Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

Jozef

Ken je het verleden van Ticktum? Die heeft er een ban uit alle autosport opzitten van 2 jaar waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Opzettelijke crash achter de safety car in een lagere klasse. Die hoeft dus geen gunsten van de FIA te verwachten.

Robbert65

ja, dat verhaal ken ik goed, dat heb ik uitgeplozen. Kwam na beroep neer op een wedstrijd schoring (want die had ie al gehad) en een voorwaardelijke straf. Want het bleek geloof ik allemaal wel mee te vallen ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Nee, hij heeft echt een jaar aan de kant gestaan. Van midden 2015 tot eind 2016.

Robbert65

vanaf 2014 recet hij open wiel. Opgelegd was schorsing van twee jaar. Maar je hebt gelijk, hij heeft eerste deel 2016 niet geraced in F3.

    2018   Racing   36 races   6 wins   10 podiums   6 pole position   3 fastest race laps
    2017   Racing   36 races   2 wins   7 podiums   1 pole positions   3 fastest race laps
    2016   Racing   8 races   1 win   2 podiums   0 pole position   1 fastest race lap
    2015   Racing   33 races   3 wins   10 podiums   3 pole position   5 fastest race laps
(bron: https://www.driverdb.com/drivers/daniel-ticktum/)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Hij heeft in 2016 enkel het laatste weekend van de Europese F3 gereden, en de Autumn Trophy in the Britse F3, eind oktober. En dan nog Macau.

In 2016 komt hij aan 33 races omdat ze in de F4 drie races per weekend rijden, en hij reed gedurende het jaar af en toe nog een weekend Formule Renault 2.0. Ik denk dat papa het allemaal betaalde.

Zijn ban liep dus ongeveer van september 2015 tot september 2016.

Sphinx

Nee, dat heeft te maken met een akkefietje in de F4 in 2015. Ticktum kreeg ruzie met Ricky Collard, die hem een straf aangesmeerd zou hebben. In de race daarna in Silverstone ramde Collard Ticktum van de baan, bewust of onbewust, dat is onbekend. Maar Ticktum wist uit de grindbak te komen, haalde het hele veld en de safetycar in en ramde vervolgens Collard van de baan.

Dat gedoe leverde hem een 2 jarige schorsing op. Dr Marko was niet blij met hem, maar hij zag dat onder dat grillige karakter veel talent zat, dus mocht Ticktum terugkomen vorig jaar. En hoewel hij het prima doet tot nu toe (2x Macau gewonnen, F3 runnerup) blijft dat strafblad nog boven zijn dossier zweven. Daarom kreeg hij geen dispensatie om zonder licentie te testen, en dus moet hij inderdaad schrapen in NZL of Thailand om zijn laatste vijf punten te scoren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

jajajaja! Die Ticktum is echt een Red Bull mannetje. Korte, hevige energievrijgave. Dergelijk gedrag kan niet door de beugel, maar als je er naar zit te kijken wordt je als fan en toeschouwer wel vrolijk natuurlijk. Ik wel tenminste :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

https://www.gppits.net/nieuws/f2_verschoor_test_voor_mp_motorsport/

Verschoor test morgen voor MP Motorsport. Wellicht twee Nederlanders in de Formule 2 dit jaar?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 25 februari 2019 - 20:14:55
https://www.gppits.net/nieuws/f2_verschoor_test_voor_mp_motorsport/

Verschoor test morgen voor MP Motorsport. Wellicht twee Nederlanders in de Formule 2 dit jaar?
Richard Verschoor piept er een beetje tussendoor in het nieuws en als kanshebber voor een F1-toekomst, maar die jongen heeft een onwaarschijnlijk goed track-record, vooral nationaal maar ook internationaal gezien, vergelijk deze cijfers maar eens met anderen:

https://www.driverdb.com/drivers/richard-verschoor/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ja ex Red Bull junior.

Reed vorig jaar een paar hele sterke races in GP3 waar hij halverwege het seizoen in viel.
https://www.gppits.net/nieuws/de_vries_opent_als_snelste_in_formule_2/

Rondetijden vandaag zien er ook prima uit, sneller dan Jordan King.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Intussen bewijst Tatiana Caldéron weer hoe hard een aparte vrouwenklasse nodig is...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 27 februari 2019 - 15:46:41
Intussen bewijst Tatiana Caldéron weer hoe hard een aparte vrouwenklasse nodig is...

Wat wil je... ze kon in de GP3 al nauwelijks meekomen, laat staan Formule 2.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 26 februari 2019 - 22:32:30
Ja ex Red Bull junior.

Reed vorig jaar een paar hele sterke races in GP3 waar hij halverwege het seizoen in viel.
https://www.gppits.net/nieuws/de_vries_opent_als_snelste_in_formule_2/

Rondetijden vandaag zien er ook prima uit, sneller dan Jordan King.

Het blijft jammer dat de Formule Renault auto hem niet lag, want daardoor is ie zijn RBR zitje weer kwijt geraakt. Nu is het hopen en bidden dat Verschoor voor F3 of F2 het budget rondkrijgt. MP wil hem wel, maar het is weer all about the money
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Google even en je ziet hoeveel sites de vergelijking tussen F1 en Indycar maken.
Anno 2019 is dat totaal de plank misslaan; Indycar zit namelijk in het domein van Formule 2.
Ook passé is het beeld van een paar jaar geleden waarbij GP2 de aansluiting met de achterkant van het F1 veld had gemaakt.
Ik heb eens wat cijfertjes vergeleken, het resultaat is best verrassend:

Kwalificatie Barcelona 2018:
F1  1:16.173
F2  1:28.142
Een verschil van maar liefst 16%.

Nog een aardigheidje: dit seizoen deed Indycar Circuit of the America's aan, welk ook in de F1 kalender is opgenomen:

F1 (2018)      1:32.237
Indycar ('19) 1:46.0177
Ook dat verschilt 15%

Voor zo ver ik heb kunnen overzien was in alle gevallen sprake van een droge kwalificatie.
Conclusie: F1 vergelijken met Indycar is zo iets als appels met hamburgers; Indycar is gewoon een soort F2.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Kleine voorbeschouwing op het veld van de European Indycar Series, beter gekend als Formule 2  ;D

https://www.gppits.net/nieuws/voorbeschouwing_formule_2_2019/
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!