Wat voor waardevolle spullen-uit de F1-heb jij?

Gestart door SanderD, 27 mei 2012 - 16:52:26

« vorige - volgende »

SanderD

Ik las net een comment van Wizzard over dat 'ie vroeger blij was met een handtekening van Jean Alesi. Toen vroeg ik mij af; Zijn er nog andere mensen die iets waardevols uit de F1 hebben.

SanderD

Om maar af te trappen; Handtekening van Di Resta, Sutil, Petrov, Trulli en Fernando Alonso. Met die laatste ben ik toch wel blij.

Fabian

Handtekening van Christijan Albers, ik sta met Albers op de foto en heb in de Midland F1 mogen zitten. Daarmee houdt het wel op...

SanderD

Citaat van: Fabian van Tiel op 27 mei 2012 - 16:55:15
Handtekening van Christijan Albers, ik sta met Albers op de foto en heb in de Midland F1 mogen zitten. Daarmee houdt het wel op...

Nou, dat is toch ook niet niks. Ik zou ook best wel eens in een F1 willen zitten.

Kootje

Helemaal niets.
Mijn enige F1 memorabilia zijn 'n teamshirt van Spijker en Williams, en van die laatste ook nog 'n petje.
Alles zonder handtekening.

And that's it.

Maar goed, ik geef daar dan ook niets om.
Nooit gedaan ook, ook niet op andere gebieden als voetbal, muziek od.

Franky R.

Geen handtekeningen.


Wel veel petjes en polo's van diverse teams, oa. Minardi, Toyota, Christian Albers (vond de kleuren mooi, die blaaskaak moet ik nu nog niet), McLaren- Mercedes van Lewis Hamilton en diverse F1-modelauto's waaromder de Ferrari 312 T4 van Lauda en de F126 C2 van Gilles Villeneuve...

gloudiesaurus

Heb een heleboel F1 - schaalmodellen van Minichamps, enkele met handtekeningen van Jos Verstappen. Spaarde een aantal jaren geleden fanatiek, heb er de laatste jaren niets meer bijgekocht...
Tevens nog wat F1 - caps en kleding etc. Zoals een Lotus cap en een Williams trainingsjack.

Maar eigenlijk niets echt waardevols...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Een grote pic van Senna op Zandvoort in de Toleman van 84. Genomen in de pitstraat door een voormalig onderhoudsmedewerker daar die niet eens wist wie die toen nog tamelijk onbekende rijder was.

SDG

Om eerlijk te zijn, geen enkele. Ik heb een ruime collectie boeken en dvd's, een paar T-shirts en een gigantische collectie integrale wedstrijduitzendingen, maar niets unieks eigenlijk.

Edit: als ik toch precies wil zijn, ik heb hier thuis een programmaboekje liggen van het WTCC-weekend van vorig jaar in Zolder, met daarop de handtekeningen van voormalig F1-coureurs Gabriele Tarquini en Tiago Monteiro.

Fabian

Oooow als we over modelauto's gaan beginnen: Ik heb 15 Ferrari's schaal 1:18.
Daarnaast nog 15 Formule 1 bolides op schaal: 1x Irvine in Jaguar schaal 1:43 en ook nog een keer Irvine in de Jaguar 1:18
2x Schumacher. Eenmaal Ferrari en eenmaal Jordan waarin hij zijn eerste meters maakte.
Vettel(Red Bull), Verstappen(Arrows), Senna(McLaren), Massa(Sauber), Alonso(Renault), Kimi(McLaren), Heidfeld(Jordan), Ralf Schumacher(Williams), Da Matta(Toyota), Sato(BAR).
En dan heb ik nog een speciaal exemplaar van Jackie Stewart in zijn Matra. Die is afkomstig uit een oplage van 200.

Wizard

Heb nog wat modelautootjes op de studiekamer staan. Zal eens kijken wat ik kan plaatsen. Op zolder heb ik veel boeken, petjes, shirts en krantenknipsels liggen. Ook heb ik de allereerste Formule 1 blad. Deze kwam uit na de dood van Senna en er staat een special in. Het exemplaar heb ik altijd bewaard in folie. Geen haar op mijn hoofd die denkt om het weg te doen maar vraag me af wat deze waard is. Ik ben overigens een jaar of 10 lid geweest van het blad Formule 1 en heb deze netjes in dozen bewaart. Leuk om nog eens terug te lezen. Ook heb ik 2 special DVD's van Senna. Staat een documentaire op en de begrafenis van Senna. Ik moet bekennen dat mijn verzamelwoede enigszins is geslonken. Er is tenslotte geen plaats om alles uit te stallen en bovendien stegen de modellen van Minichamps explosief naar mate ze steeds populairder werden. Dan houdt het ergens op.

