Stel...Je wint 5 miljoen euro. Welke karretjes ga je halen?

Gestart door Franky R., 11 september 2012 - 18:57:19

« vorige - volgende »

Franky R.

Droomgarage...


Iedereen droomt er wel van.

De Lotto winnen [droom ik elke dag van... :P ] of misschien die onbekende, maar stinkend rijke oom of tante die jou geld nalaat.

Je ouders verwennen, een wereldreis maken, vliegbrevet halen of misschien wel autoracen. Bijna iedereen zou wel actie kunnen ondernemen, want gewoon op een strandstoel liggen kan altijd nog! ;)

Maar wat zou je daarna doen? Thuiskomen in je droomhuis met een grote garage voor vijf of meer auto's? En welke auto's zou je kopen? Plaats hier je top tien, die je per se in je droomgarage zou willen hebben.

Mijn top tien:

1. Ford Mustang 1965
2. Corvette convertible 1965
3. Dodge Charger R/T 1969
4. VW Kever Kubelwagen (Type 181)
5. Ferrari Mondial 8 1984
6. TVR Chimaera
7. McLaren F1
8. Ferrari F40
9. Nissan GT-R 2012
10. Mercedes C63 Estate (voor in de stad en de boodschappen)

Kootje

Voor normaal gebruik:

1, Porsche 991 Carrera 2s (2012)   
                 


Als investering:
 
2, Porsche 911 GT1 (1997)
3, Porsche Carrera GT (2004)
4, Ferrari Enzo (2002)



De klassiekers:

5, Porsche 550 Spyder (1953)
6, Porsche 356B Speedster (1954)
7, Mercedes 300SL Gullwing (1953)
8, Chevrolette Corvette C1 (1955)
9, Ford Thunderbird (1956)




Omdat "groene" auto's de toekomst hebben:

10, Porsche 918 RSR (2010)



Denk alleen niet dat ik 't red met slechts 5 miljoen  ;D

Wizard

Ik zou de helft inversteren in ontroerend goed. Wat huizen links en rechts. Het huis van mijn ouders betaal ik af evenals dat van mijn schoonmoeder. Mijn broertje en ik kopen ons een E30 (M3) circuitwagen. En, ikzelf, een een 159 TI als privéwagen.

T.Nuvolari

1) Ferrari Testarossa 1958


2) Porsche 356 Speedster


3) Ford Mustang (1965)


4) Ferrari Dino (1966)


5) VW T1


6) Jaguar Eagle E-type speedster (2011)


7) Ferrari F40 (1988)


8) Alfa Romeo Milano (1973)


9) Bugatti Type 50 (1931-'33)


10) Ford GT40 (2005-'06)

SDG

Tien droomauto's... daar zou ik eens goed moeten over nadenken, want ik heb daar eigenlijk nog nooit echt helemaal bij stilgestaan. Ik denk dat ik om te beginnen eerst eens een heel seizoen lang alle Formule 1-races ter plaatse zou gaan bekijken. Daarna zou ik wel zien.  ;)


T.Nuvolari

Oei, dan staat het fout op de link. Google afbeeldingen hé.
Het is in ieder geval die van de foto, voor de rest heb ik weinig verstand van die dingen.

Wizard

Geen verstand wel smaak!! Als ik deze zo zie, dan wordt het lijstje in dit topic weer een auto langer. Geweldig apparaat!!

Franky R.

Citaat van: SDG op 12 september 2012 - 14:03:15
Tien droomauto's... daar zou ik eens goed moeten over nadenken, want ik heb daar eigenlijk nog nooit echt helemaal bij stilgestaan. Ik denk dat ik om te beginnen eerst eens een heel seizoen lang alle Formule 1-races ter plaatse zou gaan bekijken. Daarna zou ik wel zien.  ;)


En denk eraan..Je hebt maar vijf miljoen... :P


Dat was ook de bedoeling, Kootje/MarC...Anders wordt het te makkelijk. ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 13 september 2012 - 11:15:02
Citaat van: SDG op 12 september 2012 - 14:03:15
Tien droomauto's... daar zou ik eens goed moeten over nadenken, want ik heb daar eigenlijk nog nooit echt helemaal bij stilgestaan. Ik denk dat ik om te beginnen eerst eens een heel seizoen lang alle Formule 1-races ter plaatse zou gaan bekijken. Daarna zou ik wel zien.  ;)
En denk eraan..Je hebt maar vijf miljoen... :P

