Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

Matthijs

Ik ben bang van niet, daarvoor duurt het te lang. Alhoewel ik niet had verwacht dat Albon een kans zou krijgen (en met beide handen aangrijpt!) dus het kan nog zeker.

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Blijkbaar zijn er meer coureurs zo klein als De Vries.

C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 13 mei 2019 - 10:05:05
We zullen het afwachtten. Dit is het laatste jaar dat hij volgend jaar naar de F1 kan gaan. En hij rijdt nu in een vooraanstaand team in de F2.

Tis nu of nooit. Misschien vindt'ie nog wat.

Groet,

C.G. de Beaufort

Nyck de Vries F2 resultaten algemeen :

1. de Vries : 121
2. Latifi :105
3. Aitken : 77

Het gaat goed met'm. F1 komt eraan.

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

Als hij deze vorm vast kan houden zou het mooi zijn.

Sabai

Mick Schumacher vind ik overigens wel wat tegenvallen dit seizoen.

Wings

Mick Schumacher is het gewoon niet. Heeft één (discutabele) opleving gehad en that's it. Geen F1-materiaal. 

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 23 juni 2019 - 11:30:19
Mick Schumacher is het gewoon niet. Heeft één (discutabele) opleving gehad en that's it. Geen F1-materiaal.

Mee eens, al is dit pas zijn eerste Formule 2 jaar.
Hij had opeens opleving in de Formule 3. Maar als het daarbij blijft was dat waarschijnlijk toch de auto  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Vond overigens De Vries in de race 2 wel tegen vallen. Race 1 wel top natuurlijk.
Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het veld in de Formule 2 een van de zwakste van de laatste jaren is, zou zomaar kunnen dat er niemand gaat doorstromen naar de Formule 1 volgend jaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

De Vries sterke punt is zijn start: hij ging in de main race ineens naar de kop en kon die plek vasthouden tot de stop. De hele tijd in vrije lucht rijden helpt om zijn achilleshield (bandenmanagement) te nivelleren. In de sprintrace zat hij midden in het veld, en dan rookt hij de banden te snel op. Ik denk ook niet dat hij moet proberen daar iets aan te doen, het zal alleen helpen als de compound in de F2 gewijzigd wordt. Dus moet De Vries de kansen pakken die hij krijgt en zoveel mogelijk één van de twee races winnen. Stefano Coletti was vroeger een ster in het winnen van sprintraces, maar gelukkig is De Vries wat gevarieerder in zijn overwinningen. Daarnaast moet ie wat geluk hebben dat Latifi en Ghiotto problemen tegenkomen en dan blijft hij iig tot einde seizoen in contention voor de titel
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 25 juni 2019 - 14:21:09
De Vries sterke punt is zijn start: hij ging in de main race ineens naar de kop en kon die plek vasthouden tot de stop. De hele tijd in vrije lucht rijden helpt om zijn achilleshield (bandenmanagement) te nivelleren. In de sprintrace zat hij midden in het veld, en dan rookt hij de banden te snel op. Ik denk ook niet dat hij moet proberen daar iets aan te doen, het zal alleen helpen als de compound in de F2 gewijzigd wordt. Dus moet De Vries de kansen pakken die hij krijgt en zoveel mogelijk één van de twee races winnen. Stefano Coletti was vroeger een ster in het winnen van sprintraces, maar gelukkig is De Vries wat gevarieerder in zijn overwinningen. Daarnaast moet ie wat geluk hebben dat Latifi en Ghiotto problemen tegenkomen en dan blijft hij iig tot einde seizoen in contention voor de titel

Mee eens, maar dat bandenmanagement moet hij echt wel onder de knie krijgen. Zeker in slotfases van races valt hij nu te vaak terug.
Anders gaat hij de Formule 1 niet halen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

meatball

Helaas valt er een dode te betreuren  , Hubert is overleden  :'(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Sabai

https://m.gpupdate.net/nl/gp2-nieuws/374049/formule-2-coureur-hubert-overleden-na-crash-op-spa/

Mijn naamgenoot en groot talent Hubert is verongelukt op Spa  :'( RIP

Ik vind het verder opvallend hoeveel coureurs er afgelopen jaren verongelukt zijn in de formule klassen.

Breaktest

Heel erg wrang dat zo'n jong leven zo abrubt wordt beeindigd. In zijn rookie jaar al twee overwinningen; hij had alles in zich om zich tot een F1 talent te ontwikkelen. Wat overblijft is begrijpen hoe het kon gebeuren. Het was Alesi die 2 wagens voor hem onderaan Eau Rouge de controle verloor, waarna een aantal fatale gebeurtenissen in werking traden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Nikita Mazepin en Nobuharu Matsushita crashen tijdens de sprintrace in Rusland. Lang hield de wedstrijdleiding zich verdacht stil, inmiddels is bekend dat beiden zijn afgevoerd naar het ziekenhuis en in orde zijn, tot grote opluchting in de paddock.