Man of the match: Bahrein

Gestart door 0634, 22 april 2012 - 15:46:55

« vorige - volgende »

Wie vond jij de beste?

Vettel
2 (9.5%)
Raikkonen
17 (81%)
Grosjean
1 (4.8%)
Webber
0 (0%)
Rosberg
1 (4.8%)
Di Resta
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:25:52
Enaast is ernaast. Dus je mag wel iemand met twee, maar niet met 4 banden langs de baan duwen. Waar staat die regel dan precies?

Of dat ook 'n regel is dat weet ik niet, maar goed ..... dat zeg ik ook nergens.
Ik zeg dat ik het over de rand van het toelaatbare vind wat Rosberg deed, en dat van Alonso op het randje.


CitaatHet enige dat je kan zeggen, en dat was wel zo, is dat Rosberg daarna zijn lijn weer opzoekt, en dat is volgens mij tegen de nieuwe regels. Snap ik alleen niet waarom ze niet meteen straffen, maar goed.

Wellicht weten hun ook niet of dit uberhaupt tegen de regels was. ;) ;D

Wizard

Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:25:52
Enaast is ernaast. Dus je mag wel iemand met twee, maar niet met 4 banden langs de baan duwen. Waar staat die regel dan precies?

Alonso laat minimaal ruimte, Rosberg laat geen ruimte. Jij mag daar geen verschil in zien, ik wel.

CitaatHet enige dat je kan zeggen, en dat was wel zo, is dat Rosberg daarna zijn lijn weer opzoekt, en dat is volgens mij tegen de nieuwe regels. Snap ik alleen niet waarom ze niet meteen straffen, maar goed.

Dat vind ik nog het minst bezwaarlijk.

0634

Ik vind het ook geen probleem, maar je kan er een straf voor geven.

Enzo

Ik heb op Vettel gestemd, een dominante zegen waar ze enorm aan toe waren bij RB.
Eervolle vermelding voor de Lotus coureurs.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:25:52
Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 17:23:43
Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:19:21
Hoezo dan? Dat snap ik dan niet.

Bekijk de beelden.
Het is nogal 'n verschil of je iemand maar net met 2 wielen op het gras dringt of dat je iemand volledig van het circuit duwt.
Enaast is ernaast. Dus je mag wel iemand met twee, maar niet met 4 banden langs de baan duwen. Waar staat die regel dan precies?

Het enige dat je kan zeggen, en dat was wel zo, is dat Rosberg daarna zijn lijn weer opzoekt, en dat is volgens mij tegen de nieuwe regels. Snap ik alleen niet waarom ze niet meteen straffen, maar goed.

Er is zelfs in de regels gedefinieerd dat je pas als "off-track" wordt beschouwd als je met 4 wielen buiten de witte lijnen rijdt, dus lijkt me dat daar een groot verschil tussen is, ja.

Folkert

Citaat van: Jozef op 22 april 2012 - 17:43:39
Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:25:52
Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 17:23:43
Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:19:21
Hoezo dan? Dat snap ik dan niet.

Bekijk de beelden.
Het is nogal 'n verschil of je iemand maar net met 2 wielen op het gras dringt of dat je iemand volledig van het circuit duwt.
Enaast is ernaast. Dus je mag wel iemand met twee, maar niet met 4 banden langs de baan duwen. Waar staat die regel dan precies?

Het enige dat je kan zeggen, en dat was wel zo, is dat Rosberg daarna zijn lijn weer opzoekt, en dat is volgens mij tegen de nieuwe regels. Snap ik alleen niet waarom ze niet meteen straffen, maar goed.

Er is zelfs in de regels gedefinieerd dat je pas als "off-track" wordt beschouwd als je met 4 wielen buiten de witte lijnen rijdt, dus lijkt me dat daar een groot verschil tussen is, ja.

Ik heb Schumacher 2003 Hockenheim anders ook straffeloos offtrack mensen zien inhalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Het gaat ook niet om het buiten de baan inhalen, maar om het verschil tussen iemand met 2 of met 4 wielen buiten de baan dringen. ;)

Wizard

Ik denk dat we nu erg afdwalen. Gaat zich mij niet zozeer of Rosberg bestraft moet worden maar of de actie 'mag worden gezien' als valide argument, hem te kronen tot man van de race, mocht Rosberg's prestatie teniet worden gedaan door een straf.

Kootje

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 17:55:13
Ik denk dat we nu erg afdwalen. Gaat zich mij niet zozeer of Rosberg bestraft moet worden maar of de actie 'mag worden gezien' als valide argument, hem te kronen tot man van de race, mocht Rosberg's prestatie teniet worden gedaan door een straf.

Zelfs als er geen reprimande of straf volgt vind ik het geen valide argument.
Het gaat imo sowieso over de rand van het sportief toelaatbare, ongeacht of de FIA mijn visie volgt.
Voor mij kan Rosberg daarom nooit "Man of the Match" worden dit keer.
Dat Jeroen deze keuze wel maakt vind ik onbegrijpelijk, maar staat hem uiteraard vrij.
Ook als de FIA mijn visie wel volgt.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 17:30:12
Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:25:52
Het enige dat je kan zeggen, en dat was wel zo, is dat Rosberg daarna zijn lijn weer opzoekt, en dat is volgens mij tegen de nieuwe regels. Snap ik alleen niet waarom ze niet meteen straffen, maar goed.

Wellicht weten hun ook niet of dit uberhaupt tegen de regels was. ;) ;D
de regel is dat je wel terug mag, maar genoeg ruimte moet laten voor de andere auto. Dat deed Rosberg dan wel weer keurig ;)
maar goed, nog niks over een straf gehoord, ben benieuwd of ie er nog komt. Vond het eerlijk gezegd wel redelijk vergelijkbaar met was Schumacher bij Barichello deed in Hongarije

Wizard

@Kootje: Nou ja, of het valide is of niet, kun je bespreken. Maar als deze acties door de wedstrijdleiding worden bestraft is je argument toch teniet gedaan? Vandaar ook mijn vraag aan Jeroen. Ik blijf de keuze vrij apart vinden. Maar goed, we kunnen het nu eenmaal niet altijd eens zijn met elkander. Verder ben ik het eens met je, Kootje. En wat betreft Rosberg, ik vermoed een reprimande.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 22 april 2012 - 18:03:17
Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 17:30:12
Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:25:52
Het enige dat je kan zeggen, en dat was wel zo, is dat Rosberg daarna zijn lijn weer opzoekt, en dat is volgens mij tegen de nieuwe regels. Snap ik alleen niet waarom ze niet meteen straffen, maar goed.

Wellicht weten hun ook niet of dit uberhaupt tegen de regels was. ;) ;D
de regel is dat je wel terug mag, maar genoeg ruimte moet laten voor de andere auto. Dat deed Rosberg dan wel weer keurig ;)

Ik bedoelde eigenlijk het buiten de baan duwen van 'n concurent.
Hoe ver mag je gaan, en wanneer ga je te ver ??



monaco2011

ik heb net ff zitten terugkijken op youtube ( ) en k moet toch eigenlijk wel zeggen dat het eigenlijk ook wel Hamilton zn eigen schuld is. Maar goed, hopelijk geen straf, al is het eigenlijk wel verboden.
Geval Alonso vind ik lastiger te beoordelen omdat het haast  niet te zien is of Alonso naast Rosberg zit op het moment dat hij naar rechts stuurt. Als hij er al naast zat dan wordt ie dus gewoon door Rosberg van de baan gedrukt.

Wizard

Als ik de beelden terug zie, ga ik toch mee met Jeroen dat Rosberg daar knap verdedigd. En Hamilton eigenlijk wel tof voorbij gaat. Minder aan het handje dan ik aanvankelijk dacht.

Kootje

#44
Freeze het beeld op 5 seconden en dan zie je dat Lewis nog op de baan naast hem zit.


Overigens verwacht ik ook niet meer dan 'n reprimande, al zou ik 'n tijdstraf begrijpelijker vinden.
Zeker omdat hij 't tot 2x toe flikt.