Hamilton en zijn ''incidenten''

Gestart door com, 28 augustus 2011 - 11:50:32

« vorige - volgende »

Zou Hamilton toch niet een beetje te vaak de grens opzoeken waardoor hij zichzelf en andere coureurs succes ontneemt?

Mee eens
10 (43.5%)
niet mee eens
13 (56.5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 19 april 2013 - 11:50:32

Wizard

Maar vergooit daarmee geen titelkansen. Kan me geen seizoen herinneren dat hij vaak betrokken was met incidenten en daardoor zijn titelkansen verspeelde. Schumacher was wat dat aangaat constanter.

robbert

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 18:19:50
Hoezo heeft Hamilton pech met zijn wagen?? En met Schumacher kan ik hem niet vergelijker. Schumacher heeft geen kansen verspeeld door diverse akkefietjes binnen een seizoen.
nee jammer genoeg niet. Ik bedoel dus, dat het beste zou zijn, dat hamilton pech heeft met zijn bolide. Dan zal hij nooit de schuldige zijn en stopt die zever over het schuldig zijn of niet schuldig zijn

Wizard

Ach zever, sja. Logisch dat als iemand vaak betrokken is bij incidenten, stof is tot discussie.

0634

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 18:58:09
Maar vergooit daarmee geen titelkansen. Kan me geen seizoen herinneren dat hij vaak betrokken was met incidenten en daardoor zijn titelkansen verspeelde. Schumacher was wat dat aangaat constanter.
Naah, maar dat doet Lewis ook niet echt want kampioen was hij sowieso niet geworden. Dat deed hij in 2007 wel maar dat was zijn debuutjaar.

Wizard

Hij was misschien geen kampioen geworden, maar was wel kanshebber. En laten we eerlijk zijn, hij heeft best wat puntjes verspeeld dit seizoen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 19:17:59
Hij was misschien geen kampioen geworden, maar was wel kanshebber. En laten we eerlijk zijn, hij heeft best wat puntjes verspeeld dit seizoen.
Klopt ook zeker, maar de FIA en zijn concurrenten hebben ook punten verspeelt van Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Niet zoveel als Lewis zelf dit jaar.

Wizard

Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 21:32:41
Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 19:17:59
Hij was misschien geen kampioen geworden, maar was wel kanshebber. En laten we eerlijk zijn, hij heeft best wat puntjes verspeeld dit seizoen.
Klopt ook zeker, maar de FIA en zijn concurrenten hebben ook punten verspeelt van Hamilton.

De FIA heeft niks verspeeld. En hou nu eens op met de schuld elders te zoeken. Hamilton is zo nu en dan te kort geschoten en kent een ruk-seizoen. Kan gebeuren maar ik vind het erg kort door de bocht om Jan en Alleman aan te wijzen behalve Lewis zelf.

Folkert

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 21:48:24
Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 21:32:41
Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 19:17:59
Hij was misschien geen kampioen geworden, maar was wel kanshebber. En laten we eerlijk zijn, hij heeft best wat puntjes verspeeld dit seizoen.
Klopt ook zeker, maar de FIA en zijn concurrenten hebben ook punten verspeelt van Hamilton.

De FIA heeft niks verspeeld. En hou nu eens op met de schuld elders te zoeken. Hamilton is zo nu en dan te kort geschoten en kent een ruk-seizoen. Kan gebeuren maar ik vind het erg kort door de bocht om Jan en Alleman aan te wijzen behalve Lewis zelf.
Houd zelf eens op met die onzin van jou. Ik zeg toch niet dat het alleen door FIA en Media komt? Geef hem toch ook de schuld? Hij heeft een ruk seizoen, maar niet alleen door eigen toedoen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard


Folkert

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 22:59:44
Maar ook niet door de FIA.
Er waren zeker straffen die hem onterecht gekost hebben. Niet veel, maar er zijn er wel een paar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Nee hoor. En nogmaals, door het nog 20 keer te roepen maakt het geen feit. En nogmaals, je mag best vraagtekens plaatsen en je afvragen of ze écht nodig waren, maar het feit is dat ze kunnen straffen volgens de letters van de wet. En dat maakt een straf terecht.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 23:02:50
Nee hoor. En nogmaals, door het nog 20 keer te roepen maakt het geen feit. En nogmaals, je mag best vraagtekens plaatsen en je afvragen of ze écht nodig waren, maar het feit is dat ze kunnen straffen volgens de letters van de wet. En dat maakt een straf terecht.


