Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Nog een topic over een jong talent uit Nederland.

Robin Frijns, vorig jaar Europees Formule  BMW - kampioen en nu Europees Formule Renault 2.0

CitaatPaul Ricard 16/9 – 18/9


Robin Frijns is de nieuwe kampioen in de Formule Renault 2.0l Eurocup. De snelle Nederlander won de tweede race van het weekend op het HTTT-circuit van F1-baas Bernie Ecclestone waarna hij niet meer te achterhalen is door de concurrentie. Frijns werd afgelopen jaar kampioen in de Formule BMW en heeft opnieuw een mooie titel op zijn al indrukwekkende cv gezet.

Titelkandidaat Carlos Sainz Junior trainde de pole position voor de tweede race, maar Frijns bleef goed bij met de tweede tijd. In de openingsfase van de race leidde de Spanjaard, maar de druk werd flink opgevoerd door de Hollander. In de zesde ronde verschalkte Frijns zijn concurrent en reed naar opnieuw een overwinning. Dat was voldoende voor het voortijdig binnenslepen van het prestigieuze kampioenschap. Met de titel is een bedrag van 500.000 euro gemoeid waarmee een zitje in de Formule Renault 3.5 kan worden betaald.

Hij ligt dus goed op schema  :) Hopelijk kan hij volgend jaar de stap maken naar Formule Renault 3.5, in deze klasse kom je al (als je het goed doet) in de picture van de F1 - teams...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje


Wizard

Netjes!! Hopen dat er nu eens een Nederlander doorbreekt op jonge(re) leeftijd. Dat zou een boost geven aan de populairiteit van de F1!!

gloudiesaurus

Frijns lijkt goed op weg, zeker met 500.000 euro aan prijzengeld...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

1e race 4e en de snelste ronde en de tweede race heeft hij dominant gewonnen! Dat beloofd wat! Hij blijft hiermee mannen als Bianchi en Sam Bird voor. Zitten toch in de talentenprogramma's bij Ferrari en Mercedes.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 06 mei 2012 - 22:58:05
1e race 4e en de snelste ronde en de tweede race heeft hij dominant gewonnen! Dat beloofd wat! Hij blijft hiermee mannen als Bianchi en Sam Bird voor. Zitten toch in de talentenprogramma's bij Ferrari en Mercedes.
Dit is hoopgevend. Hoop dat er ook een Formule 1 team met deze jongen aan de slag wil gaan en hem goed wil begeleiden.

Sabai

Heb gisteren 2 vermakelijke races gezien  :) Frijns  reed erg sterk alleen de zege kwam een beetje met een gelukje.

Fabian

Citaat van: Sabai op 07 mei 2012 - 18:52:39
Heb gisteren 2 vermakelijke races gezien  :) Frijns  reed erg sterk alleen de zege kwam een beetje met een gelukje.
Geluk moet je soms hebben.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 07 mei 2012 - 18:52:39
Heb gisteren 2 vermakelijke races gezien  :) Frijns  reed erg sterk alleen de zege kwam een beetje met een gelukje.

Waar heb je het gezien? En hoezo een gelukje want dat heb ik niet meegekregen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

#9
Citaat van: gloudiesaurus op 07 mei 2012 - 21:00:32
Citaat van: Sabai op 07 mei 2012 - 18:52:39
Heb gisteren 2 vermakelijke races gezien  :) Frijns  reed erg sterk alleen de zege kwam een beetje met een gelukje.

Waar heb je het gezien? En hoezo een gelukje want dat heb ik niet meegekregen  :)


Ik heb het op eurosport kunnen kijken zapte er toevallig langs :)
Met het gelukje bedoel ik dat op het moment dat Frijns 2 lag, de leider die op zo'n 3 seconden voor hem lag uitviel door een technisch probleem . Ze reden op dat moment exact dezelfde pace dus het had een stuk lastiger voor hem geweest om te winnen.Al had het wel gekunt hij reed erg goed vond ik. Wat ik erg leuk vond om te zien was hoe frijns zijn inhaal acties opbouwde en vervolgens voorbij ging. Vooral de eerste race was dat zo want hij kwam van p 16 naar p 4  .

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 06 mei 2012 - 22:58:05
1e race 4e en de snelste ronde en de tweede race heeft hij dominant gewonnen! Dat beloofd wat! Hij blijft hiermee mannen als Bianchi en Sam Bird voor. Zitten toch in de talentenprogramma's bij Ferrari en Mercedes.

Zeker netjes. ::)
En wat die Bianchi en Bird betreft, die reden vorig jaar nog (niet geheel onverdienstelijk) GP2.
Zijn dus idd geen kleine jongens.

gloudiesaurus

Leuk dat er een Nederlander mee kan komen op hoog autosport niveau, ik ga hem dit jaar eens goed volgen. Frijns is tot nu toe in elke klasse waarin hij reed kampioen geworden...

Hij scheen al een aanbod van het F1-team van Caterham te hebben gehad, om in het talentenprogramma te komen daar en en een soort van demonstratiecoureur te worden. Hij heeft dit geweigerd met het oog op de toekomst.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 08 mei 2012 - 21:48:30
Hij scheen al een aanbod van het F1-team van Caterham te hebben gehad, om in het talentenprogramma te komen daar en en een soort van demonstratiecoureur te worden. Hij heeft dit geweigerd met het oog op de toekomst.
Goede keus geweest denk ik. Bij Caterham kom je nu niet echt aan rijden toe en daarnaast lijkt demonstratiecoureur mij een beetje een ondankbaar baantje. Als je wil groeien moet je constant kunnen rijden en niet als demonstratiecoureur rondrijden.

Matthijs

Als hij dit jaar zo goed blijft presteren lijkt het me goed als hij een contract voor 2014 in de F1 probeert te regelen om dan nog verder te rijpen (en aan de pirelli's te wennen) in de GP2. Geen overhaast debuut in de formule 1. Met uitzondering van Hamilton en Kobayashi hebben alle debutanten de laatste jaren een low profile debuut gehad.

gloudiesaurus

Zou wel goed zijn om later een connectie te vinden met een F1-team dat hem kan ondersteunen om bijv. een goed GP2-team te vinden. Daarnaast zijn wat F1 - testkilometers later ook nooit weg. Maar nu doet hij er goed aan om zich te concentreren op de Renault World Series, als dat goed gaat dan komt de Formule 1 vanzelf.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is