""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: M@rc op 14 oktober 2013 - 13:03:16
Maar Badoer in die Ferrari ging dan ook voor geen meter. Die kon wel wat peper in zijn hol gebruiken toen.
Dat was echt beschamend ja. Vreemd genoeg ging zijn vervanger Fisichella veel langzamer in diezelfde Ferrari als de races ervoor in zijn Force India. Blijkbaar was de 2009-Ferrari een heel lastige auto.

T.Nuvolari

Alle auto's in 2009 waren lastig volgens mij.

Sabai

Citaat van: M@rc op 14 oktober 2013 - 14:58:30
Alle auto's in 2009 waren lastig volgens mij.

Op eentje na dan de Brawn gp. Die was geniaal.

Edwin90

Badoer had dan ook al een dikke tien jaar niet meer in racetrim gereden.  ;)

Matthijs

Citaat van: Edwin90 op 14 oktober 2013 - 16:20:25
Badoer had dan ook al een dikke tien jaar niet meer in racetrim gereden.  ;)

Dat klopt ook, maar je zou toch van een ervaren testcoureur mogen verwachten dat hij op 100% kan rijden? Blijkbaar hoefde hij weinig performance-tests te doen.

Kootje

Citaat van: Matthijs op 14 oktober 2013 - 16:34:14
Citaat van: Edwin90 op 14 oktober 2013 - 16:20:25
Badoer had dan ook al een dikke tien jaar niet meer in racetrim gereden.  ;)

Dat klopt ook, maar je zou toch van een ervaren testcoureur mogen verwachten dat hij op 100% kan rijden? Blijkbaar hoefde hij weinig performance-tests te doen.

Hoezo klopt dat?

Ik ga niet beweren dat dit wel zo is hoor, maar vraag oprecht hoe jullie dit denken te weten? Kan me namelijk maar moeilijk voorstellen dat er tijdens testsessies niet in racetrim getest wordt, en aangezien hij volop getest heeft die 10 jaar lijkt dat me 'n onwaarschijnlijk excuus. Al 10 jaar niet geracet, ja .... dat klopt als 'n bus, maar 10 jaar niet in racetrim gereden .... dat betwijfel ik ten zeerste.

T.Nuvolari

Volgens mij waren de regels in 2009 dat je maar zeer beperkt kon testen, minder nog dan tegenwoordig. Gevolg dus dat testcoureurs enkel wat demonstraties deden of rechte lijn testen. Badoer heeft bijna nooit in die wagen gezeten en de regels en dus ook wagens van de vorige jaren waren helemaal anders. Ze wilden eerst Schumacher in di Ferrari steken, maar dat even catastrofaal afgelopen.   

Franky R.

Ik moet Marc gelijk geven, maar de fout lag niet bij Badoer...Eerder bij Ferrari, die geen stoeltje voor haar derde rijder reserveerde om 'scherp' te blijven.


Overigens passeerde Ferrari Badoer ook al in 1999, na de gebroken been van Schumi in Silverstone. Als je ziet wat Mika Salo deed met die wagen, wat Luca Badoer dan gedaan?


Wat ik wel slap van Badoer vond, was dat hij de 'media' de schuld ging geven van zijn falen in 2009... ::)

NielsD

Daarnaast kon Fisischella ook geen potten breken, terwijl die twee weken voor z'n debuut op Monza nog rondreed in een Force India.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Ik had wel een zwak voor die jongen. Kreeg waanzinnig veel te verduren door zijn optreden in dat jaar, terwijl hij het gezien de omstandigheden heel niet zo gek deed. Natuurlijk was het ook niet goed, maar ik vond de kritiek soms wel heel ver gaan. Alleen dat parkeerfoutje in Valencia was wel een beetje knullig.

P@trick



geen idee waar ik me anders moest plaatsen


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 14 oktober 2013 - 21:07:39
Ik had wel een zwak voor die jongen. Kreeg waanzinnig veel te verduren door zijn optreden in dat jaar, terwijl hij het gezien de omstandigheden heel niet zo gek deed. Natuurlijk was het ook niet goed, maar ik vond de kritiek soms wel heel ver gaan. Alleen dat parkeerfoutje in Valencia was wel een beetje knullig.

Niet zo gek? Slechter kon toch niet? Kwalificeerde tweemaal als laatste en finishte ook tweemaal als laatste of voorlaatste of zo. Wat is daar 'niet zo gek' aan?

Gerard


NielsD

Jemig, dat is niet best. Ik dacht dat er nog veel vrachtverkeer langs ging in verband met die haven daar.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna