Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Maikel0230

Bernie vandaag: "Qatar is "ready" to host a Formula 1 race"

Daar gaan we weer, opnieuw weer zo'n zandbakkiestan, gelukkig is de infrastructuur al in orde.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gonzalo

Een budget cap zou de ideale oplossing zijn, maar dat moet gecombineerd worden met andere maatregelen.

Een eenvoudigere auto (cfr. het pré-1998 tijdperk) die minder kost om aerodynamish te ontwikkelen, een absolute vrijheid qua motoren en een maximumprijs voor motoren die past binnen de budgetlimieten. Als je dit alles combineert met een realistische budgetlimiet, dan zou F1 tenminste weer F1 worden.

Nu wordt er langs alle kanten met geld gegooid maar zitten we over het algemeen met eenheidsworst.
De auto's ogen lelijk en kosten handenvol geld om te ontwikkelen, wie wordt hier nu beter van?

Maikel0230

Inderdaad, er wordt al enkele jaren links of rechts gezegd dat de teams te veel uitgeven aan aerodynamica, er zou een shift moeten komen van aerodynamica naar mechanische grip.

Er zou nog veel mogelijk zijn op dat vlak via de ophanging en de PU en een pak goedkoper.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

Volgens Tobias Gruner van AmuS

CitaatThe #F1 commission has decided: standing safety-car-restarts & double points will be scrapped 2015.
CitaatRadio clampdown also scrapped from 2015 rules. Drivers & engineers allowed to talk unrestrictedly about whatever they like. #AMuS

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gonzalo

Citaat van: Maikel0230 op 26 november 2014 - 16:50:28
Volgens Tobias Gruner van AmuS

CitaatThe #F1 commission has decided: standing safety-car-restarts & double points will be scrapped 2015.
CitaatRadio clampdown also scrapped from 2015 rules. Drivers & engineers allowed to talk unrestrictedly about whatever they like. #AMuS
Het eerste is super, het tweede dramatisch. Waarom zou je dat willen afschaffen?

Kootje

Waarschijnlijk onder druk vd teams.  :-\

Perton

Autosport brengt er een kleine nuance in:

The Strategy Group also agreed that F1's radio ban would remain in its current guise for 2015.

It means that only direct help for drivers will be outlawed - rather than pursuing the hardline clampdown on all team-to-driver communication as was originally planned.

Dus gewoon zoals het de afgelopen races ging, en dat vind ik eigenlijk wel redelijk oké. Als het wel strenger was geworden had ik dat erg leuk gevonden, maar als het blijft zoals het nu is, da's ook best.

Gonzalo

De bijeenkomst rond kostenbesparing is, zoals verwacht, uitgedraaid op een fiasco.

Er komen geen nieuwe maatregelen, klantenteams krijgen ook geen korting op power units.
Volgens geruchten zou Bernie budgettair toegiften willen doen als ook de grote teams water in de wijn deden, maar dat is dus niet gebeurd.

De engine freeze blijft eveneens behouden, maar in het eerste jaar is deze niet zo strikt.
De teams mogen nog ongeveer de helft van hun motor aanpassen met het zicht op 2015.


Kootje

CitaatDe engine freeze blijft eveneens behouden, maar in het eerste jaar is deze niet zo strikt.
De teams mogen nog ongeveer de helft van hun motor aanpassen met het zicht op 2015.

Dat was altijd al zo. ;)

Citaat van: Jozef op 18 oktober 2014 - 14:31:31
Nog maar eens opgezocht: voor 2015 mogen ze 48% van de power unit aanpassen. Dit percentage wordt bepaald door elk onderdeel een bepaald aantal "punten" toe te kennen en dan mag je dus 48% van de punten van de hele PU veranderen.

Welke onderdelen je aanpast, is bijna volledig vrij. 8% van de onderdelen is bevroren, daar mag je niks meer aan doen. In de loop der jaren zal het aantal bevroren onderdelen toenemen en het percentage dat je ieder jaar mag veranderen, zal afnemen.

Tussen 2015 en 2016 zal al 23% van de onderdelen bevroren zijn, en mag je 38% van de unit aanpassen. Na 2018 is 95% bevroren, de overige 5% mag je dan allemaal nog aanpassen (dat gaat eigenlijk alleen over de bekabeling en een stukje verbinding tussen de uitlaat en de turbo of zoiets).

Gonzalo

Ik snap de freeze vanuit budgetair oogpunt, maar de V6 is gloednieuw en zit dus vol kinderziektes.
F1 gaat toch om ontwikkelen? Hoe kan je een betrouwbare motor maken waar je als fabrikant ook buiten de F1 lessen uit kan trekken als hij bevroren wordt?

Let op, deze situatie is nog altijd een pak beter dan de situatie met de V8. Die was al jaren bevroren en kreeg dan ook nog een muilkorf om in de vorm van een RPM-beperking.

NielsD

HEEFT DE FIA EINDELIJK DE OGEN GEOPEND? Weet niet zeker of dit een officieel kanaal is:

http://www.youtube.com/channel/UCFSkxZVj6ki9RrWC8ZcCPrQ
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: Gonzalo op 28 november 2014 - 10:15:28
Ik snap de freeze vanuit budgetair oogpunt, maar de V6 is gloednieuw en zit dus vol kinderziektes.
F1 gaat toch om ontwikkelen? Hoe kan je een betrouwbare motor maken waar je als fabrikant ook buiten de F1 lessen uit kan trekken als hij bevroren wordt?
En daarom kiezen ze een middenweg van 48% tussen freeze (kostenbesparing korte termijn) en ontwikkeling (performance en betrouwbaarheid)

Perton

Citaat van: NielsD op 28 november 2014 - 12:37:25
HEEFT DE FIA EINDELIJK DE OGEN GEOPEND? Weet niet zeker of dit een officieel kanaal is:

http://www.youtube.com/channel/UCFSkxZVj6ki9RrWC8ZcCPrQ
Zo te zien wordt er al maandenlang filmpjes op dat kanaal gepost, dus ten eerste snap ik de 'eindelijk' niet zo, als ik eerlijk ben en ten tweede lijkt me dat ook een teken dat er niet snel Formule 1-filmpjes op gaan komen.

NielsD

Citaat van: Perton op 28 november 2014 - 12:50:49
Citaat van: NielsD op 28 november 2014 - 12:37:25
HEEFT DE FIA EINDELIJK DE OGEN GEOPEND? Weet niet zeker of dit een officieel kanaal is:

http://www.youtube.com/channel/UCFSkxZVj6ki9RrWC8ZcCPrQ
Zo te zien wordt er al maandenlang filmpjes op dat kanaal gepost, dus ten eerste snap ik de 'eindelijk' niet zo, als ik eerlijk ben en ten tweede lijkt me dat ook een teken dat er niet snel Formule 1-filmpjes op gaan komen.

Oke, die maanden heb ik niet gezien. Maar met 'eindelijk' bedoel ik meer, dat ze net als IndyCar etc een eigen kanaal openen waarop de F1 filmpjes met toestemming van de FOM worden gepleurd.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ik snapte wat je ermee bedoelde, maar juist omdat dit kanaal blijkbaar al 2,5 jaar bestaat (aan de oudste filmpjes te zien), zou ik er nu niet plotseling Formule 1-filmpjes op verwachten. Dan waren die er al geweest namelijk.