Euro 2012

Gestart door gloudiesaurus, 02 december 2011 - 19:19:07

« vorige - volgende »

Wizard

Denk je écht dat Nederland kan winnen? Ik wil ze niet onderschatten en uiteindelijk kan alles, maar hetgeen wat ik heb gezien vind ik niet overtuigend.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:16:24
Sinds het WK? Geen idee. De meeste samenvattingen van de pouleduels, geldt eigenlijk voor de meeste landen. De spelers zelf in clubverband op Sport.

Ok. Ik heb wel -bijna- iedere wedstrijd gezien van Italië, wellicht dat daar het verschil van mening uit voortvloeit. Daarmee wil ik niet insinueren dat ik, omdat ik de wedstrijden wel heb gezien, het per defintie bij het rechte eind heb. Italië heeft een relatief jong team dus tegen de oudere betere teams kunnen ze het best lastig krijgen. Dus wie weet dat je inderdaad gelijk krijgt met het nog niet rijp genoeg zijn.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 11:21:24
Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:16:24
Sinds het WK? Geen idee. De meeste samenvattingen van de pouleduels, geldt eigenlijk voor de meeste landen. De spelers zelf in clubverband op Sport.

Ok. Ik heb wel -bijna- iedere wedstrijd gezien van Italië, wellicht dat daar het verschil van mening uit voortvloeit. Daarmee wil ik niet insinueren dat ik, omdat ik de wedstrijden wel heb gezien, het per defintie bij het rechte eind heb. Italië heeft een relatief jong team dus tegen de oudere betere teams kunnen ze het best lastig krijgen. Dus wie weet dat je inderdaad gelijk krijgt met het nog niet rijp genoeg zijn.
met Italië weet je het nooit. Zijn nooit echt topfavoriet, maar staan toch geregeld weer ergens in een finale. Maar hoezo zie jij bijna iedere wedstrijd van italië en waar?

Wizard

Omdat ik Italiaan ben. ;) En via livestreams, betaald TV alsook de RAI. Er is altijd wel een weg te vinden naar het bezichtigen van een wedstrijd.

Enzo

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 11:17:49
Denk je écht dat Nederland kan winnen? Ik wil ze niet onderschatten en uiteindelijk kan alles, maar hetgeen wat ik heb gezien vind ik niet overtuigend.

Waarom niet? We hebben misschien wel de sterkste voorhoede/middenveld van het moment, dus zolang we aanvallen komt het goed.... ::)

Wizard

De verdediging is echter zo lek als een vergiet. ;) Daarnaast lijkt positiespel een vreemd begrip. Heitinga in de aanval en niet op z'n plaats om de counter op te vangen...zulk soort grappen...Ik ben niet overtuigd van het spel van Nederland.

monaco2011

Citaat van: Enzo op 05 december 2011 - 19:46:09
Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 11:17:49
Denk je écht dat Nederland kan winnen? Ik wil ze niet onderschatten en uiteindelijk kan alles, maar hetgeen wat ik heb gezien vind ik niet overtuigend.

Waarom niet? We hebben misschien wel de sterkste voorhoede/middenveld van het moment, dus zolang we aanvallen komt het goed.... ::)
nou, dat middenveld is helaas niet echt gebaseerd op aanvallen. Ze moeten gewoon met de punt naar voren gaan spelen, met van Persie of vd Vaart naast Sneijder. Iig weer lekker gaan voetballen zoals nederland dat altijd doet en niet zoals op het WK, want dat was ondanks de goede resultaten echt niet om aan te zien. Duitsland heeft ook geen geweldige verdedigers, maar die lossen het heel anders op.

0634

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 20:32:08

nou, dat middenveld is helaas niet echt gebaseerd op aanvallen. Ze moeten gewoon met de punt naar voren gaan spelen, met van Persie of vd Vaart naast Sneijder. Iig weer lekker gaan voetballen zoals nederland dat altijd doet en niet zoals op het WK, want dat was ondanks de goede resultaten echt niet om aan te zien. Duitsland heeft ook geen geweldige verdedigers, maar die lossen het heel anders op.
In Duitsland zit gewoon veel meer voetbal. Het NL onder van Marwijk is toch vooral veel geënt op reageren. Vier verdedigers, een blok van twee ervoor, en daarvoor dan wat creatieve klasse, die het in feite maar een beetje moeten uitzoeken. Het Duitse voetbal speelt veel meer totaalvoetbal.

Niet dat NL niet ver kan komen hoor, als Robben, Persie, VdVaart en Sneijder fit en in vorm zijn, heb je vier wereldtoppers. Maar als er wat wegvalt van die vier (en dat gebeurt nogal eens) komt er middelmaat voor terug.

