Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Perton

Da's prima. Toen de RRA werd ingevoerd vond Red Bull het ook niet in de belang van de sport om zich daaraan te houden (los van of het een goede maatregel was of niet, het was wel onderling afgesproken met zijn allen), dan is het gewoon matig om dat nu als Calimero-argument tegen Mercedes te gebruiken.

Van mij mag de freeze ook allemaal wat soepeler hoor, daar niet van, alleen vind ik de argumenten die ik de hele tijd vanuit Red Bull (en ja, ik weet dat dat niet Renault is) hoor komen tamelijke flauwekul. Omdat het typische argumenten zijn in de trant van: "Nu verliezen we, nu klagen we."

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2015 - 21:12:08
Da's prima. Toen de RRA werd ingevoerd vond Red Bull het ook niet in de belang van de sport om zich daaraan te houden (los van of het een goede maatregel was of niet, het was wel onderling afgesproken met zijn allen), dan is het gewoon matig om dat nu als Calimero-argument tegen Mercedes te gebruiken.

Van mij mag de freeze ook allemaal wat soepeler hoor, daar niet van, alleen vind ik de argumenten die ik de hele tijd vanuit Red Bull (en ja, ik weet dat dat niet Renault is) hoor komen tamelijke flauwekul. Omdat het typische argumenten zijn in de trant van: "Nu verliezen we, nu klagen we."
mwah, Ferrari doet vandaag precies hetzelfde. Alle (top)teams zijn wat dat betreft hetzelfde. Mercedes deed ook een illegale bandentest. Tja, het is allemaal wat hypocriet, maar het is ook weer hypocriet om het bij het ene team wel te zien en bij de ander niet.

Perton

O god, ik ging er vanuit dat ik niet als een debiel nog expliciet moest vermelden dat ik me ervan bewust ben dat elk team zo reageert, omdat dat vanzelfsprekend zou zijn. Dus dan nog even zodat ook jij het kan snappen: als Mercedes, Ferrari, Williams, McLaren of welk team dan ook hetzelfde had geroepen, dan had ik de dezelfde mening gehad. Als je zelf in het verleden het belang van de sport hebt genegeerd als team en dat dan als argument gebruikt later, moet je ophouden met zeuren, welk team het is, is mij om het even. De uitspraken van Ferrari vandaag heb ik dan gemist, maar goed, die zijn ook niet in dit topic gepost. De uitspraken van Horner wel. Daar reageerde ik dus ook op. Maar ook daarvoor moet ik blijkbaar als een debiel een disclaimer bij mijn posts plaatsen.

Is het nu te begrijpen voor je, of moet ik het nog simpeler uitleggen zonder dat je me voor hypocriet uitmaakt?

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2015 - 21:22:21
O god, ik ging er vanuit dat ik niet als een debiel nog expliciet moest vermelden dat ik me ervan bewust ben dat elk team zo reageert, omdat dat vanzelfsprekend zou zijn. Dus dan nog even zodat ook jij het kan snappen: als Mercedes, Ferrari, Williams, McLaren of welk team dan ook hetzelfde had geroepen, dan had ik de dezelfde mening gehad. Als je zelf in het verleden het belang van de sport hebt genegeerd als team en dat dan als argument gebruikt later, moet je ophouden met zeuren, welk team het is, is mij om het even. De uitspraken van Ferrari vandaag heb ik dan gemist, maar goed, die zijn ook niet in dit topic gepost. De uitspraken van Horner wel. Daar reageerde ik dus ook op. Maar ook daarvoor moet ik blijkbaar als een debiel een disclaimer bij mijn posts plaatsen.

Is het nu te begrijpen voor je, of moet ik het nog simpeler uitleggen zonder dat je me voor hypocriet uitmaakt?
niet alleen jou hoor, maar mezelf ook. Kom op zeg, dat is F1, de teams zijn zo en de fans ook.

Perton

Ja, F1 is zo. Dat klopt. Daarom neem ik de uitspraken van Horner ook niet zo serieus. Gewoon aan het werk gaan.

Overigens, qua Ferrari, doelde je op dit? http://www.autosport.com/news/report.php/id/119399

Want dat vind ik een heel andere toon. Dat vind ik zeer constructieve uitspraken waar ik het eigenlijk wel mee eens ben.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2015 - 21:29:57
Ja, F1 is zo. Dat klopt. Daarom neem ik de uitspraken van Horner ook niet zo serieus. Gewoon aan het werk gaan.

