Hamilton en zijn ''incidenten''

Gestart door com, 28 augustus 2011 - 11:50:32

« vorige - volgende »

Zou Hamilton toch niet een beetje te vaak de grens opzoeken waardoor hij zichzelf en andere coureurs succes ontneemt?

Mee eens
10 (43.5%)
niet mee eens
13 (56.5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 19 april 2013 - 11:50:32

com

Aangezien het dit seizoen en eigenlijk alle voorgaande seizoenen ook voorkwam dat Hamilton bij een ''incident'' betrokken is leek het me handig om er eens een topic over te maken zodat we niet in alle andere topic's erover hoeven te discussiëren, aangezien de meningen hier en daar aardig verdeeld zijn.

Ik persoonlijk vraag het me af of het nog wel een incident genoemd kan worden aangezien het stelselmatig voorkomt dat hij ergens bij betrokken is.En zoals iemand al schreef de ''incidenten'' lopen als een rode draad door zijn racecarrière. Hierbij wil ik niks afdoen van zijn rijders kwaliteiten want dat heeft hij wel bewezen, kijk maar hoe die aan het stampen was in de kwalificatie van Spa. Maar ik heb toch het idee dat hij zijn eigen kwaliteiten vaak overschat en daardoor vervelende situaties veroorzaakt.

Neem nou zijn actie tegenover Maldenado bij de eerste actie van Hamilton is hij gewoon te agressief en drukt Maldenado gewoon uit de bocht.''deze actie heeft hij in het verleden ook al eens een keer bij Raikonen gedaan en werd daar voor bestraft'' Als Maldenado hier niet uitweek hadden ze elkaar al geraakt. Na de hairpin ,en ik heb alle onboards en beelden gezien, Blijft Lewis langzaam op de race lijn rijden  en weet dat maldenado eraan komt want hij steekt nog zijn hand naar hem op voordat maldenado hem passeert en raakt terwijl Lewis makkelijk kon wijken net als Maldenado bij Lewis zijn voorgaande actie deed. Daarom vind ik persoonlijk dat Lewis misschien niet de fout maakte maar wel uitlokte.

En zo zijn er nog zoveel voorbeelden meer te noemen en de mensen die de actie van Maldenado gevaarlijk vonden, ik kan me nog een keer herinneren dat Lewis op Monza met 300+ Glock in de bocht het gras op drukte dat was pas gevaarlijk.

 

Folkert

Dat incidenten en dergelijke als een rode draad door zijn carrière lopen ben ik het wel mee eens, maar dan wel als positieve rode draad. Een coureur die zelden bij ongelukken betrokken is racet niet. Meer dan de helft van de incidenten van Lewis zijn op zijn minst ook te danken aan de ingehaalde partij. (ik noem Massa en Maldonado in Monaco.)

En zijn actie te agressief bij de busstop? Kom op dat was juist briljant. Hij was sneller, en er was ruimte om hem in te halen. En hij stond helemaal in zijn recht. Een Vettel of Button had dat van zijn levensdagen niet gedaan denk ik.

Hamilton werd toen niet bestraft voor gevaarlijk inhalen of voorkomen van ongeluk, maar voor positie winst door afsteken van de Chicane.

Maar goed, soms overschat hij en de situatie en zijn eigen kunnen, maar er zijn in de F1 niet veel incidenten die je hem 100% alleen kan aanrekenen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Dat met Glock op Monza had hij niet moeten doen. Voor de rest zie ik hem zelden over de schreef gaan, hoewel het wel zo is dat hij een harde racer is die niet zich niet snel gewonnen geeft en in ieder gaatje duikelt dat hij ziet.

Door al die puntenpakkende klassementsrijders vervaagt de essentie van autoracen steeds meer. Gelukkig is Lewis Hamilton er nog.

com

En zijn actie te agressief bij de busstop? Kom op dat was juist briljant. Hij was sneller, en er was ruimte om hem in te halen. En hij stond helemaal in zijn recht. Een Vettel of Button had dat van zijn levensdagen niet gedaan denk ik.
quote//


In de race had ik het ook briljant gevonden maar als je allebei in je snelle ronde zit kan je dit gewoon niet maken vind ik. Ik vraag me af wat Lewis had gedaan als iemand dit bij hem had gedaan. Ik weet zeker dat hij niet opzij was gegaan net als later verderop gebeurde.
//

hoewel het wel zo is dat hij een harde racer is die niet zich niet snel gewonnen geeft en in ieder gaatje duikelt dat hij ziet.

