Jouw column op GPPits

Gestart door Fabian, 13 augustus 2013 - 11:58:09

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 23:31:35
Eh nee niet dat ik weet. Maar als we specifiek de Verstappenfans beschuldigen van wat andere fans ook doen (Hamilton fans) of nog erger gedaan hebben (Schumacher fans) kan dat laatste als tegenargument gebruikt worden i.m.o..  Als Verstappen fans zich hetzelfde gedragen als ander F1 fans zie ik geen reden om (enkel) hen als hooligans te betitelen. Dit even los van het feit dat ik me geen problemen met hen noch met Hamilton fans kan herinneren.
Hoezo specifiek? Lees je de posts in dit topic expres zo slecht? ??? Er is niemand hier die alleen de zich misdragende Verstappenfans hooligans noemt. Alleen ging het in dit topic specifiek om Verstappen. Tsja, dan vind ik het vrij zinloos om elke post te eindigen met: "Disclaimer: andere coureurs hebben ook zich misdragende fans, die ook hooligans (of andere term naar keuze) genoemd dienen te worden". Maar dat zal ik bij deze voortaan wel doen. Zodat iedereen het allemaal snapt.

Disclaimer: andere coureurs hebben ook zich misdragende fans, die ook hooligans (of andere term naar keuze) genoemd dienen te worden

Kootje

Maken jullie er niet sowieso veel meer van dan dat 't eigenlijk is? ???

0634

#122
Citaat van: Perton op 12 januari 2015 - 23:52:26
Citaat van: Jeroen op 12 januari 2015 - 23:31:35
Eh nee niet dat ik weet. Maar als we specifiek de Verstappenfans beschuldigen van wat andere fans ook doen (Hamilton fans) of nog erger gedaan hebben (Schumacher fans) kan dat laatste als tegenargument gebruikt worden i.m.o..  Als Verstappen fans zich hetzelfde gedragen als ander F1 fans zie ik geen reden om (enkel) hen als hooligans te betitelen. Dit even los van het feit dat ik me geen problemen met hen noch met Hamilton fans kan herinneren.
Hoezo specifiek? Lees je de posts in dit topic expres zo slecht? ??? Er is niemand hier die alleen de zich misdragende Verstappenfans hooligans noemt. Alleen ging het in dit topic specifiek om Verstappen. Tsja, dan vind ik het vrij zinloos om elke post te eindigen met: "Disclaimer: andere coureurs hebben ook zich misdragende fans, die ook hooligans (of andere term naar keuze) genoemd dienen te worden". Maar dat zal ik bij deze voortaan wel doen. Zodat iedereen het allemaal snapt.

Disclaimer: andere coureurs hebben ook zich misdragende fans, die ook hooligans (of andere term naar keuze) genoemd dienen te worden
tja je kan me wem belachelijk proberen te maken, prima, maar er wordt niet meer gezegd dan 'Verstappenfans zijn hooligans'  en als reactie 'dat zijn wel meer racefans zoals die van Schumacher en Hamilton ook'. Lijkt mij geen rare reactie. Maar okee, wat Kootje zegt: zo spannend is het allemaal niet.

0634

Citaat van: Kootje op 13 januari 2015 - 05:55:56
Maken jullie er niet sowieso veel meer van dan dat 't eigenlijk is? ???

Waarschijnlijk wel ja.

Perton

#124
Citaat van: Jeroen op 13 januari 2015 - 05:58:55
tja je kan me wem belachelijk proberen te maken, prima, maar er wordt niet meer gezegd dan 'Verstappenfans zijn hooligans'  en als reactie 'dat zijn wel meer racefans zoals die van Schumacher en Hamilton ook'. Lijkt mij geen rare reactie.
Er wordt niet gezegd "Verstappenfans zijn hooligans". Er wordt gezegd "Er is een deel van de Verstappenfans dat zich heel erg weet te misdragen, en dat zijn hooligans." Dat heb ik je nu al een paar keer proberen duidelijk te maken, maar dat verschil wil je blijkbaar maar niet snappen. Als je dan zo halsstarrig blijft vasthouden aan dingen die helemaal nergens zijn gezegd, tsja dan ga ik het stiekem (of eigenlijk niet stiekem) een beetje belachelijk maken ja.