Mijn pronkstukken zijn:

- Ferrari 625 waar Umberto Maglioli ooit in reed. Uiteraard een schaalmodel  1:12. Deze is ontzettend fraai gedetailleerd.
- Ferrari 126C4. Dit was mijn eerste model. Ooit gekregen van mijn vader onderweg naar Italië. Zonde om mee te spelen dus de Ferrari heeft de doos nooit verlaten. Ik heb geen idee hoeveel lira dat ding heeft gekost maar het zal omgerekend een gulden of 10 zijn geweest maar het blijft mijn meest bijzonder exemplaar.

Oh, ik heb 3 hanttekeningen!!

1) Jean Alesi. Gekregen van mijn oom. Hij is begin jaren 90 doorgedrongen in de pit en heeft daar diverse coureurs gesproken. Hij is onlangs op 49-jarige leeftijd heen gegaan. Dit is het enige wat ik nog heb samen met een  gesigneerde Jos Verstappen T-Shirt. Mijn oom had een café in Swalmen en Formule 1 stond daar centraal. Hij had veel souveniers ophangen waaronder foto's van hem te samen met coureurs op plekken waar de meeste van ons nooit zullen geraken.
2) Gesigneerde Benetton T-shirt. Deze heb ik opgeborgen na 2 keer een meeting met Jos Verstappen. Zelden zo'n arrogante lul gezien. Mijn lidmaatschap heb ik meteen opgezegd en sindsdien kan hij niks goeds doen in mijn ogen.
3) Gesigneerde ansichkaart (Benetton 1994) van Schumacher. Integenstelling tot Verstappen openminded en te benaderen. Erg leuk persoon om te ontmoeten. Ik heb hem in Essen ontmoet, eind 1995. Schumacher had net getekend voor Ferrari. Ik had me nog voorgenomen om te zeggen dat ik geen fan van hem ben maar blij ben met zijn komst bij Ferrari maar je krijgt er geen fatsoendelijk woord uit als je zo'n man ontmoet. Zeker niet als 'kind'. Dat maakt indruk.

Overigens heb ik meer coureurs ontmoet daar ik mij regelmatig op circuits begeef. Zo heb ik Nick Heidfeld gezien na een demo op de Nordschleife, Bernoldi heb ik gezien op Zolder evenals Franck Montagny en zonder dat ik het in de gaten had stond ik te vertellen met Marc Gene (Worldseries by Renault -of was het nog Nissan??).

Figge

Ik heb eigenlijk helemaal geen echte spullen uit F1.
Mijn vrouw heeft een biografie van Mika Hakkinen, die zij in 2007 op Zandvoort bij DTM, na veel geduld heeft weten te laten signeren.
Zelf heb ik een lading schaalmodellen. Veel 1:18, nog veel meer 1:43.
Maar de pronkstukken zijn de 1:20 Tamiya die-casts. Incl. McLaren MP4-6 van Senna.

Schumivill

Schaalmodellen,boeken,een wielmoer van een Williams,een spoiler van de achtervleugel van een Pacific-illmor (1994),en ondertussen al van 66 Formule 1 piloten een handtekening gekregen,leukste daarvan zijn Schumacher,Mansell en Stirling Moss.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

KVDracer

Ik heb ook wel wat spullen, alleen geen ruimte om ervoor in te richten  :(
*Ik heb een 10-tal schaalmodellen 1:18 van M. Schumacher, waarvan een paar collectoritems.
*een 10-tal t-shirts, jassen, truien,.... van Ferrari en MS
*heel veel petjes van MS, ik denk van 2000 tot en met 2006 en dan nog  2010 (waarvan een paar dubbele, de ene om te dragen, de andere om in mijn kast te leggen   :-[ )
*Een levensgroot reclamebord van M;Schumacher voor Bridgestone (wat lang in mijn kamer heeft gestaan, tot ik gaan samenwonen ben  ::) )
*Alle F1 magazines "Formule1 het snelste blad van Nederland" van juli 1998 tot ergens in 2008 (maar die gaan nu weg met het oud papier)
*Alle races van 1987, 2005,2006 en dan nog een paar losse race op DVD
*Een Ferrari hemd getekend door A. Bertolini, nog steeds testrijder voor Ferrari en rijd voor hun in de 24u van Le Mans op dit moment.

Dat is het zo'n beetje

SDG

#14
Citaat van: KVDracer op 16 juni 2012 - 22:35:04
*Alle races van 1987, 2005,2006 en dan nog een paar losse race op DVD

Alle races van 1978 tot nu, plus nog wat losse races uit de voorgaande jaren. Ik spreek ondertussen in termen van een paar terabytes.

Daarnaast nog de officiële Formule 1-dvd's van 2003 tot 2011, de officiële videobanden van 1983-85-86-87, de Brunswick-dvd-collectie (1970-1980), alle F1 jaarboeken van Arjen Van Vliet van 1995 t.e.m. 2010 (met uitzondering van 2006), de officiële F1-jaarboeken van 2001-02 en 2004 tot en met 2011, de jaarboeken van Ulrich Schwab van 1967 t.e.m. 1985, 'L'annee Automobile' 1983-85-86, 'Fascination Formula 1' van Rainer Schlegelmilch en 'Grand Prix Story 1983' van Heinz Prüller.