Nieuw op de Pits? Stel jezelf hier voor!

Gestart door Enzo, 17 juli 2012 - 15:21:36

« vorige - volgende »

Newjoke

Ja bedankt, voel me errug welkom 😉
Ik zal me vast zo nu en dan melden👍

Fabian


-Nino-

#452
Hallo forumleden,

Ik heb mezelf aangemeld om het door mijzelf gemaakte document met jullie te delen: https://www.2pdf.nl/download/54f8557d5c749/Auto-%20en%20motorsport%20tv%202015.pdf
Een racekalender met tv-overzicht van 2015 (onder voorbehoud) 'printbaar' op één A4'tje. Als jullie goed kijken zien jullie daarin ook mijn echte naam.
Ik ben 25 jaar oud, in het dagelijks leven jurist en sportfanaat. De racesport heeft mij, naast vele andere sporten zoals hoofdzakelijk voetbal, wielrennen, tennis en darts, altijd geïnteresseerd (dankzij m'n vader). 
In de racesport houd ik mijzelf niet bezig met de technische snufjes, maar geniet ik vooral van trainingen en races. De eerste keer dat ik live een racewedstrijd zag op televisie was de Formule 1 race van Adelaide 1994, waarin Damon Hill Michael Schumacher uit de wedstrijd wipte maar vervolgens zelf ook uitviel. Tot en met het tijdperk Schumacher / Häkkinen / Coulthard heb ik de Formule 1 intensief gevolgd, daarna gematigd door onder andere de vele veranderde reglementen en circuits. Daarnaast keek ik destijds graag naar de DTM (Schneider, Winkelhock, Alzen, etc.); WRC (Mäkinen, Sainz, McRae, Kankunnen, Burns, Auriol); de CART (de Ferran, Vasser, Zanardi, Unser Jr, etc); Nascar (Gordon, Stewart, Wallace, Labonte, Earnhardt, etc.) en Truck-racing (Luostorinen, Kreutzpointner, Körber) Wat de autosport betreft probeer ik nu nog zo veel mogelijk te volgen, met een voorkeur voor Indycar en Nascar op ovals; F1 op de 'klassieke' circuits en endurance.
Wat interesseert mij dan niet? Onder meer autocross zoals de LOORRS en ook dragracing en 'monstertrucks' kunnen mij niet bekoren.   

Maar de autosport moet het bij mij toch vaak afleggen tegen de motorsport. Dat is en blijft voor mij toch de mooiste tak van racesport, ondanks dat ook hier veel veranderd is.
Opgegroeid in het tijdperk van de 125cc (Aoki, Alzamora, Sakata, Ueda, Raudies, Rossi), 250cc (Biaggi, Harada, Waldmann, Okada, Jacques) en de 500cc (Doohan, Criville, Beattie, Cadalora, Abe, Barros, etc.) + zijspannen (Webster, Biland, etc) en de superbikes (Fogarty, Chili, Slight, Edwards, Haga, Yanagawa, etc.). In al die jaren bijna alle races gezien en nu nog steeds met daarbij endurance. Ook keek ik destijds vaak motorcross (Bolley, Everts, Beirer), maar verhard gaat bij mij zeker voor onverhard.
Wat interesseert mij dan niet? freestyle motorcross.

Misschien een hele lap tekst, maar met de bijgevoegde namen hoop ik dat jullie ook even hebben teruggedacht aan die voor mij (misschien ligt het aan mijn leeftijd nu en destijds) geweldige tijd eind jaren 90, begin deze eeuw, waarin ik naast het kijken van veel racesport ook graag zelf coureurs nadeed op mijn fiets, op veldjes voetbalde en computerspelletjes speelde. Nu is er nog meer keuze op televisie, maar is er voor mij minder tijd. Daarom zal ik ook niet erg actief zijn op dit forum helaas, maar dit heb ik toch alvast met jullie gedeeld.

Nino





 
   

Perton

Welkom Nino!

Ligt trouwens niet aan je leeftijd hoor, ik ben niet veel ouder en denk helemaal niet met weemoed terug aan de jaren 90 ;)

gloudiesaurus

Welkom Nino!

Wat een brede interesse  :) Leuk om al die namen weer eens voorbij te zien komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Welkom Nino, maaruh .... één ding: Het was Schumacher die Hill uit de wedstrijd wipte, niet andersom. ;)

Fabian


Newjoke

Ik zal me zo nu en dan melden.
Misschien zelfs na iedere gp 😉

gloudiesaurus

Citaat van: Newjoke op 06 maart 2015 - 21:05:58
Ik zal me zo nu en dan melden.
Misschien zelfs na iedere gp

Leuk! Na de en tijdens de GP's is het hier altijd extra gezellig. Tussendoor natuurlijk ook  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Citaat van: Kootje op 05 maart 2015 - 19:24:03
Welkom Nino, maaruh .... één ding: Het was Schumacher die Hill uit de wedstrijd wipte, niet andersom. ;)
Inderdaad, zoals we van Schumacher gewend zijn.

Welkom Nino en Perton!
Peace out yo.

Zeeuw

Hallo allen! Na een tijdje meegelezen te hebben dan toch maar geregistreerd om mijn meningen met jullie te delen ;)

Zoals de nickname al doet vermoeden ben ik woonachtig in Zeeland. Ben werkzaam in België waar ik op een IT-afdeling werk van een grote naam in de automotive. Auto's zijn een passie van me en formule 1 volg ik sinds 1994. Groot fan van Michael Schumacher geweest (ik weet het... sorry  :P ) en een aantal GP's mogen bezoeken de laatste jaren. Voorheen geregistreerd geweest op het F1Racing.net forum, maar dat is al een paar jaar in ruste.

Ondanks dat de F1 steeds verder komt te staan van datgene wat ik onder de koningsklasse van de racerij versta blijft het toch mijn interesse hebben. En chauvinisme is me ook niet vreemd, dus benieuwd wat nr. 33 gaat klaarspelen dit jaar.

Nog vragen? Dan hoor ik het wel ;)


SDG

Citaat van: Zeeuw op 10 maart 2015 - 09:16:02
Hallo allen! Na een tijdje meegelezen te hebben dan toch maar geregistreerd om mijn meningen met jullie te delen ;)

Zoals de nickname al doet vermoeden ben ik woonachtig in Zeeland. Ben werkzaam in België waar ik op een IT-afdeling werk van een grote naam in de automotive. Auto's zijn een passie van me en formule 1 volg ik sinds 1994. Groot fan van Michael Schumacher geweest (ik weet het... sorry  :P ) en een aantal GP's mogen bezoeken de laatste jaren. Voorheen geregistreerd geweest op het F1Racing.net forum, maar dat is al een paar jaar in ruste.

Ondanks dat de F1 steeds verder komt te staan van datgene wat ik onder de koningsklasse van de racerij versta blijft het toch mijn interesse hebben. En chauvinisme is me ook niet vreemd, dus benieuwd wat nr. 33 gaat klaarspelen dit jaar.

Nog vragen? Dan hoor ik het wel ;)

Welkom op dit forum. Aangezien je uit Zeeland komt, is die grote naam in de automotive ongetwijfeld Volvo in Gent of heb ik het mis?

Zeeuw

Dan heb je het mis, al is het wel een goede gok. Werk voor Continental in Mechelen, hier zit een productieonderdeel voor ABS-systemen.  :)

gloudiesaurus

Welkom Zeeuw, leuk een echte F1-fan erbij  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is