Klopt, maar het punt is dat er juist niet altijd volgens de letter van de wet wordt ingegrepen... 8)
Voor wat Spa 2008 betreft, vraag ik mij af wat het voordeel was terwijl Kimi Lewis al had teruggepakt (via Rosberg) en toen de muur in ging...


De stewarts hadden hun schouders toen ook kunnen ophalen, toch? Of wat is er raar aan die opvatting...

Jozef

#193
Citaat van: Senergy op 11 oktober 2011 - 10:09:54
Citaat van: Jozef op 11 oktober 2011 - 03:38:27
Citaat van: Enzo op 11 oktober 2011 - 00:53:48
Daar ben ik het wel mee eens, ik vond het te opportunistisch van Hamilton.
Dat kon eingelijk gewoon niet en de crash was dan imo ook zijn fout gezien hij van achter kwam en Maldonando de lijn had.
Unk? Herinner je je het incident nog wel?

Bekijk volgende screenshots eens en leg me dan uit waar Hamilton te optimistisch was en hoe het zijn fout is?

1
2
3
4
5
6
7

Hamilton zit ernaast en heeft de binnenkant, Maldonado stuurt in alsof Hamilton er helemaal niet is. Imo moet je heel veel moeite doen om Hamilton hier als schuldige aan te wijzen.

Inderdaad je zegt het zelf hij zit ernaast, Maldo zou pas in fout zijn mocht Hamilton ervoor zitten, in elke van je screens zit Hamilton nog een halve wagen achter Maldonado, dus wat doet Maldonado, zijn bocht aansnijden en dan is het de taak van de aanvallende rijder van te remmen en de aanval af te breken en later opnieuw te proberen, hier blijft hij gewoon ernaast, moet dus de bocht afsnijden (wat hij ook niet doet), maar beukt volop in de zijkant van de williams, hij is in fout in mijn ogen dan.

Daarmee wil ik niet zeggen dat alles wat dit jaar gebeurd is zijn fout is maar imo hier wel.



Citaat van: Enzo op 11 oktober 2011 - 13:20:25
Citaat van: Jozef op 11 oktober 2011 - 03:38:27
Citaat van: Enzo op 11 oktober 2011 - 00:53:48
Daar ben ik het wel mee eens, ik vond het te opportunistisch van Hamilton.
Dat kon eingelijk gewoon niet en de crash was dan imo ook zijn fout gezien hij van achter kwam en Maldonando de lijn had.
Unk? Herinner je je het incident nog wel?

Bekijk volgende screenshots eens en leg me dan uit waar Hamilton te optimistisch was en hoe het zijn fout is?

1
2
3
4
5
6
7

Hamilton zit ernaast en heeft de binnenkant, Maldonado stuurt in alsof Hamilton er helemaal niet is. Imo moet je heel veel moeite doen om Hamilton hier als schuldige aan te wijzen.

Ik bekijk liever video beelden, omdat screenshots soms een vertekend beeld geven.



Het is best close en Hamilton was er bijna, maar Pastor had de lijn en lag voor in de bocht.
Derhalve is het een fout van Hamilton, gezien hij de aanvallende partij is.

Je videobeelden beginnen als de actie al ongeveer over is en geven dus geen volledig beeld. En naar mijn mening zijn screenshots net beter om iets uit op te maken omdat het net een hele trage slowmotion is. Maar goed, daar moeten we niet over beginnen discussiëren denk ik. :)

Wizard

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:48:11
Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 23:02:50
Nee hoor. En nogmaals, door het nog 20 keer te roepen maakt het geen feit. En nogmaals, je mag best vraagtekens plaatsen en je afvragen of ze écht nodig waren, maar het feit is dat ze kunnen straffen volgens de letters van de wet. En dat maakt een straf terecht.


Klopt, maar het punt is dat er juist niet altijd volgens de letter van de wet wordt ingegrepen... 8)
Voor wat Spa 2008 betreft, vraag ik mij af wat het voordeel was terwijl Kimi Lewis al had teruggepakt (via Rosberg) en toen de muur in ging...


De stewarts hadden hun schouders toen ook kunnen ophalen, toch? Of wat is er raar aan die opvatting...

Nee. Ik had hem ook niet gegeven (net als velen andere straffen). Maar dat maakt de straf nog niet onterecht. Daar zit het verschil.