Robert Doornbos

Gestart door Wizard, 14 september 2011 - 16:41:37

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Hij had wel een aardige coureur kunnen worden denk ik...
In het jaar bij Minardi waren Albers en Doornbos gelijk.. al reed Albers toen het hele jaar in die auto en Doornbos niet.
Achteraf heeft dat seizoen beide coureurs geen goed gedaan..

Maar qua management vond ik Doornbos niet sterk, nog steeds niet trouwens... Verder heeft hij de kans bij Red Bull simpel weg niet gehad.

Trouwens denk ik dat er heel veel coureurs waren die Coulthard toen wel de oren hadden kunnen wassen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Bij Doornbos heb ik altijd het gevoel net niet. Alhoewel hij in de champcarseries toch twee races wist te winnen en rookie of the year werd. Maar voor de rest is het voor mijn gevoel allemaal net niet.

gloudiesaurus

#17
http://www.gppits.net/nieuws/muermans_claimt_11_miljoen_van_bobby_d/

Muermans en Doornbos zijn dus ook geen vriendjes meer... Vervelend dat het met de Nederlandse F1-coureurs zo moet aflopen. Albers, Verstappen, Doornbos... allemaal hebben ze zakelijke geschillen had met hun voormalige sponsoren na hun F1-carierre. Het is wel typisch...

Zou het overigens wel vreemd vinden als Doornbos daadwerkelijk 11 miljoen moet terug betalen. Overigens is Muermans ook zowat failliet en is hij verwikkeld in de "vastgoedfraude".
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Hier nog een stuk over Doornbos/ Muermans uit de F1-tijd:

CitaatHar Muermans is mijn autosportvader", vertelt Formule 1-coureur Robert Doornbos. "Ik heb veel aan hem te danken. Los daarvan is hij écht een onderdeel van het team dat ik om me heen heb verzameld. Met mijn vader als adviseur, mijn zus Madelon voor de PR, Marco Zecchi als mijn manager en Harry als sponsor. Al is hij veel meer dan dat."

Het contact tussen de coureur en de vast- goedman werd gelegd door Madelon Doornbos. Zij was in 2004 bij veel Europese Grand Prix' aanwezig omdat haar broer Formule 3000 reed in het bijprogramma van de Formule 1-wedstrijden. Robert: "Nadat ik de race op Spa-Francorchamps had gewonnen, kwam Harry
naar me toe.

Dat was de eerste keer dat ik hem echt sprak, Madelon kende hem al langer. In een overall die nog droop van het zweet en de champagne stelde hij mij voor aan Paul Stoddart, de baas van Minardi. Dat was de eerste keer dat ik in de Formule 1-paddock kwam. Kort daarna kreeg ik de kans om testcoureur te worden bij Jordan. Dat kon uiteraard niet gratis en we besloten Harry te bellen. Sindsdien zijn we een team."
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

#19
Citaat van: gloudiesaurus op 15 mei 2012 - 15:42:20
http://www.gppits.net/nieuws/muermans_claimt_11_miljoen_van_bobby_d/

Muermans en Doornbos zijn dus ook geen vriendjes meer... Vervelend dat het met de Nederlandse F1-coureurs zo moet aflopen. Albers, Verstappen, Doornbos... allemaal hebben ze zakelijke geschillen had met hun voormalige sponsoren na hun F1-carierre. Het is wel typisch...

Zou het overigens wel vreemd vinden als Doornbos daadwerkelijk 11 miljoen moet terug betalen. Overigens is Muermans ook zowat failliet en is hij verwikkeld in de "vastgoedfraude".


Je hebt net de reden gegeven, waarom Muermans denkt geld tegoed te hebben van Robert... ;)

gloudiesaurus

Ik denk dat dit ook de reden is, Muermans wil gewoon proberen om nog wat geld terug te krijgen... Zou voor Doornbos ook een persoonlijk faillisement betekenen denk ik als hij terug moet gaan betalen.

Zonde dat zo'n samenwerking zo moet eindigen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SanderD

Doornbos is gewoon een flapdrol

Figge

Je weet nooit precies hoe zo'n contract in elkaar steekt. Ik heb gelezen dat Meurmans financieel de investering heeft gedaan om Doornbos te laten rijden... In ruil daarvoor zou Meurmans een "X-periode" een deel krijgen van de inkomsten krijgen (prijzengeld, merchandise en en andere sponsorovereenkomsten) Echter Doornbos is later óók met het managementbedrijf (van zijn zus) in zee gegaan en heeft de prijzengelden en dergelijke via haar bedrijf laten lopen en heeft nooit Meurmans zijn deel van de investering terugbetaald... Als dit echt in zijn contract staat, heeft ie wel wat uit te leggen.

Als coureur vind ik em maar matig... als persoon net ff té enthausiast...

Wizard


Wizard

Citaat van: Franky R. op 15 mei 2012 - 18:18:05
Citaat van: gloudiesaurus op 15 mei 2012 - 15:42:20
http://www.gppits.net/nieuws/muermans_claimt_11_miljoen_van_bobby_d/

Muermans en Doornbos zijn dus ook geen vriendjes meer... Vervelend dat het met de Nederlandse F1-coureurs zo moet aflopen. Albers, Verstappen, Doornbos... allemaal hebben ze zakelijke geschillen had met hun voormalige sponsoren na hun F1-carierre. Het is wel typisch...

Zou het overigens wel vreemd vinden als Doornbos daadwerkelijk 11 miljoen moet terug betalen. Overigens is Muermans ook zowat failliet en is hij verwikkeld in de "vastgoedfraude".


Je hebt net de reden gegeven, waarom Muermans denkt geld tegoed te hebben van Robert... ;)

Artikel weg??


gloudiesaurus

CitaatVoormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos is door de Rotterdamse rechtbank failliet verklaard. Met een vonnis is over zijn bv bankroet uitgesproken op verzoek van vastgoedmagnaat Harry Muermans, de belangrijkste financier van Doornbos tijdens zijn carrière. Hij claimt nog miljoenen tegoed te hebben van zijn oud-protegé. Eerder dit jaar werd door de rechtbank in Almelo al bepaald dat Doornbos in ieder geval 970.000 euro aan Muermans moet betalen. Dat betreft inkomsten die de Rotterdammer ten onrechte buiten hun gezamenlijke bedrijf Eagle Corporate op de Britse Maagdeneilanden heeft gehouden. Dat werd gebruikt om de geldstromen rondom de raceactiviteiten te reguleren.

Het verzoek tot failliet verklaring kwam na het weigeren door Doornbos van de opgelegde betaling van bijna één miljoen euro. Muermans geloofde namelijk niet dat Doornbos zijn schulden binnen afzienbare tijd kon aflossen, omdat het bedrijf van Doornbos in zwaar weer verkeert nu er nauwelijks inkomsten zijn sinds zijn carrière van op een laag pitje staat.
Naast deze zaak heeft Muermans bij de rechtbank in Roermond een procedure aangespannen, waarin hij de door hem in totaal 11 miljoen geïnvesteerde euro terugeist. Volgens Muermans gaat het om een lening die Doornbos inclusief rente moet terugbetalen. Doornbos bestrijdt dat en zegt dat het bedrag sponsorgeld is.

Raar! Muermans, zelf niet onbeschonden, maakt Doornbos op deze manier gewoon kapot. Jammer dat de carierre van Doornbos, die zo veelbelovend begon, zo'n wending moet nemen  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ja, maar als de rechter zo'n uitspraak doet, zal er wel wat voor te zeggen zijn.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 06 augustus 2012 - 20:57:31
Ja, maar als de rechter zo'n uitspraak doet, zal er wel wat voor te zeggen zijn.
Dat vraag ik me af. Zijn vaker zaken geweest waarin de eerlijkheid ver we zoeken is. Muermans is nou niet echt de meest betrouwbare persoon.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Ik heb er ook mijn twijfels over eerlijk gezegd...

Doornbos zegt nu dat het enkel om de BV Doornbos gaat en niet de natuurlijk persoon, dan zou de schade voor hem nog te overzien zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is