Sportwagen en uitlaatgeluid

Gestart door Franky R., 23 maart 2012 - 20:00:52

« vorige - volgende »

Sportwagens maken teveel geluid? Eens of oneens?

Een sportwagen onderscheidt zich met een tof geluid, blijven doen dus!!!
9 (69.2%)
Het Europees Parlement moet zich er niet mee bemoeien, die zakkenvullers!!!
2 (15.4%)
Sportgeluid, ok...maar mss. met een andere benadering?
1 (7.7%)
Welke sportgeluid? Het mag een tandje harder, hoor!
1 (7.7%)
Anders....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Kootje

Nou ja, appel en 'n ei ::)

Zat vanochtend ff CARFELLAS op Discovery te kijken, maar voor 'n goede Camaro ben je toch al gauw tussen de 20 en 25 mille kwijt.
Nou weet ik niet hoe goed jij in de slappe was zit, maar ik noem dat geen appel en 'n ei.  ;D

Wizard

Betreft het dan een gerestaureerd exemplaar?

Kootje

Yup

Voor diezelfde Camaro in opknapstaat ben je "maar" zo'n 8.000 kwijt.
Maar goed, dan moet je er nog voor 12.000 aan versleutelen en kom je alsnog op die 20 mille uit.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 18:07:01
Probleem is het verschepen en importeren. Daar kleven weer een boel kosten aan. In de VS koop je voor een appel en een ei een exemplaar waar je je in Nederland een slag in de rondte aan betaald. Ook daar worden benzineslurpers steeds minder populair. Ik verwacht zelfs dat de prijzen flink zullen dalen in de States. In Nederland zullen ze vroeg of laat, het rijden van benzineslurpende oldtimers aan banden gaan leggen. Ik geloof niet dat in een wereld dat groen kleurt, plaats is voor deze vervuilers, aldus groen-Nederland. Mocht Nederland afblijven van deze auto's, missen ze hun doel: groen rijden wordt beloond.


Die lui van 'groen-Nederland' moeten hun bek houden...Altijd vervuiler dit, vervuiler dat. Mag een mens zelf zijn hobby uitvoeren? En weten die groene sukkels wel hoe vervuild de bouw van een nieuwe auto is? Laat staan dat niemand weet op zo'n Prius over 25 jaar nog rijdt (niet dus)?!?


Laat mij maar in mijn Golf 1 uit 1981 rijden...Of een ander in zijn Kevertje uit 1965!


Dat soort betutteling kan ik missen als een gebroken been! >:( >:( >:( >:(


@Kootje,


CitaatVoor diezelfde Camaro in opknapstaat ben je "maar" zo'n 8.000 kwijt.[/size]Maar goed, dan moet je er nog voor 12.000 aan versleutelen en kom je alsnog op die 20 mille uit.



Dat klopt, maar als je het zelf doet kun je die 12000 spreiden over een periode. Je hoort daarom vaak dat men ergens 3, 5 of zelfs 10 jaar over heeft gedaan, om een auto in nieuwstaat te brengen.


Zelf heb ik dat ook gedaan met mijn Golf 1 Gti...Als was die een stuk beter, maar pas na twee jaar en ca. 1500 euro was ik tevreden. En toen kreeg ik een mega-bod... :P




Kootje

Citaat van: Franky R. op 21 april 2012 - 18:39:11
En weten die groene sukkels wel hoe vervuild de bouw van een nieuwe auto is? Laat staan dat niemand weet op zo'n Prius over 25 jaar nog rijdt (niet dus)?!?

Las 'n tijdje terug zelfs dat de bouw van 'n hybride al net zo vervuilend is als 'n benzine auto gedurende z'n gehele levensduur.
En dan hebben ze het nog niet eens gehad over wat te doen als die hybride idd rijp voor de sloop is.
De verwerking van al die accu's kan nooit goed voor het milieu zijn.

Daar komt dan ook nog steeds het benzineverbruik bij, en is er nog het stroomverbruik zelf natuurlijk.
Tenzij men daarvoor "groene" stroom gebruikt, komt er bij de opwekking daarvan ook 'n zware belasting van het milieu om de hoek kijken.
Hartstikke leuk die zogenaamde groene auto's, maar ook een grote farce.



Wizard

Citaat van: Franky R. op 21 april 2012 - 18:39:11
Die lui van 'groen-Nederland' moeten hun bek houden...Altijd vervuiler dit, vervuiler dat. Mag een mens zelf zijn hobby uitvoeren? En weten die groene sukkels wel hoe vervuild de bouw van een nieuwe auto is? Laat staan dat niemand weet op zo'n Prius over 25 jaar nog rijdt (niet dus)?!?

Hun hele beargumentatie staat bol van tegenstrijdigheden. Waarom is LPG zwaarder belast dan benzine terwijl LPG een schonere brandstof is terwijl de mate van vervuilen juist de reden is, waarom dieseleigenaren een vermogen over moeten maken aan Den Haag?!? Het is niks anders dan graaien, graaien en nog eens graaien. Zo is er een onderzoek geweest naar de levenscyclus, dus vanaf fabricage tot aan de ontmanteling, van een Prius, en blijkt deze meer te vervuilen dan een conventionele auto. Ook het electrisch rijden is minder zuinig dat wordt gepretendeerd. Niet alleen het produceren (denk ook aan de chemicalien, in accu's) maar ook het rijden. Een electrische auto mag dan geen CO2 uitstoten maar de productie van elektriciteit in veel landen niet erg schoon. In veel landen wordt elektriciteit opgewekt met zeer vervuilende kolencentrales. Het is allemaal relatief, mja, groen rijden is nu eenmaal een hype en uiteindelijk denkt/kijkt men niet naar de beurs maar is het de belastingvoordeel wat mensen uiteindelijk over de streep trekt. Dat 20 kilometer aan rijdende auto's constant moet remmen en uitaccelereren omdat 'Piet Prius' met 90, terug naar rechts gaat, boeit geen mens. Nee, ik ben geen voorstander van het groene gebeuren, juist omdat het tegenstrijdig is.

