All time favorite!!

Gestart door Wizard, 04 augustus 2011 - 20:06:04

« vorige - volgende »

Enzo

Ik heb er maar één en deze zal jullie niet verbazen vermoed ik... ;D
Ik volg Schumacher al z'n hele F1 carriere en geniet nog steeds van zijn racen.
Heb de hoop op een achtste titel wel uit me hoofd gezet, maar zal hard juichen als hij nog eens een podium scored.

Wizard

Verbaasd me toch wel een beetje dat Ralf je all time favorite is. Mja, ieder z'n meug, nietwaar, Enzo?? :P

Enzo

Citaat van: Wizard op 21 augustus 2011 - 00:12:51
Verbaasd me toch wel een beetje dat Ralf je all time favorite is. Mja, ieder z'n meug, nietwaar, Enzo?? :P

Praatjesmaker... ::)

Korre

Schumi!!!!!
Ik volg de F1 sinds 1993 (was toen 7 jaar) en vanaf toen bestond er maar 1 rijder en het was Schumacher. Mijn kamer ging vroeger vol met posters van mijn held! De mooiste tijd vond ik toch wel 1996-2000, hoe hij Ferrari op een hoger niveau tilde en de spanning groeide en dan in 2000 die ontlading van de 3de wereldtitel. De periode 1994-1995 was natuurlijk ook mooi, maar het werd vanzelfsprekend dat hij ging winnen. Van 2001 tot 2004 was het ook vanzelfsprekend dat hij won, maar ik heb toen een grote fascinatie gekregen voor personen die een sport kunnen domineren. Sindsdien vind ik dat echt geweldig om een dominante persoon te zien (meeste ander mensen vinden het saai...).
Toen eind 2009 aangekondigd werd dat hij zou terugkeren, had ik er toch maar een raar gevoel over. Ik geloofde nooit dat hij nog op het hoogste niveau zou kunnen terugkeren. Natuurlijk hoop je dat, maar het heeft niet mogen zijn en geloof ook niet dat er nog veel beterschap zal inzitten. Ik vind ook dat hij er meer relaxt en minder gefocust uitziet dat vroeger.

Franky R.

Citaat van: Korre op 21 augustus 2011 - 21:59:36
Schumi!!!!!
Ik volg de F1 sinds 1993 (was toen 7 jaar) en vanaf toen bestond er maar 1 rijder en het was Schumacher. Mijn kamer ging vroeger vol met posters van mijn held! De mooiste tijd vond ik toch wel 1996-2000, hoe hij Ferrari op een hoger niveau tilde en de spanning groeide en dan in 2000 die ontlading van de 3de wereldtitel. De periode 1994-1995 was natuurlijk ook mooi, maar het werd vanzelfsprekend dat hij ging winnen. Van 2001 tot 2004 was het ook vanzelfsprekend dat hij won, maar ik heb toen een grote fascinatie gekregen voor personen die een sport kunnen domineren. Sindsdien vind ik dat echt geweldig om een dominante persoon te zien (meeste ander mensen vinden het saai...).
Toen eind 2009 aangekondigd werd dat hij zou terugkeren, had ik er toch maar een raar gevoel over. Ik geloofde nooit dat hij nog op het hoogste niveau zou kunnen terugkeren. Natuurlijk hoop je dat, maar het heeft niet mogen zijn en geloof ook niet dat er nog veel beterschap zal inzitten. Ik vind ook dat hij er meer relaxt en minder gefocust uitziet dat vroeger.


Welkom op het forum...(en weer een Schumi-fan erbij..*zucht)!


Geintje, hahaha! ;)

bojaja

Ben in '74 voor het eerst naar Zandvoort geweest en viel meteen voor de rode bolide van Lauda.
Sindsdien altijd Ferrari blijven volgen boven coureurs.

Favorieten?
1. Gilles Villeneuve. Wie hem ooit heeft zien rijden hoeft geen nadere uitleg.
2. Senna. Nog een racer pur sang, al was hij wel heel vaak extreem onsportief.
3. Irvine. Niet zozeer om zijn rij kwaliteiten (al zijn die meestal behoorlijk onderschat) als wel om zijn persoonlijkheid.
4. MS. Buiten zijn paar 'tikjes' die hij uitdeelde een ongekend coureur met een ongekende prijzenlijst
5. Prost. zie Lauda
6. Lauda. Zie Prost
7. Bellof. Helaas veel te vroeg heengegaan
8. Fittipaldi
9. Reutemann
10. Piquet (sr)

JimmySPA

Schumi en Alonso natuurlijk. Als ik Schumacher weer zo zie rijden hoop ik echt nog een keer een sprong op het podium te zien en het Duitse volkslied.
En Alonso tsja sinds 2006 eindelijk weer een echte 1e coureur bij Ferrari  :)

Dan hebben we al die namen als Senna, Mansell, Villeneuve, Lauda, Prost etc. maar dat is voor mijn tijd. Coureurs die ik graag zag/zie rijden zijn Jacques Villeneuve, Heidfeld, Irvine, Hakkinen, Hamilton, Button en Barrichello.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

Enzo

Citaat van: bojaja op 15 september 2011 - 16:57:02
Ben in '74 voor het eerst naar Zandvoort geweest en viel meteen voor de rode bolide van Lauda.
Sindsdien altijd Ferrari blijven volgen boven coureurs.