Maar dan nog blijf ik het raar vinden dat het expliciet moet worden vermeld dat andere coureurs ook rare fans hebben. Als er een bericht verschijnt over Ajaxfans die de boel weer eens hebben lopen slopen, zijn er toch ook geen reacties: "Ja maar Feyenoordfans misdragen zich ook"? Behalve misschien van Ajacieden. Ik snap de verontwaardiging echt niet. Tsja, je kan over het woordje hooligans vallen, maar daarvan heb ik al uitgelegd: dat woord gebruiken we voornamelijk omdat sjakie dat woord nou eenmaal in zijn column koos.

sjakie

Citaat van: sjakie op 12 januari 2015 - 10:34:32
Citaat van: Jozef op 11 januari 2015 - 01:17:11
Online waren het ook geen lieverdjes. Je had die website verstappenforum.nl of zo, en die leden deden dan af en toe een uitval naar een ander forum om rond te bazuinen hoe geweldig Jos Verstappen was en iedereen uit te schelden die het daar niet mee eens was. ^^

dat is waar ik op doelde: in 97 was ik actief op een buitenlands forum maar werd op een dag de toegang geweigerd. De dag ervoor had iemand iets geroepen over Jos Verstappen en kwam er een invasie van keffende Verstappen fans. Gevolg was dat iedereen met een IP adres in nederland geweigerd werd. Toen had ik het wel gehad met de Verstappen hooligans, van die gasten die onvoorwaardelijk fan zijn en iedereen neersabelen die iets over Verstappen te melden hadden zonder ook maar de boodschap te lezen. Hetzelfde wat er nu gebeurd is zal ik maar zeggen....

Laat ik deze er nog maar even bijhalen. Dit was mijn ervaring en daar doelde ik op. Ik heb nergens gezegd dat Verstappenfans per definitie hooligans zijn. Ervaring met fans van anderen heb ik niet maar ik kan mij voorstellen dat daar ook hooligans tussen zitten...

En het woord hooligans had ik inderdaad figuurlijk bedoeld hoewel er in bovenstaand voorbeeld in figuurlijke zin wel schade ontstond. overigens kon ik er twee dagen later wel weer in....

0634

@Perton, ik ben niet verontwaardigd maar never mind verder.

Racingnews365

Citaat van: gloudiesaurus op 11 januari 2015 - 01:20:21
Citaat van: Perton op 11 januari 2015 - 00:39:33
Laten we ook niet vergeten dat Eddie Jordan in 2004 doodsbedreigingen ontving van enkele Verstappen-fans omdat een stoeltje bij zijn team niet doorging. Dát zijn de Verstappen-hooligans.

Nou dat zijn er dan misschien 2-3 of geweest. Terwijl de Verstappen fanclub destijds 15.000 leden had. Ik vind Verstappen-hooligans erg ver gezocht.

Leuke discussie over 'fans'...maar focus ligt wel erg op het negatieve zoals Gloudiesaurus al aangeeft.

Ik denk dat je overal ter wereld gekken hebt die zich fan noemen en met de intrede van internet werd het alleen maar makkelijker om zich een platform te verschaffen. Jos Verstappen had hele trouwe fans, fanclub van 15.000 leden en ondanks dat zijn carrière tegenviel t.o.v. de verwachtingen in 1994, bleven ze achter Jos staan.

Er zitten altijd een paar rotte appels tussen die loze kreten riepen over het team van Arrows en de eigenaar. Dat zal niet anders zijn bij welke rijder dan ook, zeker als daar grote teleurstelling is over het niet bereiken van bepaalde resultaten of het verliezen van een stoeltje bij een team. M.b.t. buitenlandse fora en de invasie van Jos Verstappen fans destijds... tja, die maakten zich daar niet populair. Jos werd vaak gepresenteerd alsof hij Michael Schumacher was, terwijl buitenlanders naar Jos keken als een leuke, attractieve rijder maar niet meer dan een subtopper en alleen konden lachen als Jos weer eens met Michael vergeleken werd.

Laten we deze discussie hier wat positiever stemmen en omdraaien: Focussen op die 99% van de enthousiaste Verstappenfans overal ter wereld, die dagelijks op www.verstappenfans.nl en op Max zn pagina komen. Dat zijn de mensen die ons (en mij) enthousiast maken en waar we ons op moeten focussen.

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Perton

Uiteraard, en voor de goede orde, ik ben zelf ook altijd Verstappen-fan geweest. Dat ie als persoon wat dingen heeft gedaan waar ik niet zo achter sta, staat daar los van. Als coureur vind ik hem nog altijd de beste die Nederland ooit heeft gehad (met natuurlijk de hoop dat Max daar verandering in brengt). Nog altijd als mijn vrienden die geen autosportfan zijn mij vragen of Verstappen nou echt zo slecht was, dan verdedig ik hem met hand en tand dat hij vele malen beter was dan zijn resultaten deden vermoeden en hij ook absoluut geen grindbakcoureur was.

Het punt is alleen dat sjakie in zijn column een terloopse opmerking plaatste, een paar forummers (waaronder ikzelf) dat gevoel herkenden en daar een opmerking over maakten en vervolgens enkele mensen liepen te doen alsof er in algemene zin negatief werd gepraat over alle Verstappenfans. Wat gewoon totaal niet gebeurde. Daar verbaasde ik me wat over.

En daar stoor ik me ook wat aan. Alsof je iets niet mag zeggen, omdat het plotseling om een Nederlander gaat ofzo. Het is nou eenmaal zo dat Verstappen wat rotte fans had. Daar wordt wat over gezegd zonder dat men negatief is over zijn fans in het algemeen cq de coureur Verstappen. Maar dat mag dan plotseling niet, omdat andere coureurs ook rotte fans hebben. Ik mis de logica daarin volkomen. Da's dezelfde logica als een argument als: "Je mag niet negatief doen over Maldonado, want zelf heb je niet zoveel bereikt als hij." Maar goed, ik zal dan ook blijkbaar nooit meer op dit forum mogen zeggen dat ik een coureur slecht vind, omdat er ook andere slechte coureurs zijn.

0634

#129
Citaat van: Verstappenfans.nl op 13 januari 2015 - 13:08:50
Leuke discussie over 'fans'...maar focus ligt wel erg op het negatieve zoals Gloudiesaurus al aangeeft.

Ik denk dat je overal ter wereld gekken hebt die zich fan noemen en met de intrede van internet werd het alleen maar makkelijker om zich een platform te verschaffen. Jos Verstappen had hele trouwe fans, fanclub van 15.000 leden en ondanks dat zijn carrière tegenviel t.o.v. de verwachtingen in 1994, bleven ze achter Jos staan.

Er zitten altijd een paar rotte appels tussen die loze kreten riepen over het team van Arrows en de eigenaar. Dat zal niet anders zijn bij welke rijder dan ook, zeker als daar grote teleurstelling is over het niet bereiken van bepaalde resultaten of het verliezen van een stoeltje bij een team. M.b.t. buitenlandse fora en de invasie van Jos Verstappen fans destijds... tja, die maakten zich daar niet populair. Jos werd vaak gepresenteerd alsof hij Michael Schumacher was, terwijl buitenlanders naar Jos keken als een leuke, attractieve rijder maar niet meer dan een subtopper en alleen konden lachen als Jos weer eens met Michael vergeleken werd.

Laten we deze discussie hier wat positiever stemmen en omdraaien: Focussen op die 99% van de enthousiaste Verstappenfans overal ter wereld, die dagelijks op www.verstappenfans.nl en op Max zn pagina komen. Dat zijn de mensen die ons (en mij) enthousiast maken en waar we ons op moeten focussen.

Het mooie vond ik altijd dat ze overal te vinden waren, op iedere baan waar ter wereld, zag je de Verstappen vlaggen en de oranje-uitdossingen. Vond ik altijd wel leuk om te zien. Is ook leuk voor de rijder zelf denk ik.

Zelf ben ik in de Verstappen jaren twee keer op Spa geweest, 1995 (toen reed hij niet eens mee, maar waren er wel veul fans) en 2000, en het was altijd gezellig met de fans onderling. Ook op de zaterdagavond voor de race.

Racingnews365

Inderdaad, Nederlanders zijn wat dat betreft best trouw qua fans en ook qua omgang makkelijk is mijn ervaring.

In zijn algemeenheid is het altijd goed qua sfeer bij echte races. Ongeacht voor wie je fan bent of van welk land je afkomstig bent.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

gloudiesaurus

Tijdens de laatste GP in Abu Dhabi was zelfs al een Max vlag te zien  8)



8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Leuk verslag van Mats de Jong.Knap om jezelf zo gemotiveerd te houden. Ikzelf doe weleens mee aan 2 uur races en heb me soms moeten verbijten als ik weer eens een mindere kart had. Nu bij Coronel rijden ze met elektrische karts en die zijn igg allemaal gelijk qua motor prestatie wat het een stuk eerlijker maakt. Ik zag trouwens dat je het contra gewicht links in de sitepod stopte. Is dat niet nadelig voor je balans? Ik heb een rugkussen met loodstrips erin . Of mag dat bij jullie niet?