Man of the match: Bahrein

Gestart door 0634, 22 april 2012 - 15:46:55

« vorige - volgende »

Wie vond jij de beste?

Vettel
2 (9.5%)
Raikkonen
17 (81%)
Grosjean
1 (4.8%)
Webber
0 (0%)
Rosberg
1 (4.8%)
Di Resta
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Wizard

Ik heb Alonso toch ook niet bestempeld als MOTR in Monza vanwege zijn actie op Vettel? Ik begrijp je vergelijk niet écht.

Kootje

#16
@Jeroen,

Dat was op de grens van het toelaatbare.
Hij liet Vettel daar nog genoeg ruimte waardoor hij lang niet volledig door het gras moest.

http://www.youtube.com/watch?v=-ombMoblIKg

Wizard

Kan wel zo zijn, maar het doet er niet toe. Ik heb Alonso destijds niet geprezen voor zijn actie, dus om mij daar nu mee te confronteren heeft geen enkele meerwaarde. Verder fik ik Rosberg ook niet af, maar vind het verdedigen, net als jou, geen valide argument om hem te kronen tot man van de race.

monaco2011

Mooi dat Rosberg agressie toont, maar op deze manier kan echt niet.
Man of the match?? toch maar Kimi, erg gaaf om hem weer vooraan te zien.

Kootje

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 16:46:34
Kan wel zo zijn, maar het doet er niet toe. Ik heb Alonso destijds niet geprezen voor zijn actie, dus om mij daar nu mee te confronteren heeft geen enkele meerwaarde. Verder fik ik Rosberg ook niet af, maar vind het verdedigen, net als jou, geen valide argument om hem te kronen tot man van de race.

Hallo, ik sta aan jou kant hoor.  ;D


Maar serieus, ik denk niet dat Jeroen z'n vergelijk op die manier bedoelde.
Ik heb het vermoeden dat hij Alonso's actie op zich vergelijkbaar vondt met die van Rosberg vandaag.
En aangezien niemand van ons, nee.... ook jij niet ;), daar problemen mee had. ::)

Echter, zoals de beelden al aantonen duwt Alonso Vettel maar net met 2 wielen op 't gras.
Dat vind ik iig totaal niet vergelijkbaar met Rosbergs acties waarbij hij zowel Hamilton en Alonso volledig naast de baan zet.
Alonso riep 't al heel mooi op de boordradio: HE DIDN"T LEAVE ME ANY ROOM, YOU ALWAYS HAVE TO LEAVE A LITTLE ROOM !!

Wizard

Ik val je ook niet aan. ;) En Alonso's actie was inderdaad net op het randje, Rosberg net erover.

0634

Hoezo dan? Dat snap ik dan niet.

Overigens zeg ik ook niet dat jíj dat als oneerlijk bestempelde hoor, maar ik heb er toen niet veel over gehoord. Ik zelf vond het prima, en heb hier ook niet zoveel problemen mee.

Wizard

Even over een andere boeg: Wat doe je als Rosberg door zijn acties een tijdstraf krijgt? Want dan vervalt je argument.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:19:21
Hoezo dan? Dat snap ik dan niet.

Bekijk de beelden.
Het is nogal 'n verschil of je iemand maar net met 2 wielen op het gras dringt of dat je iemand volledig van het circuit duwt.

0634

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 17:21:37
Even over een andere boeg: Wat doe je als Rosberg door zijn acties een tijdstraf krijgt? Want dan vervalt je argument.
Hoezo dan? Ik vind sowieso dat de FIA veel te streng straft tov dit soort incidentjes (alhoewel het de laatste tijd overigens meevalt hoor), dus zij mogen het too much vinden. Ik heb van Rosberg genoten vandaag. Zeker afgezet tegen een aantal bleke optredens van de gebruikelijke toprijders.


Wizard

Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 17:23:43
Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:19:21
Hoezo dan? Dat snap ik dan niet.

Bekijk de beelden.
Het is nogal 'n verschil of je iemand maar net met 2 wielen op het gras dringt of dat je iemand volledig van het circuit duwt.

Inderdaad. Alonso laat ruimte, Rosberg niet.

0634

Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 17:23:43
Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:19:21
Hoezo dan? Dat snap ik dan niet.

Bekijk de beelden.
Het is nogal 'n verschil of je iemand maar net met 2 wielen op het gras dringt of dat je iemand volledig van het circuit duwt.
Enaast is ernaast. Dus je mag wel iemand met twee, maar niet met 4 banden langs de baan duwen. Waar staat die regel dan precies?

Het enige dat je kan zeggen, en dat was wel zo, is dat Rosberg daarna zijn lijn weer opzoekt, en dat is volgens mij tegen de nieuwe regels. Snap ik alleen niet waarom ze niet meteen straffen, maar goed.

0634

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 17:25:28
Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 17:23:43
Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:19:21
Hoezo dan? Dat snap ik dan niet.

Bekijk de beelden.
Het is nogal 'n verschil of je iemand maar net met 2 wielen op het gras dringt of dat je iemand volledig van het circuit duwt.

Inderdaad. Alonso laat ruimte, Rosberg niet.
Ruimte? Met twee wielen door het gras is ruimte laten? Apart.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:24:11
Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 17:21:37
Even over een andere boeg: Wat doe je als Rosberg door zijn acties een tijdstraf krijgt? Want dan vervalt je argument.
Hoezo dan? Ik vind sowieso dat de FIA veel te streng straft tov dit soort incidentjes (alhoewel het de laatste tijd overigens meevalt hoor), dus zij mogen het too much vinden. Ik heb van Rosberg genoten vandaag. Zeker afgezet tegen een aantal bleke optredens van de gebruikelijke toprijders.



Dat wel. Maar meer door z'n gevecht met Di Resta dan door zijn eerdere acties. Dat gaat me net te ver. Closeracing en mooie gevechten kunnen ook zonder dat je elkaar compleet van de baan drukt.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:26:28
Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 17:25:28
Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 17:23:43
Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 17:19:21
Hoezo dan? Dat snap ik dan niet.

Bekijk de beelden.
Het is nogal 'n verschil of je iemand maar net met 2 wielen op het gras dringt of dat je iemand volledig van het circuit duwt.

Inderdaad. Alonso laat ruimte, Rosberg niet.
Ruimte? Met twee wielen door het gras is ruimte laten? Apart.

Vettel 'toucheert' het gras even waarna hij gewoon ruimte krijgt om naar binnen te komen. Rosberg duwt Hamilton en Alonso compleet naast de baan. Een significant verschil.