Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Wings op 29 september 2019 - 11:11:43
Kampioen! Maar wat is het waard? Nyck is niet goed genoeg gebleken om door te stromen naar de Formule 1 dus het doel is niet gehaald. Volgend jaar Formule E bij Mercedes.
Ik vind 'blijken' wel wat zwaar aangezet. Ik denk ook niet dat Nyck goed genoeg is maar ik vond de juniorcarrière van Albon ook niet heel overtuigend en kijk nu eens.

Wings

Hoe je het ook wendt of keert, hij rijdt geen F1. Albon vond ik trouwens wel weer een talentje.

Sphinx

Het grappige is dat de carrières van Albon en Nyck heel veel op elkaar lijken. Allebei afgezwaaid bij een talentenpool, allebei door persoonlijke sponsoring actief kunnen blijven in de GP2/F2. Albon heeft alleen de titel niet gepakt en de FE laten schieten omdat hij op het juiste moment een telefoontje kreeg. Nyck heeft wel die titel, maar kreeg te laat contacten met Mercedes, zodat zijn telefoontje wel over de FE ging  :)

Overigens vind ik dat er op diverse media een nogal negatieve teneur heerst.  "Ja hij is kampioen, nou en hij gaat niet naar de F1". Er is heus wel meer dan F1 en zoals Russell helaas heeft ondervonden, F2 kampioen en achteraan knetteren is ook niet alles
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

En Nyck de Vries Formule 2 kampioen!

Christian Horner zei dit:
CitaatHij doet al een tijdje mee in de F2. Hij heeft er al heel wat seizoenen opzitten. Dat is altijd iets wat meegewogen wordt. Hij wordt nu wel kampioen, maar in een startveld dat waarschijnlijk van relatief matige kwaliteit is.

Natuurlijk is het knap wat De Vries dit jaar doet maar Horner slaat de spijker ook wel op zijn kop vind ik. Als je het veld vergelijkt met vorig jaar dan is dit jaar toch veel minder.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 30 september 2019 - 19:25:24
Het grappige is dat de carrières van Albon en Nyck heel veel op elkaar lijken. Allebei afgezwaaid bij een talentenpool, allebei door persoonlijke sponsoring actief kunnen blijven in de GP2/F2. Albon heeft alleen de titel niet gepakt en de FE laten schieten omdat hij op het juiste moment een telefoontje kreeg. Nyck heeft wel die titel, maar kreeg te laat contacten met Mercedes, zodat zijn telefoontje wel over de FE ging  :)

Overigens vind ik dat er op diverse media een nogal negatieve teneur heerst.  "Ja hij is kampioen, nou en hij gaat niet naar de F1". Er is heus wel meer dan F1 en zoals Russell helaas heeft ondervonden, F2 kampioen en achteraan knetteren is ook niet alles

Denk wel dat Russell zijn reputatie heeft gevestigd en nog verder gaat komen in Formule 1. Vergeet ook niet dat je vorig jaar ook Norris had in Formule 2.
Albon ook niet heel overtuigend in Formule 2 maar heeft zich wel laten zien bij Toro Rosso. Hij is goed maar niet zo goed maar niet goed genoeg voor de echte top denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

De Vries staat inderdaad lager dan Russell en Norris als je het mij vraagt, maar anderzijds wel weer hoger dan Jolyon Palmer die GP2-kampioen werd in zijn vierde seizoen en (helaas) wel een F1-zitje wist te bemachtigen.

Wings

Dat denk ik ook. En dan nemen we een rijder die bij de slechte renstal rijdt als maatstaf.

Ik ben benieuwd hoe Nyck zich verhoudt tegen Stoffel. Stel hij rijdt hem het snot voor de ogen dan zal ik mijn mening zeker heroverwegen. Wie weet dat Wolff dat ook doet. ;)

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 01 oktober 2019 - 21:50:35
Dat denk ik ook. En dan nemen we een rijder die bij de slechte renstal rijdt als maatstaf.

Ik ben benieuwd hoe Nyck zich verhoudt tegen Stoffel. Stel hij rijdt hem het snot voor de ogen dan zal ik mijn mening zeker heroverwegen. Wie weet dat Wolff dat ook doet. ;)

Wie weet, hij blijft in beeld bij Mercedes. Sowieso is dat zijn beste in combinatie met WEC met Team Netherlands.
De Vries is gewoon sneller. Maar Russell werd al in zijn 1e jaar Formule 2 kampioen in een hoger aangeschreven veld, dat is wel een significant verschil.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

De Vries is sneller dan wie, dan Vandoorne? Op basis van hun palmares zou ik dat echt niet verwachten, maar we gaan het zien.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2019 - 19:22:50
De Vries staat inderdaad lager dan Russell en Norris als je het mij vraagt, maar anderzijds wel weer hoger dan Jolyon Palmer die GP2-kampioen werd in zijn vierde seizoen en (helaas) wel een F1-zitje wist te bemachtigen.
En mijns inziens op vergelijkbaar niveau met Albon. Zo zie je maar weer

Sphinx

In ieder geval hoeft De Vries zich niet meer te vermoeien met bandenmanagement. De Michelins zijn in de FE bijna niet stuk te krijgen (de rest van de auto daarentegen  :D )
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

De Vries lijkt "on a roll" nu: samen met Frits van Eerd en Guido van de Garde won de kersverse F2 kampioen de WEC race op Fuji in de LMP2 klasse. Als bonus kan hij bij de rookie tests een Toyota LMP1 besturen. Nyck is going the Frijns route  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Door de corona stop leek Nyck de Vries een beetje in de marge te zijn beland. Maar hij gaat het heel druk krijgen:
- formule e seizoen wordt nog afgemaakt met een aantal races in Berlin tempelhof
- gdrive heeft een zitje voor hem in de elms
- Toyota heeft na een succesvolle rookietest besloten om de Vries aan te stellen als reserverijder en testrijder in het Wec programma
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Heerlijk om die oude convo's nog eens door te struinen.

De namen van coureurs als Stoffel, Albon, Jolyon Palmer, Russel die toen kansrijk waren voor een zitje.

Tsja, dan is eigenlijk alleen Russel echt goed terecht gekomen.

 En nu, na 4-5 jaar komt Nyck ineens weer bovendrijven na zijn geweldige race op Monza met een meerjarig contract bij Alpha Tauri.

Nooit opgeven, wie niet waagt, die niet wint, want het kan verkeren.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

TOPIC verplaatst van Andere Autosport naar Formule 1.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel