Road to Brazil! WK kwali's

Gestart door T.Nuvolari, 08 september 2012 - 10:13:46

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

De Belgen speelden een slappe pot voetbal tegen een ultraverdedigend Wales. Toch 0-2 gewonnen. Weet niet of ze gewoon niet voluit gingen, want na 26min speelden we tegen 10 man i.p.v. de gebruikelijke 11. Komende dinsdag moet het beter.

Wat deden de Oranje knullen?

Kootje

2-0 gewonnen van Turkije.

Ik heb 't niet gezien, maar 't schijnt niet echt heel best geweest te zijn.
Wel goed in het creeeren van mogelijkheden, maar zeer slordig in de afronding.

Althans, dat is wat mij vandaag verteld is.

Fabian

Het viel mij allerminst mee wat Oranje gisteren liet zien. De verdediging was zwak in de eerste helft. Veel fouten en geen goede communicatie achterin, maar de Turken waren niet scherp genoeg om de fouten af te straffen. Eerste doelpunt van Nederland viel uit een corner die Van Persie goed binnen kopte.

Tweede helft meer kansen voor Nederland maar de laatste pass was niet zuiver of de afronding was niet perfect. Ik vond Robben erg goed spelen, veel dreiging. Uiteindelijk viel de 2-0 nog in de laatste minuten door een goede counter. De Turken waren op zoek naar de gelijkmaker en met een prachtige pass stuurt Strootman Narsingh weg die alleen op de keeper afgaat. Met een mooi stiffie wordt het 2-0. Martins Indi verdedigde overigens ook goed op het ene momentje na dat hij de bal bijna in eigen goal kopte, maar die bal haalde die ook knap van de lijn.


0634

ALs Nederlanders moeten we ook reeel zijn: dit is geen toplichting. De Belgen hebben simpelweg betere voetballers, maar door hun lage ranking moeten ze hun uiterste best doen om zich weer eens te kwalificeren. Zelf hoop ik dat ze er weer eens bij zullen zijn, al was het maar omdat ik Vertonghen en Alderweireld uiteraard het beste gun.

NL zal weinig betekenis spelen over twee jaar, ervan uitgaande dat ze zich plaatsen. De lichting achter de huidige herbergt echter nog wel wat aardige talenten dus te vrezen hoeven we ook weer niet.

gloudiesaurus

Wie weet wat er in 2 jaar tijd kan gebeuren Jeroen...

De aanval van Nederland is nog altijd top, alleen die verdediging  :o Gisteren zag het weer niet solide uit. Tegen Turkije gaat dat goed, maar tegen een topland?

België heeft een hele leuke lichting, jammer dat ze niet op het Euro 2012 stonden. Daar hoor je met deze selectie toch gewoon thuis. Over 4 jaar mogen er meer landen meedoen, kan België ook weer eens meedoen ;)

Hongarije uit voor Nederland nu, altijd lastig. En België tegen Kroatië, die moeten ze ook niet onderschatten...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Kootje op 08 september 2012 - 10:44:17
2-0 gewonnen van Turkije.

Ik heb 't niet gezien, maar 't schijnt niet echt heel best geweest te zijn.
Wel goed in het creeeren van mogelijkheden, maar zeer slordig in de afronding.

Althans, dat is wat mij vandaag verteld is.


Heb ik ook gehoord...Men vond het allemaal 'net-niet' en idd. onnodig slordig... :(

T.Nuvolari

Heb ik ook al gezegd gloudie. Of we moeten nog eens iets organiseren.

gloudiesaurus

WK Nederland/ België is iig. een stuk leuker dan een WK in Qatar of Rusland! Ik zou het toejuichen, en in 2000 was het toch ook een voetbalfeest.... 
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: M@rc op 08 september 2012 - 10:13:46
De Belgen speelden een slappe pot voetbal tegen een ultraverdedigend Wales. Toch 0-2 gewonnen. Weet niet of ze gewoon niet voluit gingen, want na 26min speelden we tegen 10 man i.p.v. de gebruikelijke 11. Komende dinsdag moet het beter.

Wat deden de Oranje knullen?


Ik moet toegeven dat ik België al héél lang niet meer heb zien voetballen, althans, geen complete wedstrijd. Maar ik hoor toch positieve geluiden of de Rode Duivels. En ze hebben een paar lekkere voetballertjes rondlopen. Misschien dat wereldniveau iets te enthousiast is maar op Europees niveau verwacht ik dat ze een potje kunnen breken. Het team waar zomaar overheen kon worden gewalst is het niet meer.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 08 september 2012 - 12:40:35
ALs Nederlanders moeten we ook reeel zijn: dit is geen toplichting. De Belgen hebben simpelweg betere voetballers, maar door hun lage ranking moeten ze hun uiterste best doen om zich weer eens te kwalificeren. Zelf hoop ik dat ze er weer eens bij zullen zijn, al was het maar omdat ik Vertonghen en Alderweireld uiteraard het beste gun.

NL zal weinig betekenis spelen over twee jaar, ervan uitgaande dat ze zich plaatsen. De lichting achter de huidige herbergt echter nog wel wat aardige talenten dus te vrezen hoeven we ook weer niet.

Het wordt tijd om, net als Duitsland, afscheid te nemen van de gevestigde orde en jong talent een kans te geven zich te ontwikkelen. Misschien dat je niet direct resultaten boekt maar ik denk wel op langer termijn. Krampachtig vasthouden aan het elftal zoals deze nu is, lijkt me geen meerwaarde. Bouw aan de toekomst!!

T.Nuvolari

Bezint eer ge begint. Wij hebben na een iets of wat geslaagd WK 2002 zowat 10 jaar verjongt, vernieuwd en nog eens herbegonnen.

T.Nuvolari

Gisteren Servië ingepakt met 0-3. Overwinning enkel op basis van 2de helft verdient, 1ste was echt niet best. Servië heeft gelukkig niet kunnen scoren, 2-0 na 20min had geeneens onverdiend geweest. Maar goed, we hadden het geluk aan onze kant. Goeie Courtois, Benteke, Chadli en Kompany. Mertens viel zeer verdienstelijk in. Hazard en Alderweireld waren niet best.

Schotland verliest van Wales, jammer dat Kroatië in de laatste 10min nog 2 doelpunten maakt tegen de Slovenen.

Jehoentelaar

Gisteren Nederland - Andorra in De Kuip bezocht. Draak van een wedstrijd, maar wel leuk om er een bij te zijn geweest.

Wizard

Altijd leuk om erbij te zijn. En eens. Zat weer eens niks in. En Schaken die debuteert.....kom op man! Had toch gehoopt op wat verbetering na het vertrek van BvM. Maar het is nog steeds huilen met de pet op.

Jehoentelaar

Mooie avond voor de lage landen! :)