Dat was ook de bedoeling, Kootje/MarC...Anders wordt het te makkelijk. ;)

Hehehe .... dat 1e lijstje was het lijstje van de auto's die ik écht graag zou hebben.
Wil best 'n nieuw lijstje maken, maaruh ..... heb ik dan 5 miljoen totaal of 5 miljoen om aan auto's te besteden ??
Dat zorgt namelijk ook weer voor 2 totaal andere lijstjes.
Heb ik slechts 5 miljoen totaal, dan zou ik hooguit 1/2 miljoen aan auto's besteden.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 13 september 2012 - 16:30:57

Hehehe .... dat 1e lijstje was het lijstje van de auto's die ik écht graag zou hebben.
Wil best 'n nieuw lijstje maken, maaruh ..... heb ik dan 5 miljoen totaal of 5 miljoen om aan auto's te besteden ??
Dat zorgt namelijk voor 2 totaal andere lijstjes.
Heb ik slechts 5 miljoen totaal, dan zou ik namelijk hooguit 1/2 miljoen aan auto's besteden.


Je wint "slechts" [niet zo hebberig, Kootje] 5 miljoen totaal...Dat had ik moeten verduidelijken, idd! :-X
Ik kom op 1,3 miljoen als ik naar mijn lijstje kijk...Zou ik het pragmatischer aanpakken, dan zou ik maar 4 a 5 auto's kopen. En dan idd. onder de half miljoen blijven.


Dan wordt het:


1. Corvette C2 Convertible [ca. 50.000 euro]

2. Subaru Impreza WRX STi 2004 [ca. 14.000 euro]

3. VW Type 181 [soort Legerkever. Schat ik op 10.000 euro]

4. Ferrari Mondial 8 [30.000 euro]

5. MB C63 AMG estate [met 6200 cc motor...dus niet de nieuwe, want die hebben zo'n waardeloze 5,5 V8-turbo. Schat ik op 75.000 euro]

6. Voor de grotere spullen een Toyota Landcruiser uit 1980...moet je kunnen kopen voor ca. 15.000 euro.


Toch nog onder de twee ton gebleven [ca. 195.000 euro totaal]... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 13 september 2012 - 16:36:48
Je wint "slechts" [niet zo hebberig, Kootje] 5 miljoen totaal...

;D ;D ;D

Oké, dat wordt 'n stuk lastiger, maar ik ga de uitdaging aan. ;)
Wordt vervolgd .....

Kootje

vervolg .....

Nou Franky, ik heb er de hele avond over nagedacht, en hoewel er best wel wat auto's zijn waarvan ik zeg: Jaaaaa, leuk !!!, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik maar 2 auto's zou kopen mocht ik de gelukkige winnaar zijn van E.5.000.000,-. De helft zou ik sowieso vastzetten tegen 'n mooie rente, de andere helft ging op aan 'n mooi huis, vakanties, vrienden/familie, en die 2 auto's. En dat zijn:

Voor dagelijks gebruilk: Porsche 991 Carrera 2s (2012) á E.110.000,-


Voor de fantastische Nederlandse zomers: BMW M3 Cabriolet (2010) á E.85.000,-




Franky R.

@Kootje,

Leuke auto's! Alleen die over de "fantastische Nederlandse zomers" snapte ik niet helemaal... :P ...Je kunt ook met die BMW M3 cabrio lekker richting zuid-Frankrijk rijden met de kap omlaag. ;)


Wel opvallend dat we allebei ongeveer evenveel uitgeven aan auto's [2 ton], maar dat ik er 6 heb tegen twee stuks van jou... ;D

Kootje

Citaat van: Franky R. op 14 september 2012 - 17:14:01
@Kootje,

Leuke auto's! Alleen die over de "fantastische Nederlandse zomers" snapte ik niet helemaal... :P ...Je kunt ook met die BMW M3 cabrio lekker richting zuid-Frankrijk rijden met de kap omlaag. ;)


Die fantastische NL zomers waarbij je toch wel 3 dagen open kunt rijden, waardoor 'n cabrio in dit land net zo nuttig is als 'n ijskast op de noordpool. ;)


CitaatWel opvallend dat we allebei ongeveer evenveel uitgeven aan auto's [2 ton], maar dat ik er 6 heb tegen twee stuks van jou... ;D

Exact evenveel zelfs.
Maar dat jij er dan 6 barrels voor koopt, tsja ...... daar kan ik ook niks aan doen. :P