0634

Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 11:21:24
Ok. Ik heb wel -bijna- iedere wedstrijd gezien van Italië, wellicht dat daar het verschil van mening uit voortvloeit. Daarmee wil ik niet insinueren dat ik, omdat ik de wedstrijden wel heb gezien, het per defintie bij het rechte eind heb. Italië heeft een relatief jong team dus tegen de oudere betere teams kunnen ze het best lastig krijgen. Dus wie weet dat je inderdaad gelijk krijgt met het nog niet rijp genoeg zijn.
Naja, jij zal ze waarschijnlijk beter kunnen inschatten dan ik, dat sowieso, maar ik kan me niet voorstellen dat zij al bij machte zijn om Duitsland en Spanje (in mijn ogen de twee beste teams) al te kunnen kloppen. Al blijft Italie altijd een land om rekening mee te houden.

Als ik het zou moeten zeggen denk ik Duitsland. Spanje is net zo goed, misschien zelfs een toefje beter, maar het is historisch gezien nou eenmaal lastig gebleken om na grote successen te blijven winnen. De honger wordt toch net wat minder soms. Deze Duitsers hebben nog niets gewonnen.

Maar ach, het blijft koffiedik kijken, zeker zo ver van te voren. Het heeft ook gewoon te maken met wat geluk, blessures, schorsingen, vorm van de dag, etc, etc..

gloudiesaurus

Ik zie in Duitsland/ Spanje ook de grote favorieten met daarachter een hele batterij andere teams waaronder Nederland.

Spanje draait op het moment wat minder, maar dat zie je ook bij Barcelona. En Spanje is toch een soort van Barcelona zonder Messi  ;)

Duitsland draait gewoon heel goed en zijn levensgevaarlijk. Maar vergeet niet dat Duitsland - Nederland een thuiswedstrijd voor Duitsland was, en dat Nederland Robben/ Van Persie/ Van der Vaart mistte en Sneyder niet in goede doen was. Zonder die 4 is Nederland gewoon lang zo gevaarlijk niet...

Hopelijk is de "grote 4" fit in Oekraïne/ Polen, we hebben ze iig. nodig tegen Portugal/ Duitsland/ Denemarken.

Denemarken hebben een leuke jongen ploeg, Duitsland is levensgevaarlijk, en tegen Portugal heeft Nederland het altijd moeilijk. Nee de volgende ronde halen voor Nederland zal al een hele tour worden. Al zeiden we dat ook in 2008 (poule met Italië, Frankrijk, Roemenië), en toen ging het de laatste wedstrijd al nergens meer over omdat Nederland al gekwalificeerd was...

En Talie is aan het verjongen, doen ze goed, want die club van 2006 heeft zijn beste tijd gehad... En Italie heeft ook enkele levensgevaarlijke spelers met Mario Balotellivan Manchester City bijv.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens vind ik het wel jammer dat Nederland niet in Polen heeft geloot, naar de Oekraïne afreizen is toch een stuk duurder/ minder aantrekkelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 22:43:53
Citaat van: Wizard op 05 december 2011 - 11:21:24
Ok. Ik heb wel -bijna- iedere wedstrijd gezien van Italië, wellicht dat daar het verschil van mening uit voortvloeit. Daarmee wil ik niet insinueren dat ik, omdat ik de wedstrijden wel heb gezien, het per defintie bij het rechte eind heb. Italië heeft een relatief jong team dus tegen de oudere betere teams kunnen ze het best lastig krijgen. Dus wie weet dat je inderdaad gelijk krijgt met het nog niet rijp genoeg zijn.
Naja, jij zal ze waarschijnlijk beter kunnen inschatten dan ik, dat sowieso, maar ik kan me niet voorstellen dat zij al bij machte zijn om Duitsland en Spanje (in mijn ogen de twee beste teams) al te kunnen kloppen. Al blijft Italie altijd een land om rekening mee te houden.

Als ik het zou moeten zeggen denk ik Duitsland. Spanje is net zo goed, misschien zelfs een toefje beter, maar het is historisch gezien nou eenmaal lastig gebleken om na grote successen te blijven winnen. De honger wordt toch net wat minder soms. Deze Duitsers hebben nog niets gewonnen.

Maar ach, het blijft koffiedik kijken, zeker zo ver van te voren. Het heeft ook gewoon te maken met wat geluk, blessures, schorsingen, vorm van de dag, etc, etc..

Nou ja, ik mag Italië dan redelijk kunnen inschatten, de tegenstanders niet (allemaal). Dus we zijn evenver van huis. Italië speelde overigens gelijk tegen de Duitsers, waren incompleet en vond ze beter.

Folkert

Om het EK weer om hoog te halen : GOOOO NEDERLAND :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ik ben erg benieuwd! Tot nu toe vind ik Nederland inspiratieloos voetballen.

Overigens: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ek-2012/12265265/___EK-deelname_Itali_op_de_tocht___.html

Fabian

Van Persie in de spits. Wel of geen goede keuze van Bertje? Ikzelf had liever Huntelaar in de spits gehad.