Zijn GP2 seizoenen 2014 en 2015 waren niet echt denderend te noemen. Bij Racing Engineering had hij de eerste drie raceweekends geen enkel punt, voor hij twee podiumplaatsen in Oostenrijk pakte. Later won hij nog de featurerace in België en pakte een podiumplek in Hongarije.
Ik begrijp achteraf totaal niet waarom hij Trident in 2015 moest gaan versterken, want de enige reden die me zo kan bedenken is dat Trident Italiaans is en dat de FDA alleen wilde "helpen" als Marciello voor een Italiaans team reed. Beetje hetzelfde wat Mehri in de F3.5 had door het Italiaanse Zeta Corse te ruilen voor Pons Racing, omdat er zo sponsorgeld uit eigen land ging komen. Hij haalde weliswaar meer punten (110 vs 74) en drie podiumplaatsen maar viel vooral op omdat hij een paar keer zat te slapen bij een virtuele safetycar, wat hem veel plaatsen verlies en in Spanje een onnodige spin kostte.
Welke klasse Leclerc onveilig gaat maken weet ik niet, GP3 lijkt logisch, maar wie weet slaat hij een stap over direct naar GP2. Wait and see