Favorieten?
1. Gilles Villeneuve. Wie hem ooit heeft zien rijden hoeft geen nadere uitleg.
2. Senna. Nog een racer pur sang, al was hij wel heel vaak extreem onsportief.
3. Irvine. Niet zozeer om zijn rij kwaliteiten (al zijn die meestal behoorlijk onderschat) als wel om zijn persoonlijkheid.
4. MS. Buiten zijn paar 'tikjes' die hij uitdeelde een ongekend coureur met een ongekende prijzenlijst
5. Prost. zie Lauda
6. Lauda. Zie Prost
7. Bellof. Helaas veel te vroeg heengegaan
8. Fittipaldi
9. Reutemann
10. Piquet (sr)

Welkom op het forum bojaja!  8)

Vieze baas

Ik ben halverwege '98 gaan formule 1 gaan kijken en wat me meteen opviel waren de Jordans. Mooiste van het veld vond ik toen als 11 jarig ventje. Hill had blijkbaar een heel slecht seizoen en sinds ik keek deed hij het beter en haalde zowaar een overwinning in Spa(begreep pas later hoe uniek dat was). Ik werd dus fan van Hill.

Helaas was dit van korte duur aangezien hij er na '99 mee ophield. Toen maar beetje geforceerd een nieuwe favoriet gezocht in de vorm van Trulli. Hij kwam als vervanger van Hill en is op dezelfde dag als ik jarig, kon niet beter dus. Trulli deed het redelijk tot goed bij Jordan en Renault, alleen veel pech. Als hij destijds deze betrouwbare auto's had gehad had hij veel meer goeie races gefnishet. Maar sinds zijn Toyota tijd is hij helemaal niks meer.

Laatste jaren dus niet echt fan van iemand, ben nu meer fan van de sport. Ik vind het mooi als de underdog een goede prestatie neerzet. Ook mooi zijn mannen die goede races rijden en voor actie op de baan zorgen.

Mannen die op dit moment mijn voorkeur hebben zijn; Button, Vettel, Kobayashi.
Het is ook mooi als Schumi het goed doet, alleen al voor het verhaal

Gerard

Mijn all time favorite coureur is Mika Hakkinen.. Zijn rijstijl, emotie, gevoel voor humor... En nog maar niet tte spreken van de mooiste inhaalactie ooit.. (Ja,die op schumi, op Spa,met Zonta in de sandwich)

Senergy

Ik ben F1 beginnen te kijken in het jaar dat Senna verongelukte (was destijds fan van hem, omdat mijn vader en mijn oom dat ook waren)

Toen ben ik overgeschakeld naar Schumi (tja die won dan ook alles hé), maar na verloop van tijd, was ik dat dan ook beu (hij won teveel, een beetje zoals Vettel nu) en begon ik iets meer aandacht te besteden aan de rijders van de 2e lijn (Bari, Massa, Coulthard, Webber)

Dat zijn de kerels die bij mij het meeste respect halen, waarom? Gewoon dat zijn de mannen die met hun hart en ziel rijden en niet constant subliem zijn, maar ook foutjes maken zoals alle mensen.

Maar boven alles ben ik een Ferrari-fan

You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

C.G. de Beaufort

Favoriet dat is Jim Clark, hij was de snelste coureur die ooit 25 overwinningen heeft behaald, in slechts 45 races. Natuurlijk was dit in de oude tijd met als Lotus als het favoriete team. De volgende Brit Jackie Stewart komt met 54 races om dezelfde mijlpaal te bereiken. Schumacher (62), Senna (65), Prost (67) en Vettel (77), die allemaal eerder werden genoemd, zijn de volgende namen op de lijst. Negende en 10e op de lijst zijn twee huidige zwaargewichten met Hamilton die 112 races rijdt en zijn vijand Max Verstappen die'm op de voet volgt met 118 races.

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

Ik dacht altijd dat Clark 73 keer meegedaan had? Maakt nog een moyenne van 35% of daaromtrent.....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 15 juni 2022 - 12:47:14
Ik dacht altijd dat Clark 73 keer meegedaan had? Maakt nog een moyenne van 35% of daaromtrent.....

Toen'ie 45 races had gereden had hij (uhh... vul maar in)

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Dat is nog eens een vette kick! Zijn er al mensen die de huidige generatie rijders willen toevoegen aan hun lijst? Verschillende rijders zijn al wat wereldtitels verder inmiddels. ;)