Door al die puntenpakkende klassementsrijders vervaagt de essentie van autoracen steeds meer. Gelukkig is Lewis Hamilton er nog.

//
Dat is ook zo maar dat geeft hem nog niet het recht om dit op een manier te doen dat andere er de dupe van worden. En tuurlijk is het niet allemaal 100% zijn schuld maar hij creëert wel de situatie. En misschien dat andere coureurs daarom zulke acties niet maken omdat ze wijzer zijn. Zou wat wezen als iedereen het zo gaat doen hebben we elke race maar 10 auto's aan de finish.

Neem Raikonen bv. dit is ook een harde racer met een alles of niets mentaliteit maar heb zelden zulke acties als Lewis zien maken waarmee hij een ander uitschakelde. Hij schakelde voornamelijk zichzelf uit ;)

0634

Citaat van: com op 28 augustus 2011 - 12:33:10

Dat is ook zo maar dat geeft hem nog niet het recht om dit op een manier te doen dat andere er de dupe van worden. En tuurlijk is het niet allemaal 100% zijn schuld maar hij creëert wel de situatie. En misschien dat andere coureurs daarom zulke acties niet maken omdat ze wijzer zijn. Zou wat wezen als iedereen het zo gaat doen hebben we elke race maar 10 auto's aan de finish.

Wie zijn er de dupe van dan? Maldonado dit weekend? Kom nou toch. Ik kan me bar weinig rijders herinneren die er nadeel van ondervonden hebben. Button in Canada? Volgens mij niet echt, de beste man won zelfs. Glock in Monza? Jazeker, maar dat is drie jaar terug. Kimi op Spa? Kleunt zelf in de muur.

Echt, niemand heeft nadeel. Open dan een topic over Vettel. Daar kunnen Button en Webber nog wat over klagen.

En hoezo hebben we dan maar 10 autos aan de finish als iedereen dat zou doen? Zelden vallen mensen uit door Lewis Hamilton. Zelden.

_Makke_

Ach, dit topic is gewoon overbodig. Wissel Vettel en Hamilton van wagen en we voeren vandaag die discussie niet over Hamilton, maar over Vettel. 

Folkert

Citaat van: com op 28 augustus 2011 - 12:33:10
En zijn actie te agressief bij de busstop? Kom op dat was juist briljant. Hij was sneller, en er was ruimte om hem in te halen. En hij stond helemaal in zijn recht. Een Vettel of Button had dat van zijn levensdagen niet gedaan denk ik.
quote//


In de race had ik het ook briljant gevonden maar als je allebei in je snelle ronde zit kan je dit gewoon niet maken vind ik. Ik vraag me af wat Lewis had gedaan als iemand dit bij hem had gedaan. Ik weet zeker dat hij niet opzij was gegaan net als later verderop gebeurde.
//

hoewel het wel zo is dat hij een harde racer is die niet zich niet snel gewonnen geeft en in ieder gaatje duikelt dat hij ziet.

Door al die puntenpakkende klassementsrijders vervaagt de essentie van autoracen steeds meer. Gelukkig is Lewis Hamilton er nog.

//
Dat is ook zo maar dat geeft hem nog niet het recht om dit op een manier te doen dat andere er de dupe van worden. En tuurlijk is het niet allemaal 100% zijn schuld maar hij creëert wel de situatie. En misschien dat andere coureurs daarom zulke acties niet maken omdat ze wijzer zijn. Zou wat wezen als iedereen het zo gaat doen hebben we elke race maar 10 auto's aan de finish.

Neem Raikonen bv. dit is ook een harde racer met een alles of niets mentaliteit maar heb zelden zulke acties als Lewis zien maken waarmee hij een ander uitschakelde. Hij schakelde voornamelijk zichzelf uit ;)
Dus Lewis moest maar braaf achter Pastor aan rijden omdat ze allebei in een snelle ronde zitten? Kom nou, Lewis was sneller, er was ruimte en hij staat 2000% in zijn recht. Hij deed daar niets, maar dan ook niets fout. Als het Vettel was geweest, stond jij er denk ik als eerste bij hoe briljant het wel niet was. Ik ook trouwens, want het was gewoon briljant.
Trotse vader van Rosalie(L)

com

Lewis toch  8) zullen we het maar weer op een toevalligheidje houden

Folkert

Jep, want hier kon lewis vrij weinig aan doen. Hij liet meer dan genoeg ruimte.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 13:08:05
Citaat van: com op 28 augustus 2011 - 12:33:10
En zijn actie te agressief bij de busstop? Kom op dat was juist briljant. Hij was sneller, en er was ruimte om hem in te halen. En hij stond helemaal in zijn recht. Een Vettel of Button had dat van zijn levensdagen niet gedaan denk ik.
quote//


In de race had ik het ook briljant gevonden maar als je allebei in je snelle ronde zit kan je dit gewoon niet maken vind ik. Ik vraag me af wat Lewis had gedaan als iemand dit bij hem had gedaan. Ik weet zeker dat hij niet opzij was gegaan net als later verderop gebeurde.
//

hoewel het wel zo is dat hij een harde racer is die niet zich niet snel gewonnen geeft en in ieder gaatje duikelt dat hij ziet.

Door al die puntenpakkende klassementsrijders vervaagt de essentie van autoracen steeds meer. Gelukkig is Lewis Hamilton er nog.

//
Dat is ook zo maar dat geeft hem nog niet het recht om dit op een manier te doen dat andere er de dupe van worden. En tuurlijk is het niet allemaal 100% zijn schuld maar hij creëert wel de situatie. En misschien dat andere coureurs daarom zulke acties niet maken omdat ze wijzer zijn. Zou wat wezen als iedereen het zo gaat doen hebben we elke race maar 10 auto's aan de finish.

Neem Raikonen bv. dit is ook een harde racer met een alles of niets mentaliteit maar heb zelden zulke acties als Lewis zien maken waarmee hij een ander uitschakelde. Hij schakelde voornamelijk zichzelf uit ;)
Dus Lewis moest maar braaf achter Pastor aan rijden omdat ze allebei in een snelle ronde zitten? Kom nou, Lewis was sneller, er was ruimte en hij staat 2000% in zijn recht. Hij deed daar niets, maar dan ook niets fout. Als het Vettel was geweest, stond jij er denk ik als eerste bij hoe briljant het wel niet was. Ik ook trouwens, want het was gewoon briljant.


100% mee eens!


Ik heb nog geen reden gehoord, waarom Lewis achter Pastor zou moeten blijven hangen van jou...com!
En je komt ook al met "uitlokken" van Lewis Hamilton...dat is puur speculatief!

com

Imo vond ik het te agressief en drukte hij Pastor van de baan. En bijna alles wat wij hier schrijven is speculatief.
Iedereen ziet het op zijn manier en ik vind dat hoe Lewis het doet hem weinig succes brengt. '' niet dat ik het beter kan'' . Alleen als het wel goed gaat bij hem ja dan is het prachtig. 

Kootje

Actie op Pastor in de busstop was te agressief.
Daar is hij dus ook voor berispt.

Actie van Pastor op Lewis was ronduit schandalig.
Is niet uitgelokt door Lewis, maar was gewoon 'n kwestie van verhaal halen voor.

Actie met Koba in de race was 'n domme inschattingsfout.
Lewis is daar zelf schuldig aan, Koba kon daar totaal niets aan doen.

Zo is het en niet anders.  Klaar.   ;) :P :D ;D

Wizard

Zonde! Hamilton had goede zaken kunnen verrichten. Dit is je race wel erg makkelijk vergooien en dan ook nog roepen: "He hits me". Ik kon een lach niet bedwingen.

Franky R.

Citaat van: com op 28 augustus 2011 - 15:44:19
Imo vond ik het te agressief en drukte hij Pastor van de baan. En bijna alles wat wij hier schrijven is speculatief.
Iedereen ziet het op zijn manier en ik vind dat hoe Lewis het doet hem weinig succes brengt. '' niet dat ik het beter kan'' . Alleen als het wel goed gaat bij hem ja dan is het prachtig.


Ik heb al vele malen geschreven dat Lewis te agressief was in de Bus-Stop, in de voorgaande ronde! Maar je ontkent toch niet dat de McLaren sneller was dan de Williams? Pastor was veel langzamer op dat punt.


Anders kan ik ook stellen dat Pastor Lewis opwachtte in de Bus-Stop chicane! Dat slaat toch ook nergens op?


En jij zegt in wezen dat Lewis daadwerkelijk de intentie had om Pastor te rammen. Dat zet je neer als een 'waarheid'...Dat bedoel ik met speculatief.

Kootje

#14
Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 15:51:17
Zonde! Hamilton had goede zaken kunnen verrichten. Dit is je race wel erg makkelijk vergooien en dan ook nog roepen: "He hits me". Ik kon een lach niet bedwingen.

Als je denkt ervoorbij te zijn, is dat 'n logische reactie.
Niettemin zal ook hij na het zien van de beelden erkennen dat het volledig zijn fout was.