Overigens, qua Ferrari, doelde je op dit? http://www.autosport.com/news/report.php/id/119399

Want dat vind ik een heel andere toon. Dat vind ik zeer constructieve uitspraken waar ik het eigenlijk wel mee eens ben.
die bedoelde ik idd. De boodschap komt toch op hetzelfde neer. En Ferrari heeft qua verleden net zo weinig recht van spreken als RBR, dat haalt Marchione zelf ook nog aan. De toon van Red Bull/Renault is wel wat anders, maar die zitten ook in een wat penibelere situatie en die overwegen wellicht ook serieus om er uit te stappen. Dan ben je dom als je die kaart ook niet speelt in de onderhandelingen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 juni 2015 - 21:29:57
Ja, F1 is zo. Dat klopt. Daarom neem ik de uitspraken van Horner ook niet zo serieus. Gewoon aan het werk gaan.
oh ja, wat betreft deze uitspraak; dit is ook deel van Horner zn werk. Ze zullen ondertussen bij Renault echt wel hard aan het werk zijn en ze pleiten ook niet voor rigoreus andere regels, ze willen dat de regels (of iig de interpretatie) van dit jaar gehandhaafd blijven. Dan wordt het alsnog een hels karwei om ook maar bij Mercedes in de buurt te komen. Ik ben bang zelfs onmogelijk, dus als ik Renault was zou ik er nu gewoon uitstappen als dat makkelijk kan. Het grote publiek moet ook niet zoveel van deze motoren hebben dus het levert ze misschien nog wel goodwill op ook.

Pancake Shield

Ik vind beide stukken wel ietsjes anders van toon. Beiden pleiten inderdaad weliswaar voor de versoepeling van de engine-freeze. Bij Horner gaat het vooral over Renault, Renault, Renault. Terwijl Marchionne ook een lans breekt voor de kleinere teams. Dat als de regels veranderen, dat het wel op zo'n aard gebeurt dat de kleinere teams er nauwelijks last van hebben. En dan zou ik op basis van deze twee stukken, toch eerder gaan voor het standpunt van Marchionne dan voor Horner. Puur omdat de Ferrari-man aan het grote geheel denkt en geen 'dreigement' uit zoals Horner doet met het mogelijke vertrek van Renault.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Bedankt voor het verwoorden van mijn mening. Dat is waarom ik ook verschillen zie tussen beiden. Inderdaad, in de basis willen ze beiden een versoepeling van de freeze, maar daarin houden de overeenkomsten ook wel. En juist die verschillen maken voor mij ook het verschil, om het zo te zeggen.

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 09 juni 2015 - 22:08:40
Ik vind beide stukken wel ietsjes anders van toon. Beiden pleiten inderdaad weliswaar voor de versoepeling van de engine-freeze. Bij Horner gaat het vooral over Renault, Renault, Renault. Terwijl Marchionne ook een lans breekt voor de kleinere teams. Dat als de regels veranderen, dat het wel op zo'n aard gebeurt dat de kleinere teams er nauwelijks last van hebben. En dan zou ik op basis van deze twee stukken, toch eerder gaan voor het standpunt van Marchionne dan voor Horner. Puur omdat de Ferrari-man aan het grote geheel denkt en geen 'dreigement' uit zoals Horner doet met het mogelijke vertrek van Renault.
maar beiden willen min of meer hetzelfde. Misschien is het zelfs wel afgesproken werk. De toon is idd anders, maar dat had ik eerder ook al aangegeven. Ferrari gaat voor zoiets niet dreigen met opstappen. Renault overweegt het denk ik serieus, dus kan dat wel aanvoeren in de discussie.

Gonzalo

Jammer dat bijtanken het niet gehaald heeft. Het zou toch weer voor lichtere wagens zorgen en minder bandenslijtage, waardoor er meer voluit kan gegaan worden.

Welke voorstellen zouden wel 2017 halen?
Het is nu wel duidelijk dat er iets moet gebeuren. Fans en sponsors klagen, rijders spreken over een "te trage Formule 1".
Op sommige circuits zijn de rondetijden nu 8 seconden trager dan 10 jaar geleden, dat past gewoon niet bij het imago van deze sport.

0634

Eeeeeen weer gezeik over een dichte cockpit... je verwacht het niet.

Perton

Tsja ik denk dat het er vroeg of laat toch een keer van gaat komen. Is het niet nu, dan wel over 10 jaar.

0634

Dit is een grap, toch? http://www.grandprixtimes.com/news/display/10420

Want ik heb niet gehoord, toen Vettel 9 races op rij won, dat de rest even de tijd kreeg om wat extra te testen. To catch up uiteraard.

Jehoentelaar

Nope, toen moest de rest volgens Red Bull harder werken en niet met de ballen in het zwembad gaan liggen.

Just Horner being Horner.