dichtklappen om de informatie te absorberen. Wat mij betreft is zo'n boek verplichte kost voor zij die Hitler tot de dag van vandaag adoreren of politici met hem vergelijken. Op mij heeft het boek een onuitwisbare indruk achtergelaten. Iedereen heeft beeld bij wat er in concentratiekampen gebeurde en wij weten allen dat het geen vrolijk festival was maar als je in details leest over de hoed en de rand gaat het nog veel verder dan dat ik mij kon voorstellen.



Het boek is te krijgen bij Bruna, tevens ook de bron van tekst en afbeeldingen.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: SDG op 15 oktober 2012 - 21:02:36
Citaat van: Jehoentelaar op 15 oktober 2012 - 20:58:28
Ik zit ergens halverwege Wijsneus van Wilfred Genée. En op dit moment Economic Geography van Andrew Wood en Susan Roberts, maar dat doe ik niet echt voor m'n plezier.

Zo te zien zijn hier wel wat experts op boekengebied in de zaal. Waar halen jullie jullie boeken vandaan? Gewoon via de bekende weg van het internet? Ik zou nog eens oude edities van Autocourse (u weet, die Engelse jaaroverzichten) willen bemachtigen.

Die van Prüller stond onlangs zomaar te koop bij GPWorld. Heb ik dus snel meegenomen voor een ander er mee weg was.  ;)

En voor de rest, ik speur zelf nogal actief naar boeken. Wanneer ik in de stad ben, loop ik zo af en toe eens in De Slegte binnen om te zien of er toevallig niets interessants staat. En voor de rest, uiteraard overal diverse websites afspeuren: amazon.co.uk, marktplaats.nl, enzovoort. Gewoon kijken of er geen interessante koopjes of tweedehandsexemplaren aangeboden worden. GPWorld is doorgaans nogal aan de dure kant, vind ik persoonlijk. Het meeste wat ze binnen hebben kan je elders vaak een stuk goedkoper vinden. Vooral de verzendingskosten naar België zijn vrij hoog. Dat boek van Prüller heb ik daar dan ook alleen maar gekocht omdat ik het absoluut wilde hebben.
Alle F1 jaarboeken van Prüller destijds verslonden. Stonden gewoon in de bibliotheek. Later kwamen die van Ulrich Schwab erbij. Vond ik een fijne aanvulling omdat die meer op de human interest focuste.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Het hem net uit, ik ga geen details geven, een aanrader voor tijdens jullie zomervakantie.

Franky R.

https://www.gppits.net/magazine/winnen_winnen/


Ga naar onze Facebookpagina en laat een Like achter als je kans wil maken. De actie loopt tot donderdag 20 juni a.s.
[/size]Dan maken we de winnaar bekend die vervolgens een exemplaar thuisgestuurd krijgt.
[/size]Alvast bedankt voor het meedoen en succes!