Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Zover ik me kan heugen is Koiranen GP geen absoluut topteam, maar behoort het wel in de bovenste regionen.  Ik schat Fortec, Kaufmann en Tech 1 hoger in.

Kootje

Vorig jaar deden ze blijkbaar niet mee (er staan iig geen gegevens op de WRC site), en het jaar ervoor waren ze idd 'n topteam met de 2e en 3e plek in het EK. Maar goed ... dat is 2 jaar geleden en in die tijd kan er 'n hoop veranderen, kijk maar naar McLaren of Williams in de F1. Dit jaar staan ze na 4 races op 'n 8e plek met 14 punten, allen behaald door De Vries. Volgens mij kun je dan niet zeggen dat hij tegenvalt of 't slecht doet.

Jehoentelaar

En het vernieuwde chassis kan ook voor een kleine shake-up van het veld hebben gezorgd.

Sphinx

Citaat van: Kootje op 04 juni 2013 - 19:20:59
Vorig jaar deden ze blijkbaar niet mee (er staan iig geen gegevens op de WRC site), en het jaar ervoor waren ze idd 'n topteam met de 2e en 3e plek in het EK. Maar goed ... dat is 2 jaar geleden en in die tijd kan er 'n hoop veranderen, kijk maar naar McLaren of Williams in de F1. Dit jaar staan ze na 4 races op 'n 8e plek met 14 punten, allen behaald door De Vries. Volgens mij kun je dan niet zeggen dat hij tegenvalt of 't slecht doet.

Kootje, ze werkten vorig jaar samen met Red Bull Racing om Daniel Kyvat te ondersteunen, die tweede werd achter Vandoorne, dus ze waren er vorig jaar gewoon bij, alleen met een RBR livery  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 04 juni 2013 - 19:48:37
En het vernieuwde chassis kan ook voor een kleine shake-up van het veld hebben gezorgd.
Koiranen was vorig jaar tweede in zowel het coureurs-, als het constructuerskampioenschap en het is echt wel een topteam. Dat was ook de reden voor De Vries om over te stappen naar dit team. Het zou inderdaad kunnen dat Koiranen dit jaar problemen heeft met het chassis.

Kootje

Citaat van: Sphinx op 04 juni 2013 - 20:18:26
Kootje, ze werkten vorig jaar samen met Red Bull Racing om Daniel Kyvat te ondersteunen, die tweede werd achter Vandoorne, dus ze waren er vorig jaar gewoon bij, alleen met een RBR livery  ;)

Hadden ze dan ook 'n andere naam soms? Op de teampagina van de Eurocup Formule Renault 2.0 staat namelijk niets over 2012 terwijl dit bij de andere teams wel zo is. Vandaar mijn gedachte dat ze niet meededen.

http://www.worldseriesbyrenault.fr/en/teams_drivers/teams/Pages/KOIRANENGP.aspx


gloudiesaurus

Denk dat ze een andere inschrijving hadden, ivm met de Red Bull steun.
Maar het team staat goed aangeschreven hoor...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Als je 2 jaar op rij de 2e plek pakt kun je idd best van 'n topteam spreken, al zijn ze dat dit jaar iig (nog) niet.

gloudiesaurus

De Vries weer 2x buiten de punten op de Red Bull Ring. Tot op heden komt het er niet uit  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Vijfde worden in je debuutjaar in de autosport is echt wel goed in een competitieve klasse als de Renault 2.0 Eurocup. Iedereen die boven hem eindigde had minimaal 1 jaar extra ervaring. Dit jaar moet één grote teleurstelling zijn voor Nyck en het team. Mij maak je niet wijs dat iemand in een jaar zijn talent verliest, dus er moet iets anders aan de hand zijn. Het feit dat de teamgenoten van De Vries het ook tegenvallend doen, maakt het aannemelijk dat er iets mis is in het team of de auto's.

Hoe dan ook, McLaren zal niet eeuwig geduld hebben. Ik ben heel benieuwd of Nyck nog een jaar extra krijgt.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 23 juli 2013 - 09:36:58
Vijfde worden in je debuutjaar in de autosport is echt wel goed in een competitieve klasse als de Renault 2.0 Eurocup. Iedereen die boven hem eindigde had minimaal 1 jaar extra ervaring. Dit jaar moet één grote teleurstelling zijn voor Nyck en het team. Mij maak je niet wijs dat iemand in een jaar zijn talent verliest, dus er moet iets anders aan de hand zijn. Het feit dat de teamgenoten van De Vries het ook tegenvallend doen, maakt het aannemelijk dat er iets mis is in het team of de auto's.

Hoe dan ook, McLaren zal niet eeuwig geduld hebben. Ik ben heel benieuwd of Nyck nog een jaar extra krijgt.

Ik hoop het wel voor hem. Hamilton werd ook pas in zijn 3e jaar Formule Renault 2.0 kampioen. Hopelijk krijgt De Vries dit 3e jaar ook...

Maar dit jaar is inderdaad erg teleurstellend. Zijn teamgenoten waren vorig jaar ook al niet lekker onder weg, dus of dat een goede maatstaaf is voor McLaren?
Het team was een topteam maar dit jaar valt het enorm tegen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Eindelijk resultaat, een 3e plek en een mooie overwinning in Hongarije  8)
Zijn 1e.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Renault wil nyck de vries volgend jaar in de formule 3 hebben.

Matthijs

Citaat van: Perton op 22 november 2013 - 11:50:22
Renault wil nyck de vries volgend jaar in de formule 3 hebben.
Lijkt me een prima opstap. In de Formule Renault heeft hij alleen nog maar te verliezen. Zou ik zeker toejuichen!

Kootje

elk stapje omhoog is er een, dus ..... tenzij er ook aanbiedingen zijn uit GP2 of WSR 3.5 zou ik dit met beide handen beetpakken