Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Maikel0230

Tja het oude spelletje van Ecclestone hé.

Door het toenemen van de olie-grand prix' (zo zullen we ze maar noemen), heeft Ecclestone de laatste jaren de prijzen in Europa omhoog geschroefd, nu zijn er sommigen die dat niet meer kunnen/willen betalen, en dan krijgt je dit gezeur.

*Ontzettend diepe zucht*

Ik ben er zo stilaan van overtuigd dat tegen 2020 Monaco wel eens de laatste klassieker zou kunnen zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Robbert65

Ja, die kant lijkt het wel op te gaan. GP's als Silverstone, Spa Francorchamps en Hockenheim zijn immers ook al niet veilig gebleken...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Wat denk je, gaat Kaltenborn het seizoen afmaken als top hat van Sauber? En het Team Sauber, gaan ze het redden om in F1 te blijven? Op de eerste vraag zeg ik: ik hoop het eigenlijk niet, op de tweede zeg ik, ik hoop het van harte maar...

http://www.gppits.net/nieuws/sauber_heeft_het_financieel_nog_steeds_moeilijk/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 07 maart 2016 - 16:15:17
Wat denk je, gaat Kaltenborn het seizoen afmaken als top hat van Sauber? En het Team Sauber, gaan ze het redden om in F1 te blijven? Op de eerste vraag zeg ik: ik hoop het eigenlijk niet, op de tweede zeg ik, ik hoop het van harte maar...

http://www.gppits.net/nieuws/sauber_heeft_het_financieel_nog_steeds_moeilijk/

Opvallend dat ze ondanks het sponsorgeld van Nasr en Ericsson het nog meer net kunnen redden. Ik denk dat ook het verleden een rol speelt (lees schulden die het team nu heeft), ze hebben enkele seizoen in de min gedraaid.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

#4039
Ik vermoed dat de oude Peter weer eens zijn pensioen zal moeten stop zetten om de boot te redden. Het valt echt wel op. Sinds Monisha 34.6% van de aandelen in handen kreeg en Peter de spreekwoordelijke sleutel aan haar overdroeg om het team te leiden is het er niet beter op geworden.

Kijk naar de periode 2010-2012, das de heropbouw en Sauber was zelfs de baas. Alles leek toen gewoon veel vlotter voor hen te lopen, met 2012 als hoogtepunt. Ik kan me herinneren dat het jaar erop geruchten waren dat Hulkenberg niet betaald werd. Monisha had hem aangenomen met bepaalde beloften, maar ze konden hem eigenlijk niet betalen. Toen kwam er 2014 waarbij er ineens twee geldzakken in de auto moesten waarvan je wist dat het niets ging worden. Het Dillema met vier coureurs onder contract begin vorig jaar. Nu weer dit verhaal waarbij monteurs niet hun gehele loon krijgen.

Ik denk dat Peter Sauber maar eens met Marchionne moet bellen en vragen hoe serieus die is over dat Alfa-Romeo geroep.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Robbert65

ik denk dat dat een goed idee is. Dan gaat Alfa in rood en Ferrari in geel rijden :D Dat Ferrari in rood rijd, komt overigens, omdat Enzo eerst teambaas was bij Alfa Romeo. Toen Alfa kapte ging hij door onder eigen naam en behield de rode kleur voor de auto's.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Ik ben een optimist van heb ik jou daar en normaal gesproken zou ik nooit denken aan een bad case scenario voor Formule 1, maar er zijn wel een paar dingen aan de hand zeg, de laatste tijd.

1. Mensen in (B. Ecclestone) en buiten (fans) F1 zijn tegen de V6 hybride turbo motoren, terwijl F1 toch de grote kraamkamer van technologie moet zijn en altijd is geweest.
2. Formula E komt op, een merk als Jaguar roept: wij keren terug in de frontlinie van de autosport!!!! en duikt dan in elektrische auto's godbetert... Maar ja, zo'n merk moet om zijn toekomst denken, volgend jaar of uiterlijk in '18 komen de eerste LR's en Jags uit met hybride en volledig elektrische aandrijving uit...
3. Het WEC groeit en wordt steeds populairder.

Goed, dat weet iedereen allemaal, maar nou viel mij het volgende op van de week;

Een jongen uit mijn dorp staat met zijn bekers in zijn hand op de voorpagina van het plaatselijke krantje op de foto, het artikel eromheen neemt de halve pagina in beslag:

"Kartcoureur Jenson(!) de Leeuw naar NK karten" is de kop. Jenson is 9 jaar. Jenson komt uit in de klasse Parolin Rocky bij Kartcentrum Lelystad en Jenson wint daar veel. Op de RTL Cup werd hij derde, en in zijn eerste 4takt wedstrijd wist hij in een "bloedstollende finale" tweede te worden. Wauw! Die Jenson. Gefeliciteerd! En ik ben trots dat hij uit mijn dorp komt natuurlijk.

Maar nu komt het. Jenson heeft maar één grote droom: Wat denk je? Max Verstappen achterna!

nee. Fout. Mooi niet.

Jenson wil de vierentwintig uren van Le Mans winnen.

Jenson, 9 jaar, wil WEC. Endurance. LMP1. 

Weet je wel, die klasse die tot twee jaar geleden voor gesjeesde of gepensioneerde Indycar en F1 rijders was gereserveerd. Nou ja, op een enkele specialist na dan?

Dat bedenk je toch niet? ieder jochie wou altijd F1.... waarom boet F1 zo in in populariteit?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

N=1 ;)

Volgens mij wil het gros van die knulletjes toch absoluut wél Max achterna. Hij heeft met zijn prestaties in de F1, het karten in Nederland juist een enorme boost gegeven.


Jehoentelaar

Het WEC is voor fabrikanten nu interessanter (goedkoper en meer vrijheden) maar het heeft een groot manko: de racelengte is niet geschikt voor massapubliek. Daardoor blijft Formule 1 altijd in het voordeel en kijken jonge fans eerder naar F1 dan naar WEC.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Wel een briljante entourage maar een leuk circuit ga je er nooit neerleggen. Bovendien hebben we Singapore al voor de mooie plaatjes.

iNSP3X

Ik denk dat we in Baku nog mooiere plaatjes gaan zien. Ik vind de plaatjes in Singapore eigenlijk maar matig.

Gonzalo

De reglementen voor 2017 krijgen meer en meer vorm, nog een paar weken tot de deadline.
Er zou al een compromis zijn over het technische gedeelte, sowieso komt er meer downforce en mechanische grip en gaan de wagens er agressiever uitzien.

Ben benieuwd naar de definitieve reglementen. Hopelijk schaffen ze ook ineens de brandstoflimieten af.

lieven

wat moeten we ons verbeelden bij: " gaan de wagens er agressiever uitzien." gaan er messen op zitten? :D

Gonzalo

Citaat van: lieven op 11 april 2016 - 11:26:40
wat moeten we ons verbeelden bij: " gaan de wagens er agressiever uitzien." gaan er messen op zitten? :D
Of een piratenvlag op de rolbeugel 8)

In ieder geval, bredere wagens en banden, andere vorm van vleugels... Klinkt allemaal wel positief.