Boeken

Gestart door Fabian, 15 oktober 2012 - 19:23:06

« vorige - volgende »

0634

Er is trouwens een nieuw boek uit van F1-auteuroppergod Koen Vergeer:

http://www.bol.com/nl/p/pole-position/9200000009953379/

Voor iedereen die bijna jarig is (toevallig ben ik daar één van ;)) ongetwijfeld een ware aanrader!

Edwin90

Ik heb hem al gelezen. Is inderdaad een goed boek, leest lekker door en er staan wel wat dingetjes in die ik nog niet wist. Zeker een aanrader, hoewel ik de F1 fanaat nog steeds zijn beste vindt.

0634

Citaat van: Edwin90 op 04 april 2013 - 20:50:15
Ik heb hem al gelezen. Is inderdaad een goed boek, leest lekker door en er staan wel wat dingetjes in die ik nog niet wist. Zeker een aanrader, hoewel ik de F1 fanaat nog steeds zijn beste vindt.

Mooi om te horen. Ga hem zeker lezen.

En ja, de F1-Fanaat was geweldig, al vond ik Mijn Formule 1 wel ongeveer even goed.

0634

Kick.

Zojuist in één ruk Siegfried van Mulisch uitgelezen. Wat een fenomenaal boek zeg. Werkelijkheid en fictie gaan naadloos in elkaar over, op een fantastische, ontroerende, schokkerende manier.

Franky R.

Ben nu bezig met de biografie van Steve Jobs.

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 09 juni 2013 - 22:46:17
Ben nu bezig met de biografie van Steve Jobs.

Ben ik ook mee bezig, een hele pil  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 10 juni 2013 - 01:03:09
Citaat van: Franky R. op 09 juni 2013 - 22:46:17
Ben nu bezig met de biografie van Steve Jobs.

Ben ik ook mee bezig, een hele pil  ;)
Ja, inderdaad...Ben vooral benieuwd naar mans ambitie en de redenen van zijn vertrekt en terugkeer bij Apple. Het is toch bijzonder op door iemand, die je nog zelf binnen hebt gehaald, eruit te worden getrapt!


Heb pas de eerste tien pagina's gelezen...eerste nog een hele riedel artikelen, nabeschouwing plus post voor mijn webblog afmaken... :P :P :P

Fabian

Op dit moment lees ik helemaal niets. Zit wel te denken om weer een paar boeken aan te schaffen. Andy vd Meyde. Misschien ook de bio van Churandy Martina.

Fabian

Vandaag Geen Genade aangeschaft. Ga der eens lekker in lezen!

0634

Die heb ik ook gelezen. Wel leuk. Ik heb nu ook Pole Position van Koen Vergeer. Ben benieuwd!

Fabian

Pole position zag ik ook staan bij de boekhandel. Dat wordt misschien het volgende boek, maar ik wacht eerst de bevindingen van jou af Jeroen!

Jehoentelaar

Ik heb nu vakantie en hoef tot september even geen studieboeken meer te zien. Ein-de-lijk mijn stapel boeken afmaken, met o.a. Gijp, colums van Wilfred Genée en Met het stuur tussen de tanden. Verder wil ik Autocourse F1 1996-97 nog een keer lezen.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 28 juni 2013 - 21:08:04
Ik heb nu vakantie en hoef tot september even geen studieboeken meer te zien. Ein-de-lijk mijn stapel boeken afmaken, met o.a. Gijp, colums van Wilfred Genée en Met het stuur tussen de tanden. Verder wil ik Autocourse F1 1996-97 nog een keer lezen.
Met het stuur tussen de tanden is een echte aanrader! Prachtige verhalen. Persoonlijk vond ik de verhalen van De Beaufort en Wild Willy Mairesse geweldig. Vooral die van Mairesse kon ik helemaal niet.

0634

Citaat van: Fabian op 28 juni 2013 - 11:48:51
Pole position zag ik ook staan bij de boekhandel. Dat wordt misschien het volgende boek, maar ik wacht eerst de bevindingen van jou af Jeroen!

Het ligt eraan. Als je nog niet zoveel weet van de geschiedenis van die tien coureurs die hij behandelt is het interessant en prima te lezen. Ken je de verhalen echter al, dan is het oude wijn in nieuwe zakken. En daar had ik last van.

Valt me een beetje tegen van Vergeer. Zijn andere F1 boeken zijn magistraal, dit is open deuren intrappen. Nogmaals, prima geschreven en informatief, maar zonder enige vorm van originaliteit, want dit is al 100 keer gedaan.

Bovendien hoort Nuvolari niet bij de tien grootste wereldkampioenen. Als je dat als centraal thema neemt, moet je niet over hem beginnen. Dat is raar.

Maar nogmaals, als je niet zoveel weet van deze mannen (Nuvolari, Ascari, Fangio, Brabham, Clark, Stewart, Lauda, Prost, Senna, Schumi) is het prima te happen. Maar ik had die verhalen persoonlijk al tien keer gelezen. Mijn boekenkast staat er vol van.

Fabian

Hmmm. Dan denk ik er nog eens over na.