Man of the match: Bahrein

Gestart door 0634, 22 april 2012 - 15:46:55

« vorige - volgende »

Wie vond jij de beste?

Vettel
2 (9.5%)
Raikkonen
17 (81%)
Grosjean
1 (4.8%)
Webber
0 (0%)
Rosberg
1 (4.8%)
Di Resta
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Niels_

http://www.youtube.com/watch?v=33_kBi3Q6N8

Dit geeft ook gewoon aan dat Rosberg een straf had moeten krijgen. Je ziet duidelijk dat Alonso al naar rechts aan het gaan is voor Rosberg naar daar stuurt.

Wizard

Moeilijk. Alonso zit nog achter Rosberg en Rosberg mag 1 keer van de lijn afgaan. Natuurlijk wel erg enthousiast van Rosberg en was een reprimande zeker op z'n plaats (net als Schumacher in Hongarij...hoezo inconsequent) maar een straf hoeft van mij niet per definitie. En al zeker niet na de race.

Niels_

Maar dat maakt niet uit of ie er nu al naast zat of niet. De officiële reden was 'dat de inhaalactie nog niet ingezet was voor Rosberg uitweek'. Ik weet niet wat je daarvan vindt, maar voor mij is de actie daar al wel ingezet. Net als bij Hamilton.

Overigens was ik wel verrast dat ze Alonso geen drive trough gaven voor z'n unsafe release, want die hinderde Perez echt wel.

Wizard

Officiële is een relatief begrip. Wat is de definitie die de FIA hanteert? Deze is bepalend. Ik denk dat zolang je er niet naast zit er geen sprake is van een officiële aanval. Alonso reed achter Rosberg en kon ook nog eens de andere kant kiezen.

0634

Citaat van: Ńiels op 24 april 2012 - 15:41:03
Maar dat maakt niet uit of ie er nu al naast zat of niet. De officiële reden was 'dat de inhaalactie nog niet ingezet was voor Rosberg uitweek'. Ik weet niet wat je daarvan vindt, maar voor mij is de actie daar al wel ingezet. Net als bij Hamilton.

Overigens was ik wel verrast dat ze Alonso geen drive trough gaven voor z'n unsafe release, want die hinderde Perez echt wel.
Bij Alonso heb ik het niet terug kunnen zien, want het filmpje is inmiddels verwijderd. Maar bij Hamilton was dat zeker niet het geval hoor. Rosberg gaat bij uitrijden van de bocht direct naar rechts en Hamilton volgt. Dat mag hij doen natuurlijk, maar je kan niet zeggen dat hij er al goed en wel naast zat toen Rosberg instuurde. Hamilton zat er gewoon achter. Wat mij betreft maakt dat alles uit. Het zou anders zijn als Lewis er naast zat, dan is het gewoon van de baan duwen.