Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Wings

Mooi voor Nyck dat hij een contract heeft binnengehaald bij Alpha Tauri. Moet zeggen dat ik de invalbeurt best indrukwekkend vond. Natuurlijk is die Williams een prima auto op een goede dag maar je moet het ook even doen, 'out of the blue' zonder de auto te kennen, zonder voorbereiding, onder raceritme in de Formule 1. Al met al een indrukwekkend resultaat.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 18 november 2022 - 17:55:48Mooi voor Nyck dat hij een contract heeft binnengehaald bij Alpha Tauri. Moet zeggen dat ik de invalbeurt best indrukwekkend vond. Natuurlijk is die Williams een prima auto op een goede dag maar je moet het ook even doen, 'out of the blue' zonder de auto te kennen, zonder voorbereiding, onder raceritme in de Formule 1. Al met al een indrukwekkend resultaat.

Klopt, al verwachten ze nu ook wel wat van hem. Marko ziet hem als een volwaardig opvolger van Gasly en niet als een soort rookie. Hij moet er dus meteen staan. Ben benieuwd.

Op Monza was hij sterk, maar zat ook alles mee. Tsunoda gaat zijn 3e jaar in, zal niet makkelijk worden om hem te verslaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Tsunoda gaat wel een prima graadmeter zijn. En vergeet niet dat Gasly goed genoeg was voor Red Bull, alleen kon de teamleiding niet goed met hem overweg.

Sabai

#348
Citaat van: Wings op 19 november 2022 - 10:39:06Tsunoda gaat wel een prima graadmeter zijn. En vergeet niet dat Gasly goed genoeg was voor Red Bull, alleen kon de teamleiding niet goed met hem overweg.

Dat ben ik niet met je eens. Ik verwacht zelfs dat hij Ocon niet gaat verslaan.

En de Vries lijkt nu al de rol van 1e coureur naar zich toe te hebben getrokken als ik zo de reacties van het team mag geloven.  Vermoed dat dit het laatste jaar van Tsunoda in de F1 gaat worden.

Wings

Ik mis wat onderbouwing bij beide beweringen dus geen idee.

Sabai

Citaat van: Wings op 25 februari 2023 - 09:10:26Ik mis wat onderbouwing bij beide beweringen dus geen idee.

Het is meer een gevoel bij Gasly en Ocon. Ocon is wat brutaler en venijniger. En heeft net Alonso naast zich gehad.

Van de Vries maak ik op uit de interviews na de testdagen. En ik heb Tsunoda niet zo hoog zitten.

Wings

Ja oké. Kan er weinig mee eigenlijk. :)

Breaktest

Er is voor De Vries duidelijk nog wat werk aan de winkel. Qua snelste ronden was de verhouding met zijn teamgenoot gelijk aan Perez vs Verstappen. Weliswaar was zijn laatst stint strategisch ongunstig, maar toch. Nog drie van dit soort races en hij is 1e coureur-af.
Ook is duidelijk dat AT niet uitblinkt in strategisch inzicht. Bij moeilijk in te schatten situaties, kiest men al snel voor het veilige "niet alle eieren in hetzelfde mandje". En wie dan achter ligt, heeft op dat moment weinig te kiezen.
 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Alpha Tauri valt als team sowieso erg tegen nu vind ik. Meer een achterhoedeteam dan een middenmoter.

CitaatNog drie van dit soort races en hij is 1e coureur-af.

Is hij 1e coureur dan? Zal kunnen dat bordje wel om zijn nek hangen, maar het blijkt tot nu toe nergens uit. Zijn teammaat kreeg de betere pitstopstrategie.

Ik zou denk ik eerder zeggen "Nog drie van dit soort races en ...  iets met achterdeuren, stille trom, dat"

Robbert65

Nee joh, De Vries is natuurlijk veel beter dan Tsunoda.

Maar hij moet even wennen aan dat hondenhok dat ze op de baan zetten bij AT. En hij moet die auto helpen ontwikkelen. Nyck gaat vanaf mei laten zien wat ie waard is en dan overigens iedere race beter worden. Dat durf ik wel te voorspellen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Het is altijd al een achterhoede team geweest. Ik denk ook dat de ambitie er niet is om in de middenmoot te rijden. Althans als je naar het budget kijkt waar ze het mee moeten doen. Voorheen kregen ze ook zo goed als de oude auto van rbr maar dat is ook niet meer zo.
Het blijft een opleidings team.

Fietser

Citaat van: Robbert65 op 07 maart 2023 - 13:07:50Nee joh, De Vries is natuurlijk veel beter dan Tsunoda.
Of hij 'veel beter' is moet echt nog blijken. Maar vanwaar dat 'natuurlijk'?

Robbert65

Nou, we hebben de afgelopen jaren de prestaties van De Vries gezien en die van Tsunoda ook. Appeltje - eitje.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Tsunoda is geen pannenkoek hoor. Ik denk dat als de volwassenheid erin sluipt en hij zijn gevoelens wat beter kan controleren hij een prima F1-waardige subtopper is die op het level van een Sainz, Perez, Ocon kan meedraaien. Als je daar bovenuit stijgt ga je al richting de Hamiltons en Leclers van het veld.

Mickey

Sainz, Perez, óf Ocon dan. Vind ik toch wel drie verschillende grootheden.

1 Sainz
2 Perez





3 Ocon