CitaatLaat mij maar in mijn Golf 1 uit 1981 rijden...Of een ander in zijn Kevertje uit 1965!

Dat is nog autorijden met gevoel. Beleving ten top. De huidige generatie auto's heeft weinig gevoel, beleving en los daarvan neemt hij het denken van mensen over. Ik heb weinig affiniteit met moderne technologie. Geef mij maar ouderwets trekken aan het stuur om er überhaupt beweging in te krijgen. Dat is autorijden!

CitaatDat soort betutteling kan ik missen als een gebroken been! >:( >:( >:( >:(

Wat denk je ik?

Franky R.

CitaatWaarom is LPG zwaarder belast dan benzine terwijl LPG een schonere brandstof is terwijl de mate van vervuilen juist de reden is, waarom dieseleigenaren een vermogen over moeten maken aan Den Haag?!?


Graaien, inderdaad!




CitaatOok het electrisch rijden is minder zuinig dat wordt gepretendeerd. Niet alleen het produceren (denk ook aan de chemicalien, in accu's) maar ook het rijden. Een electrische auto mag dan geen CO2 uitstoten maar de productie van elektriciteit in veel landen niet erg schoon. In veel landen wordt elektriciteit opgewekt met zeer vervuilende kolencentrales. Het is allemaal relatief, mja, groen rijden is nu eenmaal een hype en uiteindelijk denkt/kijkt men niet naar de beurs maar is het de belastingvoordeel wat mensen uiteindelijk over de streep trekt.


Klopt, want in landen die geen subsidie kennen voor auto's als de Prius en Ampera, worden deze auto's nauwelijks verkocht. Wat een verrassing, he! ::)


CitaatDat is nog autorijden met gevoel. Beleving ten top. De huidige generatie auto's heeft weinig gevoel, beleving en los daarvan neemt hij het denken van mensen over. Ik heb weinig affiniteit met moderne technologie. Geef mij maar ouderwets trekken aan het stuur om er überhaupt beweging in te krijgen. Dat is autorijden!


Als je aan het stuur moet trekken, dan zou ik het e.e.a. nakijken... ;D ...Maar ik begrijp wat je bedoelt, hoor!
Ik vind zo'n Kever of Golf gewoon een echte auto. Ik weet nog dat een maat zijn 206 naar de garage moest brengen, wegens een noodzakelijke SOFTWARE-UPDATE!!!


WTF?! :o


Kijk, ik durf best toe te geven dat sommige nieuwe auto's mij wel geweldig lijken...Zo'n Nissan GT-R of een Mercedes C63 AMG (met 6.3 Liter V8, niet dat idiote 5.5 twinturbo rotzooi)...Maar ik ben (nog) geen miljonair, en dan kies je eerder voor iets praktischer, betaalbare oudere auto en wat je bovendien zelf kunt onderhouden.


Kijk maar naar Jimmy en zijn 944...Met een 911 van 2 jaar oud, had hij zich er niet aan gewaagd hoor!


Wizard

Allemaal waar, mja, met de huidige benzineprijzen moet en kilometers wat ik ga rijden, moet ik er vroeg of laat toch aan geloven.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 23 april 2012 - 18:55:47
Allemaal waar, mja, met de huidige benzineprijzen moet en kilometers wat ik ga rijden, moet ik er vroeg of laat toch aan geloven.


Dus je rijdt binnenkort een VW Polo 'slowmotion'?... :P

Wizard

Never!! Ben sowieso geen (moderne) VW-liefhebber. Als ik al moderner ga rijden dan iets met een beetje pit en sowieso blijf ik weg van alles waar 'ECO' in voorkomt. Dat is weer het andere uiterste.

JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 23 april 2012 - 18:48:49
Met een 911 van 2 jaar oud, had hij zich er niet aan gewaagd hoor!

Klopt die klappen uit elkaar  ;)


http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0
Dit is ook zo'n mooi filmpje van Top Gear over de Prius  :)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 25 april 2012 - 10:59:46
Citaat van: Franky R. op 23 april 2012 - 18:48:49
Met een 911 van 2 jaar oud, had hij zich er niet aan gewaagd hoor!

Klopt die klappen uit elkaar  ;)


http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0
Dit is ook zo'n mooi filmpje van Top Gear over de Prius  :)


Typisch Clarkson met zijn achterlijke vergelijkingen... ::) ...De M3 is gemaakt om te accelereren van bocht naar bocht. De Prius is gebouwd om brandstofbesparend te zijn bij constante snelheden. Dus om nou de racen met een standaard Prius?!

Franky R.


JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 26 april 2012 - 12:12:33
Citaat van: JimmySPA op 25 april 2012 - 10:59:46
Citaat van: Franky R. op 23 april 2012 - 18:48:49
Met een 911 van 2 jaar oud, had hij zich er niet aan gewaagd hoor!

Klopt die klappen uit elkaar  ;)


http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0
Dit is ook zo'n mooi filmpje van Top Gear over de Prius  :)


Typisch Clarkson met zijn achterlijke vergelijkingen... ::) ...De M3 is gemaakt om te accelereren van bocht naar bocht. De Prius is gebouwd om brandstofbesparend te zijn bij constante snelheden. Dus om nou de racen met een standaard Prius?!

Ging erom een Prius die snel rijdt verbruikt meer als een M3 (die een veel groener accutje heeft) even hard rijdt  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE